recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Garanti efter firmware opdatering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGaranti efter firmware opdatering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mcdanish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Garanti efter firmware opdatering
    Sendt: 02-April-2006 kl. 23:05
Hej Alle. Er der nogen der har noget på skrift omkring opdatering af firmware kontra garanti, for AZOmedia skriver på deres hjemmeside; "Kunder som har kompatibilitetsproblemer skal først hente og prøve den nyeste firmware til sin brænder, som kan findes på producentens hjemmeside." EMail fra samme firma da min Pioneer ikke ville brænde og jeg ville benytte min garanti: "Vi vil dog gøre opmærksom på, at hvis firmwaren er blevet opgraderet er enhver garanti for din brænder bortfaldet, så at vi ikke kan yde service, hvis dette er tilfældet." Snak LIGE om kundeservice, der kan hverken QXL eller Nierle fandme være med. Men de får ikke lov til at slippe afsted med det, jeg vil høre om andre har lignende erfaringer og hvordan I i givet fald har håndteret det, hvem I kontaktede osv.
Hilsen Benny

Redigeret af mcdanish - 02-April-2006 kl. 23:06
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 07:27
IANAL, men jeg vil mene, at hvis producenten SELV lægger en firmware ud til offentlig download for at man skal kunne opdatere, så kan de ikke frasige sig garantien bare fordi en kunde gør brug af den mulighed...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2006 kl. 16:22

Hej Alle

Ja, forskellen må vel ligge i om det er en officiel eller en uofficiel firmware.

Hvis det er en officiel firmware som ligger til fri download, må reklamationsretten også gælde efter installationen.

Hvis det er en uofficiel (evt. hacket) firmware, så bortfalder reklamationsretten sædvaneligvis i det øjeblik den er installeret.

En gråzone er recorderne. For selvom det er en almindelig DVD-brænder der sidder indeni, så har man formentlig ikke lov til at opdatere firmwaren i selve drevet. For så har man modificeret et apparat solgt og supporteret som en komplet enhed.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
mcdanish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2006 kl. 21:12
Det ER skam en officiel firmware fra Pioneer's hjemmeside, jeg vil ikke røre de hackede.... dem kan man nemlig alligevel ikke få til Pioneer så vidt jeg ved ;=)) Men nu siger AZOMedia at jeg da bare kan sende min brænder ind men at de ikke kan garantere at DERES leverandør kan tage den på garantien, hvortil jeg måtte fortælle dem at jeg da er fløjtende hvad DE gør eller ikke gør med hensyn til deres leverandør, men de ville ikke andet end sige jeg da kunne prøve at sende den ind og så måtte de se hvad deres leverandør gjorde. Yeah right, jeg vil æde snus på at de så sender mig en regning der sikkert er dobblet så stor som den nye BenQ kostede. Jeg bliver fandme så muggen når firmaer ikke lever op til forpligtelser. De indrømmede endda at det MÅSKE kunne være smuttet at den seddel de normalt vedlægger brænderen ikke var med min men så skulle jeg jo være opmærksom på at det program man bruger til at flashe med gør opmærksom på at garantien bortfalder. DET står der IKKE, der står at den KAN bortfalde hvilket gør en væsentlig forsel i MINE øjne, men ikke i sko-AZOMedia som jeg jo som I nok kan gætte handler i mere.   
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2006 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Ja, forskellen må vel ligge i om det er en officiel eller en uofficiel firmware.

Hvis det er en officiel firmware som ligger til fri download, må reklamationsretten også gælde efter installationen.

Hvis det er en uofficiel (evt. hacket) firmware, så bortfalder reklamationsretten sædvaneligvis i det øjeblik den er installeret.

En gråzone er recorderne. For selvom det er en almindelig DVD-brænder der sidder indeni, så har man formentlig ikke lov til at opdatere firmwaren i selve drevet. For så har man modificeret et apparat solgt og supporteret som en komplet enhed.

  /Lars

Jeg er ikke helt enig.

Grundlæggende, så er der 2 års reklamationsret.

Reklamation er ikke det samme som garanti.

Reklamation betyder, at du kan reklamere over en vare, hvis den går i stykker, og det skyldes den stand varen var i da du købte den.
Det gælder principielt uanset om du har hældt cola i apparatet.

De første 6 måneder gælder "formodningsreglen", som kort sagt går ud på, at hvis varen går i stykker i løbet at de første 6 måneder, så må det formodes, at den var i stykker da du købte varen.

-Undtagelsen er hvis butikken kan bevise, at varen er gået i stykker ved forkert brug. (Derfor kun principielt mht. cola)

Hvis du har installeret ny firmware, så skal butikken altså bevise, at det er fordi du har installeret firmwaren forkert, hvis de skal slippe ud af reklamationsretten. -Og det vil umiddelbart være svært, hvis det er original firmware.

-Efter de 6 måneder er det omvendt dig der skal bevise, at varen var i stykker da du købte den.

Oprindeligt skrevet af mcdanish mcdanish skrev:

Yeah right, jeg vil æde snus på at de så sender mig en regning der sikkert er dobblet så stor som den nye BenQ kostede. Jeg bliver fandme så muggen når firmaer ikke lever op til forpligtelser.

Jeg kender fuldstændigt følelsen. Man er sikker på, at de tager r*ven på een allerede inden man sender varen ind.

Men du har retten på din side (især, hvis brænderen er under 6 mdr.) så er spørgsmålet bare om du magter at kæmpe en lang sej kamp med dem om det...

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu