recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer + Win 7 proff 64bit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer + Win 7 proff 64bit

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hansen1986 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2012
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansen1986 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer + Win 7 proff 64bit
    Sendt: 07-Marts-2012 kl. 23:27
Hejsa på recodere

Jeg sidder med problemet at jeg forstår intet af det jeg kan søge frem omkring mit emne, så i fare for at blive haglet ned, stiller jeg nu lidt spørgsmålet igen..

jeg overvejer at bruge mit mediacenter som optager..

simpelt bestille et ekstra kort fra boxer, men så skal vi til udstyret, da det bliver en extra ting, skal har jeg ikke nogen grund til at kunne optage og se et andet program samtidlig (der går jeg jo bare tilbage til frensynet og ser det der)

men altså jeg skal bruge en tuner går jeg ud fra ?
og en kortlæser ? men hvilken og kan det svare sig i forhold til deres harddisk optagere ?
jeg ville gerne kunne få dem ud på en måde, og få dem på mit nas hvis der nu var "river monsters jeg ville se i soveværelset"

håber i kan hjælpe med stil og størrelse :)

god aften
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2012 kl. 23:59
En grundlæggende forudsætning: Win 7 64 bit er en showstopper. Og nu får jeg sikkert 50 andre på nakken der siger det fungerer perfekt, men det er altså min erfaring at der er alt for mange drivere der fungerer dårligt i 64 bit versionen. Sidder netop med en helt ny Medion Notebook. Leveret med 64 bit Win 7. Installerede Office 2010 i 64 bit versionen. Det crashede konstant!
Så ikke en gang Microsofts egne produkter fungerer i 64 bit
Installerede herefter Win 7 32 bit, og Office 2010 i 32 bit. Alt fungererer
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 10:21
Der er også mange setups der kører bedre i 64 bit. min AMD E-350 baserede soveværelse PC med en gammelt Firedtv DVB-C tuner, kører fantastisk med 64Bit, havde underlige slowdowns med 32bit, og ja jeg har prøvet forskellige BIOS, Drivere, SSD/HDD. det er bare mere smooth i 64 bit.
Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Der er også mange setups der kører bedre i 64 bit. min AMD E-350 baserede soveværelse PC med en gammelt Firedtv DVB-C tuner, kører fantastisk med 64Bit, havde underlige slowdowns med 32bit, og ja jeg har prøvet forskellige BIOS, Drivere, SSD/HDD. det er bare mere smooth i 64 bit.
Mvh Gigabyte
Der er så sikkert heller ingen, eller få,  64 bit apps eller drivere installeret, dvs. alt kører 32 bit.  Min påstand er, at mange 64 drivere/apps bare er recompilerede 32 bit versioner som ikke er testet ordentligt af i et 64 bit miljø.
Det er så underligt at det kører bedre i dit setup. Mig bekendt findes der ingen 64 bit drivere til FireDtv. Min egen TV server med FireDTV kører med 32 bit Win 7, og der har aldrig været så meget som et hik. Det kører 24/7/365
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansen1986 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 20:12
Jamen det er heldigvis sådan at jeg har købt mig en retail med både 64bit og 32bit i en :)

og skulle der være problemer i 64bit så smider jeg jo bare 32bit ind og prøver det :)

men mht udstyr, så har jeg kigget på den her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=503185
med den kan jeg så bare smække mig boxer modul og kort i, og så kører vi ?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansen1986 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 20:12
grunden til det var den her, var pga ts2 understøttelse som mig bekendt er det vi begynder at sende med også fra start april ?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 20:35
Det modul du linker til er beregnet til sattelit-modtagelse,  DVB-S2..

Der skal findes det tilsvarende til DVB-T (2).

Der findes ikke ret mange dvb-t2 tunere, men Anysee og blackgold har nogle..

Men Boxer har til hensigt at krybtere sit signal efter CI+ standarden, så hjælper det ikke med DVB-T2 alene.
Det kan bruges til at modtage svensk SVT1 og SVT2, hvis du kan modtage svensk tv..

Det er ikke muligt at købe en DVB-T2 tuner med CI+ interface/CAM.
Sandsynligvis er Boxer HD lukkket land for mediacenter løsninger...

Redigeret af avh - 11-Marts-2012 kl. 08:54
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 09:45
Hvilket er dødhamrende irriterende, da det netop var grunden til, at jeg skiftede til boxer - altså at de modsat Viasat(S1/2) var mediecentervenlige.
Det ser ud til at eneste mediecentervenlige udbyder der er tilbage, for os der ikke er i antenneforeninger eller kan få yousee mv., er canal digital.

Heldigvis for mig graver de snart fibernet ned i mit område, og så åbner der sig nye muligheder - håber jeg.
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Point: 126
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulu100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 09:58
Er der nogen der ved hvad der er sket med Boxers planer om at introducere en tv dongle.

Dette ville være perfekt såfremt det understøttes af de forskellige media center applikationer.

Dekryptering af betalingskanaler skulle jo tilsyneladende håndteres at denne dongle dvs. ingen ci+cam.

Jeg har  flere omgange forsøgt at komme igennem til deres tekniske afdeling, men der er tilsyneladende ingen der ved noget som helst i den biks.

Andre der sider inde med lidt viden om dette tiltag...?

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af zulu100 zulu100 skrev:

Er der nogen der ved hvad der er sket med Boxers planer om at introducere en tv dongle.

Dette ville være perfekt såfremt det understøttes af de forskellige media center applikationer.

Dekryptering af betalingskanaler skulle jo tilsyneladende håndteres at denne dongle dvs. ingen ci+cam.

Jeg har  flere omgange forsøgt at komme igennem til deres tekniske afdeling, men der er tilsyneladende ingen der ved noget som helst i den biks.

Andre der sider inde med lidt viden om dette tiltag...?

Et godt bud må være, at projektet blev skrinlagt med indførslen af DVB-T2 og CA+.

Der er mere politik end hardwarekomplikationer ved at lave noget hardware som understøtter ovenstående.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu