|
Ny HTPC - Hvilket bundkort? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jacobsiv ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Februar-2012 kl. 23:29 |
Hej drenge og piger
Efter langt tids tilløb og læsning i forummet troede jeg det var blevet tid til at bestille delene til mit HTPC her til aften, men jeg mangler stadig at vælge bundkort. Jeg er gået efter et stille setup med SDD da alle mine film ligger på en NAS (Synology DS211j, 2x2TB), og jeg behøver derfor heller ikke den store harddisk. Indtil videre har jeg beslutte mig for følgende: Cpu: Core i3 I3-2120 3.3 GHz . lRam: 1x4096 MB SO-DDR3 1333 MHz HDD/SDD: 60 GB OCZ Agility 3 SDD Case: HDPLEX H3.SODD http://www.hd-plex.com/H3.SODD.html PSU: Industrial 80W AC-DC ATX Fanless Power Supply (købes med case) http://www.hd-plex.com/psu.80w.html Drev: Lite-On DL-8ATS DVD-burner slot loading drive (købes med case) Remote/IR: Internal IR receiver with MCE Remote Control(RC6) (Købes med case) OS: Windows 7 Valget faldt på HDPLEX kabinettet, selvom det koster det dobbelte af hvad jeg havde tænkt mig, da det virker som det mest stille og fordi WAF har stor betydning hjemme hos os ![]() Så det store spørgsmål er nu hvad skal jeg vælge? Da kabinettet understøtter front side USB skal bundkortet have det og jeg gerne vil kunne tænde fra slukket med remoten. Desuden HDMI, USB 3.0, 802.11n (da jeg har en lille drøm om at køre det hele trådløst), og så kan jeg forstå at z68 er en fordel, men jeg er i tvivl om det kun er ved overclocking, hvilket jeg nok ikke kaster mig ud i lige med det samme. Mulige bundkort: Intel BOXDH67CF HDMI SATA 6Gb/s USB 3.0 Mini-ITX Intel Motherboard ECS H67H2-I LGA 1155 Intel H67 HDMI SATA 6Gb/s USB 3.0 Mini-ITX Intel Motherboard ZOTAC H67ITX-C-E WiFi LGA 1155 Mini-ITX Gigabyte H67N-USB3 LGA 1155 Mini-ITX ASRock H67M-ITX/HT LGA 1155 Mini-ITX ASROCK H67M-ITX LGA 1155 Mini-ITX ASUS P8H67-ITX LGA 1155 Mini-ITX BIOSTAR TH61 ITX LGA 1155 Mini-ITX MSI H61I-E35 (B3) LGA 1155 Mini-ITX Intel BOXDH61DLB3 LGA 1155 USB 3.0 Mini-ITX ASUS P8H61-I (REV 3.0) USB 3.0 Mini-ITX Giada MI-H61-01 LGA 1155 HDMI USB 3.0 Mini-ITX ASRock Z68M-ITX/HT LGA 1155 HDMI SATA 6Gb/s USB 3.0 Mini-ITX ZOTAC Z68ITX-A-E LGA 1155 Intel HDMI SATA 6Gb/s USB 3.0 Mini-ITX Er der nogen som har erfaring med de nævnte bundkort eller kan anbefale et? Alle kommentarer til setup'er er også velkomne ![]() Mvh Jacob
|
|
![]() |
|
jacobsiv ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg glemte lige at bundkortet skal have on-board grafik, hvilket nok betyder et H67 express Chipset, og on-board lyd. Umiddelbart hælder jeg til ASROCK H67M-ITX/HT, men jeg kan ikke gennemskue om det har frontside USB?
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
lækkert kabinet men fuck hvor er det dyrt.
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Jeg har haft problemer med INTEL BOXDH67CF, med USB tunere, der ikke virkede efter S3 Dvale, løsningen var en USB2 HUB, men en lidt irreterende løsning, vi prøvede forskellige BIOS versioner, Disable USB resume, reset af host controller efter resume. intet virkede. men en USB2 hub, med extern forsyning hjalp.
HW:
BOXDH67CF
4GB DDR3 RAM
Windows 7 (både X86+X64)
OCZ SSD+2TB HDD
Intel Corei5 2400S CPU
150Watt PICO PSU+Brick
Blueray Burner.
2*Terratec USB DVB Tunere, 1 Afatech 9015 baseret, 1 ukendt chipset.
Mvh Gigabyte
|
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
#Bygone: Jeg er fuldstændig enig i at det er alt for dyrt. Til gengæld skulle det være rigtig godt støjdæmpende og så er det en af de få mini-ITX kabinetter der er anbefalet af SilentPCreview http://www.silentpcreview.com/article75-page6.html. #Gigabyte: Tak for info. Det var ellers en af dem jeg også havde kig på, men det har H61 express chipsæt og jeg er efterhånden ved at finde ud af at det nok skal være H67. Er der nogen som har erfaring med Intel DH61DLB3?
Desuden er der nogen som kan forklare hvordan man ser om bundkortet har frontside USB? Jeg kan simpelt hen ikke gennemskue det.
Vh Jacob
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Ok nu tror jeg du skal lige holde vejret :) for det bundkort som Gigabyte kommenterer på bruger netop H67 :). Man skal også tage et skridt tilbage og finde ud af, skal jeg bruge usb til tvtunere?!? eller vil jeg anvende en hdhomerun box eller 2 til 2 eller 4 tunere. Der er mange ting og tage til overvejelse.
Tror nok istedet for at betale så dyrt for det kabinet så prøv evt og tjek det her board DH61AG som har indbygget psu på 90w, derudover prøv og tjek kabinetter fra www.streacom.com der er en fc7 og en fc8 som kunne være interessante for dig...man kan hurtigt bruge for mange penge på ingenting :). Redigeret af Bygone - 27-Februar-2012 kl. 12:57 |
|
![]() |
|
#Bygone & # Gigabyte: Ups, min fejl. Jeg kom til at kigge på DH61CF istedet for DH67CF. Undskyld. Boardet (DH67CF) opfylder ellers alle mine krav, men det er selvfølgelig ikke så fedt hvis det ikke kan sættes til dvale. Nu har jeg ikke umiddelbare planer om at købe en tv-tuner, men det er da en mulighed på sigt.
# Bygone: Streacom's kabinetter ser faktisk også rigtig fede ud, og dimensionerne ser gode ud.
Men der er da ikke så meget at spare, hvis jeg skal have fanless, dvs FC8 som koster 1214 kr. eller FC5 som koster 1814kr. HDplex H3.SODD koster 1373 kr. Men jeg havde som nævnt også oprindeligt kig på DH61AG, og det ville unægteligt være lidt nemmere at bruge det board. Jeg skal lige tænke lidt nærmere på det når jeg kommer hjem fra arbejde, men jeg tror måske det er vejen at gå :)
|
|
![]() |
|
ShadowDK ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 200 |
DH67CF kan fint sættes i dvale f.eks. vha. en IR fra E-bay, jeg vil dog ikke udelukke at der er problemer med normale usb ting - Jeg mener bl.a. at have opdaget at mit DH61AG ikke gider aktivere mit usb tastatur efter dvale.
|
|
![]() |
|
Nu skal du jo huske at produkter der koster mere end 1150,- er underlagt +moms og +told afgifter + postdks afgift på 160,- på fortoldning !!! så bliver prisen pludselig en helt anden.
Streamcom.coms produkter kan købes gennem www.komplett.dk så prisforskellen bliver temmelig stor pludseligt. 1145,- koster FC8 fanless. H3.SODD ser også dimensionsmæssig alt for stor ud i mine øjne, men det er personlig preference.
Jeg står selv pt og skal finde ud af hvor jeg står og hvad jeg skal bruge af hardware...
|
|
![]() |
|
Det har du selvfølgelig ret i, HD plex sender fra holland, hvorfor der ikke kommer moms eller told på (det skriver de på deres hjemmesiden), så det "eneste" er 45 $ ekstra i forsendelse. Men ja, det er lidt dyrere. |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Jeg har et Asrock H67M-ITX, og det fungerer fint, bortset fra at der er jitter på hovedtelefon-udgangen (kun på front stikket - ikke dem på bagsiden).
Har ingen problemer med USB enheder efter sleep - selv RF fjernbetjeningen virker. Det eneste jeg mangler er flere SATA-porte ![]() Edit: Jeg glemte helt i farten at når monitor og TV kører i cloned-desktop (2x full hd), så flimrer TV'en ved hurtige scener - single- og extended-desktop virker fint.
Redigeret af michael9000 - 29-Februar-2012 kl. 19:22 |
|
![]() |
|
lbm_ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2011 Status: Offline Point: 86 |
Beklager det lidt off topic, men hvordan klarer du CPU kølingen? Findes der noget der er fanless, mon, så en HTPC kan blive 100% lydløs?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |