recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee, fællesantenne - hvilket grabberkort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee, fællesantenne - hvilket grabberkort?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee, fællesantenne - hvilket grabberkort?
    Sendt: 10-Marts-2012 kl. 20:21
Jeg har skiftet udbyder fra Canal Digital og derfor virker min tidligere løsning med FloppyDTV og Conax Cam i WMC ikke mere. Nu er jeg på fællesantenne med signal fra Yousee.

Hvilket grabberkort kan jeg bruge istedet for FloppyDTV for at få signalet ind i WMC? Jeg går ud fra at alle signalerne er ukrypterede, da det kommer igennem fællesantennen, og jeg derfor ikke har fået en CAM kort udleveret.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:14
Et hvilket som helst DVB-C Tuner kort skulle kunne klare det. Jeg bruger f.eks. et Terratec Cinergy C pci-e kort og det virker fint med yousee.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2012 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Psymon Psymon skrev:

Et hvilket som helst DVB-C Tuner kort skulle kunne klare det. Jeg bruger f.eks. et Terratec Cinergy C pci-e kort og det virker fint med yousee.
Direkte i WMC? WMC er vel ikke begyndt at understøtte DVB-C endnu?
Så det kræver vel tunerkort der "snyder" og emulerer DVB-T eller -S, eller trediepart software som DVBlink.
HDHomerun klarer vist opgaven til WMC, og enkelt andre tunere også, men ikke alle.

Mvh JørgenT

Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 00:19
Hmm WMC er ikke min stærke siden, den havde jeg lige overset. Men der er vel programmer der kan snyde WMC? Ellers så prøv eventuelt MediaPortal, personligt synes jeg det er langt bedre.
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 09:53
Synes at have læst, at man kan bruge programmet DVB-link til at lave skiftet fra C til T - eller også er det fra C til S.
Den nyeste version af DVB-link oplever en del ustabil, men de tidligere versioner skulle være meget pålidelige.

Redigeret af sirvival3 - 11-Marts-2012 kl. 09:53
Til top
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 17:24
Det er vidst rigtigt at WMC ikke understøtter DVB-C, men f.eks. Digital Everywhere lavede drivere som emulerede DVB-T, så det virkede i WMC men jeg søger efter et alternativ til dem.

DVB-Link har jeg prøvet, men synes ikke det virkede så godt.

Tak for MediaPortal ideen. Det kan det godt være jeg snart bliver nødt til at skifte, da der ikke rigtig sker mere opdateringsmæssigt med WMC.

Men indtil da: er der ikke noget hardware med drivere, som emulerer DVB-T i WMC fra et DVB-C kort?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2012 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af johnq johnq skrev:

Men indtil da: er der ikke noget hardware med drivere, som emulerer DVB-T i WMC fra et DVB-C kort?

Tjek MM-Vison:

Der skulle være flere mulige, også FloppyDTV C.

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 12-Marts-2012 kl. 20:36
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 16:10
Med TV Source kan ALLE kort med BDA drivere køre i MCE. Mange tunere har egne emulatorer/wrappers
Floppydtv/Firedtv, i C udgaven, kan stadig købes.
Anysee, virker igen men dårlig software support.
Hdhomerun (anbefales)
DigitalDevice (anbefales)

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 10:26
Fint, så har jeg noget at arbejde videre med. Tak for svarene Thumbs Up.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 15:00
Kan varmt anbefale kort fra Digital Devices. Er til dato det mest stabile jeg har haft i min maskine.

DVBlink TV-source er i min optik IKKE stabilt.
Til top
johnq Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 14:41
Ja, det ser godt ud. Så undgår jeg også at bruge third-party drivere, som ikke er lavet til hardwaren og som kan være ustabile. Thumbs Up
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu