recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål: CIR Sluk og Kanal zoom
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål: CIR Sluk og Kanal zoom

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål: CIR Sluk og Kanal zoom
    Sendt: 06-Marts-2012 kl. 18:49
Hej Recordere,

Jeg står med to specifikke problemer jeg ønsker løst

1. Jeg har et DH61AG med en CIR - Problemet er at  "Power" knappen på remoten og på en Harmony one sender computeren i S3, hvor jeg ønsker at slukke den helt

2. Jeg har mange forskellige kanaler, hvor nogle vises i fuld skærm(HD kanaler typisk), mens almindelige kanaler vises med sorte bjælker ude i siderne, eller f.eks. hele vejen rundt.
    Hvordan i alverden kan man få den til automatisk at "opdage" feed størrelsen og på baggrund af det automatisk vælge om det skal være Zoom 1, 2,3 eller 4?

3. I forlængelse af ovenstående hvis det ikke er muligt, er det så muligt at få Windows til at "huske" hvilken zoom indstilling man har valgt for en specifik kanal? Enten er alle zoom 4 eller også er alle zoom 1.

Kom frisk!

Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 19:57
Det først indstiller du i Windows Power management i control panalet, hvor du vælger hvad tryk på powerknappen gør.

Spørgsmål 2 og 3 kræver at du informere hvilke programmer du bruger, ellers kan de ikke besvares.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 20:46

Psymon, jeg kan bestemme hvad power knappen gør på fronten af kabinettet - Og den er korrekt sat til at få computeren til at slukke(Det virker skam også fint). Dvale funktionen kan jeg kun få til at "Dvale" eller gøre ingenting.

Jeg bruger Windows Media Center som frontend.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 00:03
Hmmm din Harmony og MCE burde sende en power command, og ikke en sleep command, og derved reagere som du har sat power knappen. 
Har du rodet med programmer som MCE standbytool eller andet der har noget med din strømstyring at gøre? 

Du kan eventuelt sætte begge knapper til ikke at gøre noget, installere eventghost for at se hvad den fortolker din knap som, herefter kan du f.eks. få eventghost til at slukke maskinen når knappen bliver trykket. Lidt en workaround, men skulle virke.

Jeg kender ikke WMC særlig godt, da jeg altid har synes det var grimt som bare fandens, så forhåbenligt kan nogle andre hjælpe med de 2 andre spørgsmål.

Redigeret af Psymon - 07-Marts-2012 kl. 00:05
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Hmmm din Harmony og MCE burde sende en power command, og ikke en sleep command, og derved reagere som du har sat power knappen. 
Har du rodet med programmer som MCE standbytool eller andet der har noget med din strømstyring at gøre? 

Du kan eventuelt sætte begge knapper til ikke at gøre noget, installere eventghost for at se hvad den fortolker din knap som, herefter kan du f.eks. få eventghost til at slukke maskinen når knappen bliver trykket. Lidt en workaround, men skulle virke.

Jeg kender ikke WMC særlig godt, da jeg altid har synes det var grimt som bare fandens, så forhåbenligt kan nogle andre hjælpe med de 2 andre spørgsmål.

Bedste måde at håndtere power på er at sætte standby idle til 5min, og så bare sende en stop kommando samtidig med at du slukker dit fjernsyn...Så går MC selv i sandby. Problemet med at lukke den ned eller sætte den i standby ved at trykke på en knap er at du kan komme til at "force" standby/shutdown og interfe're med en timed recording...Hvis du gør som jeg siger, sker dette ikke...

Sørg for at Hibernate er slået fra

Windowstast + r
powercfg -h off

MST er IKKE nødvendigt....Det er en gang lort for folk som ikke forstår sig på hvordan et system virker.

Jeg har lavet et program der kan huske MCE zoom indstillinger pr kanal....Det er en lille tray up som kan ligges i startupfolderen....

Skal lige se om jeg kan grave den frem...

Redigeret af Patriarken - 07-Marts-2012 kl. 08:21
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 19:40

Hej Patriaken,

Fandt du nogensinde det lille program frem? Ville være en super lille app at have kørende.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu