|
Blu-ray på Dune HD Max (eller Smart B1) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Marts-2012 kl. 23:10 |
||
Jeg kigger lidt på streaming bokse... især Dune har fanget min interesse. Er de 2 nævnte bokse identiske bortset fra muligheden for HDD i Max'en?
Er der nogen der kan sige noget om HD Max's (Eller Smart B1's) evner som blu-ray afspiller? Jeg har pt en oppo bd83 som jeg overvejer at skifte til en Dune HD Max (eller Smart B1). Planen er at rippe alle film til MKV og så streame dem. Er det en god ide eller skal jeg holde min Oppo og så købe en Dune HD Smart D1 ved siden af? Til sidst så har jeg også kigget lidt på Boxee Box, men syntes det virker som om flere vælger Dune, nogen der har kommentarer til det? Til info vil jeg rippe i fuld format både dvd og blu-ray og ønsker muligheden for hd-lydformaterne. Redigeret af Schulz - 10-Marts-2012 kl. 10:26 |
|||
![]() |
|||
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ovejer du ikke popcorn hour a/c-300??
|
|||
![]() |
|||
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
||
Overvejer......:)
|
|||
![]() |
|||
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
||
Det er mit indtryk at popcorn hour kræver en del af brugeren for at komme til at køre optimalt og det ved jeg ikke om mine evner og tålmodighed rækker til? Men det er muligt jeg tager fejl?
|
|||
![]() |
|||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
||
Solgte selv min BDP 83 for at gå streaming vejen. Dette har jeg ikke fortrudt
![]() Valgte selv en D1 da jeg har en PS3 som backup, hvis Dune'en skulle fejle. Dunen er ikke svær at komme igang med, og så afspiller den fulde blu ray rips uden problemer
|
|||
![]() |
|||
||
Hvordan er kvaliteten af billede i forhold til Oppo'en, er det noget man bemærker på hhv. DVD og Blu-ray? Lyden går jeg ud fra man kan bitstreame, så det må vel være det samme? |
|||
![]() |
|||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
||
Har overvejet samme løsning som Schulz, men har Dune B1 den funktin at hvis man pauser en film i fx. stuen, kan den resumes fra fx. soveværelse (altså såfremt man streamer)?
|
|||
![]() |
|||
||
Det spørgsmål får mig til at tænke om man kan streame fra samme nas 2 steder i huset samtidig f. eks. børneværelset samtidig med stuen? |
|||
![]() |
|||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
||
Ja det burde ikke være et problem, men det kommer jo an på din NAS. Jeg har selv en ældre D-Link, og jeg kan godt streame til to steder samtidig. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har ikke købt nogen NAS endnu, er næsten færdige med at rippe mit musik og tagge det osv., så snart kommer turen til film og så skal jeg have fundet en NAS (Er ved at løbe tør for plads nemlig ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
||
Har ikke bemærket nogen bemærkelses værdig forskel ved at skifte til streaming. Og så er det jo meget mere bruger venligt, når der først er covert art på. Vil helt klar anbefale en 4 bays NAS. Bruger selv en Synology DS 1511+. Synology kan klart anbefales.
|
|||
![]() |
|||
||
Har gost læst at Synology skulle være gode (brugervenlige). Hvis jeg skal have plads til Blu-ray så er en 4 bay nok minimum. Hvordan er det med støj fra din DS 1511'er? Jeg bliver nok nødt til at have en kommende Nas i stuen nemlig, evt i et skab eller lignende. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |