recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal jeg anskaffe et nyt lydkort og hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal jeg anskaffe et nyt lydkort og hvilken?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal jeg anskaffe et nyt lydkort og hvilken?
    Sendt: 26-Februar-2012 kl. 18:59
Hej,

Jeg oplever knitren i mine højttalere når jeg afspiller lyd fra medie centeren og derfor er jeg blevet rådet til at prøve et nyt lydkort i stedet for den onboard lydchip der sidder på bundkortet. Der menes at det kan være pga. alt det andet omgivende elektronik som forstyrre audio signalet.

Jeg har i den forbindelse tænkt på følgende kort...

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=520865&q=HDAV - Skulle ganske glimrende og giver mulighed for at bruge PCI porten på bundkortet til noget andet.

Den anden mulighed er at bruge det passive grafikkort jeg har tænkt mig at anskaffe så maskinen også kan bruges som konsol. Ville det kunne løse problemet med knitren eller vil det være det samme som bundkort løsningen/problemet.

Formålet er at bibeholde bitstreaming, samt eliminere knitren til den lavest mulige pris.

Jeg takker.

Mvh.
Hessi Smile

Redigeret af Hessi - 26-Februar-2012 kl. 19:24
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 19:28
En geforce 430 og gerne passiv er et bedre valg.
Super god codec understøttelse, og med LAV codec + tesla driver et super super billede
.....
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

En geforce 430 og gerne passiv er et bedre valg.
Super god codec understøttelse, og med LAV codec + tesla driver et super super billede

Jeg ville egentlig gerne købe det bedste mulige grafikkort til maskinen uden at det bliver overkill. CPU'en er nemlig kun et Core i3 530. Smile

Så spørgsmålet er om jeg kan tillade mig at købe noget bedre end GTX 430 eller om jeg skal have noget ringere i forhold til grafisk ydelse.
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 20:36
Du behøver ikke bedre end en 430.
Alt andet er lige nu penge ud af vinduet.
Din i3 530 er en super super fin cpu til en HTPC.

Det eneste du udover en 430 (med tesla driver) og LAV codes behøver er et program til afspilning som lader dig selv vælge codec.
.....
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 20:46

Du behøver ikke bedre end en 430.
Alt andet er lige nu penge ud af vinduet.
Din i3 530 er en super super fin cpu til en HTPC.

Det eneste du udover en 430 (med tesla driver) og LAV codes behøver er et program til afspilning som lader dig selv vælge codec.

Dvs. du mener at en GTX 430'er sagtens kan bruges til spilleri i 1920 x 1080 med lidt eye-candy? Vi snakker fifa, nba, racerspil og den slags.

Og hvis vi nu tager udgangspunkt i jeg bruger Windows Media Center til afspilning af alt (PowerDVD plugin til Blu-Ray) er forslaget stadig GTX430?

Som sagt formålet er at komme af med knitren mens jeg beholder bitstreaming. Smile
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 20:53
Læs mere her:  http://www.anandtech.com/show/4380/discrete-htpc-gpus-shootout/11

Hvis du skal spille, så kan godt være at du behøver lidt mere kraft.

Men til HTPC ja så er en 430 stadig svaret.
.....
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 21:14

Læs mere her:  http://www.anandtech.com/show/4380/discrete-htpc-gpus-shootout/11

Kan godt se hvad du og de mener. Smile
Men nu er problemet ikke at afvikle blu-ray film, det kan jeg helt uden problemer (bortset fra det nævnte knitren i lyden), meningen var at anskaffe noget der kan eliminere knitren og forstyrrelser i audio signal (selvom det er digitalt), uden at miste bitstreaming.

Hvis det kunne gøre med et grafikkort ville det være nice da jeg alligevel skal have sådan et også fordi jeg gerne vil bruge HTPC'en som konsol også. Smile

Så er spørgsmålet igen. Kan jeg fjerne knitre i lyden, med et andet kort (lydkort eller grafikkort) og i så fald hvilket kort? (Gerne grafikkort med god spilleydelse hvis sådan et kan fjerne problemet). Smile
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Så er spørgsmålet igen. Kan jeg fjerne knitre i lyden, med et andet kort (lydkort eller grafikkort) og i så fald hvilket kort? (Gerne grafikkort med god spilleydelse hvis sådan et kan fjerne problemet). Smile

Ja et andet lydkort eller grafikkort med mulighed for bitstreaming vil løse problemet.

Skal du købe, så kan du lige så godt få bedre billede for samme penge.

.....
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 23:41

Ja et andet lydkort eller grafikkort med mulighed for bitstreaming vil løse problemet.

Skal du købe, så kan du lige så godt få bedre billede for samme penge.

Må jeg være så fræk at spørge hvordan du kan være sikker på det? Håber ikke du misforstår, det er bare sådan i mit hovede at et grafikkort bruger komponenter af samme kvalitet som bundkort og har også flere chips med processering ligesom bundkort. Så hvordan kan det eliminere forstyrrelser og knitren?

Jeg beklager hvis jeg spørger om det samme igen og igen og virker total ondsvag, men mine midler er begrænsede og jeg vil derfor gerne være så garderet som muligt inden jeg begynder at bruge penge. Embarrassed

Og det sidste må jo så være... hvilket grafikkort skal jeg investere i hvis CPU'en ikke skal være flaskehals? Smile

Redigeret af Hessi - 26-Februar-2012 kl. 23:42
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2012 kl. 23:58
Forstår slet ikke hvad i er ude i.
En maskine med en Core 3, er en rimelig ny af slagsen. Der burde ikke være noget som helst behov for et andet lydkort. Det burde bare spille. Du spørger om CPU kunne være en flaskehals. Helt ærligt, lyd bliver aldrig en flaskehals i moderne CPUer, og det er som regel et Realtek lydsystem der tager sig af lyden.
Jeg hælder mere til dårlige forbindelser, eller dårlige drivere 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 03:39
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Forstår slet ikke hvad i er ude i.
En maskine med en Core 3, er en rimelig ny af slagsen. Der burde ikke være noget som helst behov for et andet lydkort. Det burde bare spille. Du spørger om CPU kunne være en flaskehals. Helt ærligt, lyd bliver aldrig en flaskehals i moderne CPUer, og det er som regel et Realtek lydsystem der tager sig af lyden.
Jeg hælder mere til dårlige forbindelser, eller dårlige drivere

Forstår slet ikke du tør poste noget når du tydeligvis ikke har læst noget som helst af tråden. Jeg forstår heller ikke hvor du vil hen med lyd som flaskehals i CPU'er??? Ja, CPU'en processerer lydsignalet, og det har da en smule betydning for belastning på CPU'en, men intet der burde bringe CPU'en i knæ. Næ nu skal jeg skrive det for 117. gang....

Jeg skriver stort set i alle posts...

DER KOMMER KNITRE-LYDE FRA HØJTTALERNE OG DET MENES AT DET SKYLDES PROCESSERING AF ANDRE TING I MEDIE CENTER MASKINEN. DER RÅDES TIL AT JEG PRØVER ET ANDET LYDKORT END DET ONBOARD CHIP. (DVS. CPU'EN OG CHIPSÆTTET).

Jeg spørger i den forbindelse...

DA JEG ALLIGEVEL SKAL ANSKAFFE ET GRAFIKKORT TIL MASKINEN SÅ DEN KAN BRUGES SOM KONSOL KAN JEG SÅ BRUGE SÅDAN ET GRAFIKKORT MED HDMI UDGANG TIL AT LØSE PROBLEMET MED KNITRE-LYDE I STEDET FOR ET DEDIKERET LYDKORT?

og fortsætter....

JEG VIL GERNE KØBE DET BEDSTE MULIGE GRAFIKKORT UDEN DET BLIVER OVERKILL DA CPU'EN "KUN" ER EN CORE I3. DVS. JEG VIL IKKE HAVE AT CPU'EN BLIVER FLASKEHALS FOR GRAFIKYDELSEN.

Puha... så fik jeg vidst også afreageret.... beklager gylden... det er sent/tidligt og jeg er mega træt. Har lige lavet budget for 120. gang... magtede ikke helt at der blev svaret økseskaft når jeg sagde goddag. Undskyld! Ouch

Redigeret af Hessi - 27-Februar-2012 kl. 03:46
Mvh.
Hessi

MinFotoVerden.dk
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2012 kl. 15:37
har du analog forbindelse mellem HTPC og forstærker? Jeg har nemlig store problemer med knitren i mine høretelefoner til min bærbare, og det skyldes slet og ret dårlig strøm. Det er på min bærbare, og knitren forsvinder hvis jeg kører på batteri.

Derfor overvejer jeg at købe denne (som fik ros på en review site): ASUS Xonar U3

Måske den kan bruges? Men hvis du har mulighed for det, så er det bedste at lave digital overførsel via optisk eller HDMI.

Redigeret af danji - 27-Februar-2012 kl. 15:38
Mvh dan.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu