recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BlueTooth/Wifi til IR remote dimser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BlueTooth/Wifi til IR remote dimser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BlueTooth/Wifi til IR remote dimser
    Sendt: 08-Marts-2012 kl. 22:07
Hej,

Ville lige høre om der er nogen der kender andet end Logitech Harmony Link, Global Cache iTach og Griffin beacon som kan lave BT eller WiFi om til IR. Gerne en billigere version. Smile

Vil nemlig gerne have sådan en dims så jeg kan lave min kommende tablet om til universal remote, samt have Window Media Center app på så jeg ikke behøver at tænde TV for at høre musik.

Takker.
Hessi Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Hej,

Ville lige høre om der er nogen der kender andet end Logitech Harmony Link, Global Cache iTach og Griffin beacon som kan lave BT eller WiFi om til IR. Gerne en billigere version. Smile

Vil nemlig gerne have sådan en dims så jeg kan lave min kommende tablet om til universal remote, samt have Window Media Center app på så jeg ikke behøver at tænde TV for at høre musik.

Takker.
Hessi Smile

Du kan styre WMC med TCP ip.

VMCmote
kan køre fra en iphone eller en IPAD of har basal funktionalitet som en egentlig remote, men er rigtig god så musicbrowser.

Bevares der findes løsninger med IR, men det koster hvis det skal være ordentlig...

IRtrans laver nogle fine enheder som jeg selv har testet....Men prisen ja.....Ikke det værd for at kunne tænde sit fjernsyn fra et touchscreen. Så er det billigere med en USB-UIRT transciever.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

VMCmote
kan køre fra en iphone eller en IPAD of har basal funktionalitet som en egentlig remote, men er rigtig god så musicbrowser.

Bevares der findes løsninger med IR, men det koster hvis det skal være ordentlig...

IRtrans laver nogle fine enheder som jeg selv har testet....Men prisen ja.....Ikke det værd for at kunne tænde sit fjernsyn fra et touchscreen. Så er det billigere med en USB-UIRT transciever.
I know, I know... Smile

Men nu var det for at have én til det hele. Så jeg slap for en tablet óg en ir remote. Smile

Har allerede app's på fonen til at styre tingene over netværk, men jeg vil også kunne styre TV og receiver. Cry
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

VMCmote

I know, I know... Smile

Men nu var det for at have én til det hele. Så jeg slap for en tablet óg en ir remote. Smile

Har allerede app's på fonen til at styre tingene over netværk, men jeg vil også kunne styre TV og receiver. Cry

Proximis Girder kommer med en HTTPD webserver med Ajax. Dvs alle commandoer som Girder kan udføre kan også aktiveres fra en hjemmeside.

Dvs, hvis du har en Transciever som USB-UIRT lader du Girder styre den hvorpå du laver en mobilvenlig hjemmeside med de kommandoer du har brug for.... Eller du kan benytte Hipporemote og lave nogle keyboard maps der kan aktivere Girder Events...

Global Cache mv skal alligevel have et ordentlig interface førend det kan benyttes, da de ikke har nogen brugbar UI.

Girder 5 kommer i øvrigt med speciel iphone support.

Redigeret af Patriarken - 09-Marts-2012 kl. 07:28
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu