|
3d på pc´en |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2012 kl. 23:38 |
|
hejsa, lige et neewbie spørgsmål, hvis man skal have 3d på computeren skal man så have et 3d grafikkort og 3d skærm....
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja og ja. Jeg har lige købt et passiv kølet Radeon HD6450 til 320 kr, så det behøver ikke koste en formue hvis det kun er til film. Jeg har dog ikke testet 3D endnu.
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
|
Ja og ja - som Steen så rigtigt skriver.
Ang. grafikkortet skal der des lige installeres 3D-software, som enten følger med kortet - eller kan hentes hos enten nvidia eller radeon.
Skærmen skal være kompatibel med 3D visning. Nogle skærme medfølger der 3D briller. I visse tilfælde skal der dog erhverves 3D briller.
|
||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||
![]() |
||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
|
Jeg stiller lige et spørgsmål om emnet, der bunder i uvidenhed (altså mig, ikke emnet):
Det er vel ikke nødvendigt, at grafikkortet har 3D "indbygget", hvis man altså kun skal bruge det til at afvikle film som er i sbs-3D? |
||
![]() |
||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6509 |
|
Vil jeg gerne høre med på
|
||
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
||
![]() |
||
TheEdge_ ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
|
Vis du vil bruge din computer til at vise 3d og du har et radeon grafikkort skal det understøtte HD3D og skærmen skal kunne vise 3d. Vis det er et fra Nvidia skal du havde det de kalder 3d vision set og en skærm som er 120hz.
Nvida Grafikkort som understøtter 3d vision (GTX465 - GTX590) Amd Radeon (HD6450 - HD7970) alt efter om det er til film eller spil.. for Radeon vedkommen kan det være du skal ud og købe et stykke software ved siden af http://www.amd.com/US/PRODUCTS/TECHNOLOGIES/AMD-HD3D/Pages/how-to.aspx på denne side kan du vælge hvad det skal bruges til også se hvad setup man skal havde
|
||
BRUTAL -= Now your playing with power =-
|
||
![]() |
||
TheEdge_ ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
|
Jo det gør det
|
||
|
||
![]() |
||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
|
Jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal forstå dit svar, så jeg uddyber lige: ![]() Er der en forskel på den måde, som hhv. PC skærme og TV apperater skal have et 3D signal på? Jeg er godt klar over, at ved gaming, skal der være et 3D grafikkort, men hvis vi igen fokuserer på film, hvordan forholder det sig så? På mit Samsung PS51D7005 kan jeg jo sagtens afspille film i 3D fra et grafikkort, der ikke har nogen 3D funktion. Vel at mærke film, der er i SBS / over-under format. Her skal man jo bare bede TV'et om at lave 3D. PC'en skal bare lave et ganske almindeligt signal til TV'et. Forholder det sig anderledes med PC-skærme? |
||
![]() |
||
|
Det er rigtigt men det er/må være en konvertering af 2d signal til 3d.. Men vis grafikkort fra AMD understøtter HD3D så behøver man ikke at gå ind og lave det om. da tv'et ved at det er et 3d signal, Vis jeg husker rigtigt da jeg prøvet :)
Redigeret af TheEdge_ - 25-Februar-2012 kl. 10:18 |
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |