|
YouSeePlus sucks !- hvilken ny recorder istedet ? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
solsikkehaven
Junior bruger Oprettet: 21-December-2010 Status: Offline Point: 20 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Marts-2012 kl. 10:02 |
Jeg er nu milimeter fra at opgive YouSee Plus, og istedet "nøjes" med en almindelig HDD-optager løsning.
Jeg har dog følgende spørgsmål, som jeg håber I kan besvare.
1) Jeg skal bruge en HDD recorder med 2 TV-tunere MPEG4, korrekt ? - for både at afspille og optage på samme tid.
2) Jeg er rigtig glad for oversigten på Samsung YouSeePlus boksen - det er jo super nemt at finde et program og trykke på optag knappen for at sætte det til at blive optaget på det tidspunkt programmet bliver sendt osv. Findes den funktionalitet også i de gængse HDD recorderer ellers ?
3) Samsung - sidste gang jeg var på dette forum, var Samsung bare MÆRKET - men jeg kan se på en hel del kritiske indlæg her nu, at der er mange børnesygdomme på produktet. Kan I give mig et hint på dette - og måske fortælle mig hvad man skal købe når prisen nu (næsten !) er ligegyldig - det skal bare VIRKE !
På forhånd tak for jeres svar - jeg ved godt at 3) ikke er helt nemt, da der er masser af subjektive holdninger til hvad der er bedst osv - men giv jeres bedste bud, tak for det !
|
|
solsikkehaven
Funktioner
Tak(0)
|
åh. Glemte lige at nævne i forhold til 3) at jeg er nødt til at have indbygget trådløst netværk i denne boks, det findes vel forhåbentligt indbygget i de bedste bokse ?
|
|
HeartWare
Guld medlem Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du er langhåret nok, så kan jeg anbefale en DreamBox-løsning (enten en rigtig DreamBox eller en af klonerne).
Da YouSee heldigvis sender EPG-data i standard DVB-format, så kan du med en sådan boks se EPG ca. en uge frem på alle kanaler, og du kan optage alle kanaler og trække optagelserne ud til brænding på/konvertering til DVD eller Blu-Ray. En DreamBox har en rimlig stejl indlæringskurve, men når den først kører, så fungerer det bare. Den store model (DM8000HD) har mulighed for trådløst netværk, men da jeg ikke selv bruger det (alt for langsomt), så har jeg ikke erfaringer med det. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
KlausJ
Bruger Oprettet: 03-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis man kan få sin Dreambox til at virke, så har den de samme muligheder for at søge i programguiden og optage udsendelser med samme navn på forskellige tidspunkter som YouSee-boksen.
De øvrige - billigere - optagere har - efter min viden - kun mulighed for at man kan bladre i programguiden og indstille til optagelse af et program, evt. gentaget på samme tidspunkt hver dag eller hver xxxdag. Jeg har desværre haft flere problemer med min Dreambox, så nu stiller jeg nok snart hos forhandleren og beder dem om at få den til at virke.
|
|
Med venlig hilsen
Klaus Jensen |
|
solsikkehaven
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm. lyder som om der er delte meninger på Dreambox.
Jeg havde måske også mere nogle af de store spillere i tankerne - Panasonic, Samsung, LG osv. osv. osv.
Jeg tænker: "der MÅ da være en afspiller derude, der IKKE fryser, der IKKE går i baglås, der arbejder hurtigt, som har tv-guide/optage guide. En afspiller som i det hele taget bare gør det man har betalt for: optage og afspille ordentligt og funktionelt".
|
|
pb13ultra
Bruger Oprettet: 06-November-2009 Sted: danmark Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
Samsung bd-d8200n, kan de ting du søger, men den har også sine begrænsninger, har selv haft yousee boks, og den er noget skrammel. mvh Kim. |
|
solsikkehaven
Funktioner
Tak(0)
|
ja, det ender nok med en Samsung model - så kunne det jo være rart, at de kom med deres 2012 lineup - nogen der kender til rygter på det område ? eller sites der plejer at være "pålidelige" med sådanne rygter ?
|
|
solsikkehaven
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg svarer lige mig selv:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=108425&title=nye-recordere-fra-samsung-eller-lg-i-2012
Det bliver en BD-E8900 - så mangler vi bare at Samsung sætter dem til salg i Danmark :-9
|
|
pb13ultra
Funktioner
Tak(0)
|
Ser ikke ud til , at der er nogen forskel på ,de nye modeller, og de gamle, men vi må jo vente og se. Kim. |
|
johnny57
Guld medlem Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 958 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil jeg sandelig håbe der er, der nok at tage fat på jævnfør tråde herinde, måske skulle de nye LG overvejes også.
|
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
pb13ultra
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, der er rigeligt at gå i gang med, jeg er bare bange for , at hvis de laver for mange opdateringer med mange forbedringer, går det ligesom med yousee boksen, det gik meget godt for 2 år siden, men efter at de prøvede, at lave en masse forbedringer, går det helt galt, den boks er dømt død. Ikke andet end problemer for en masse kunder, men det koster for dyrt at skrotte boksen, og komme, med en ny model, man prøver istedet at halte sig igennem. Godt man ikke købte sådan en boks. mvh Kim. |
|
Skalle06
Guld medlem Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der ikke to tunere i de nye 2012 bokse fra Samsung og LG. Det var der ikke i de gamle.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |