recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakkende billede ved optagelser..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hakkende billede ved optagelser..

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hakkende billede ved optagelser..
    Sendt: 15-Marts-2012 kl. 15:10
Hejsa..

Jeg har et lille mediecenter med Atom CPU, til det har jeg 2 almindelige USB DVB-C Tunere. Jeg bruger Media portal backend til at optage med, og XBMC til at afspille med.

Desværre er jeg begyndt at opleve den hakker når jeg afspiller det. Jeg ved at det datatab der er sker under optagelsen, og ikke under afspilningen.

Jeg er i tvivl om det er signalet der er mangelfuldt?

Kan man få et program der kan analysere det signal man får ind? Jeg er nemlig også bange for det kan være computeren der ikke kan trække det. Dog er der ingen forskel om jeg optager 1 eller to programmer på samme tid, og belastningen på CPU er omkring 12-14 % under optagelser.

Jeg ser aldrig live tv på den. Kun optagelser.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 20:48
der er ikke noget data tab når du optager digitalt

så problemet må være dit signal eller en forkert indstilling
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 20:50
Hvad er CPU brug når du afspiller?

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 22:04
Jeg tror også det kan være signalet. Syntes dog ikk den hakker så meget ved live tv.
Ved afspilning, bruget den omkring 30 procent. Det er ikke ubder afspilning det sker da jeg har prøvet at overfører optagelserne til en anden pc. Der hakker den på samme tidspunkter.

Ved optagelser af to programmer på samne tid, så skriver den ca. 3 MB/s det burde den kunne klare. Når jeg downloader er det mef 6MB/S og det kan den disl godt klare.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 22:16
Har du tjekket, at Hardware Acceleration er slået til i XBMC?
miri
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 22:19
Ja det er det.. Afspiller fulde bd rips på 45 GB uden et eneste hak
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg tror også det kan være signalet. Syntes dog ikk den hakker så meget ved live tv.
Ved afspilning, bruget den omkring 30 procent. Det er ikke ubder afspilning det sker da jeg har prøvet at overfører optagelserne til en anden pc. Der hakker den på samme tidspunkter.

Hvilket format gemmer den optagelserne i? Transport Stream (.ts) som er det rå signal eller laver du det om til .avi eller noget andet?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 22:42
Hejsa..

Den gemmer det i rå .ts så den skal ikke engang encode.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 08:00
Jeg vil mene at den største sandsynlighed er dårlig modtagelse...
(det sædvandlige vedr. splitter, kabler, stik, støj (indstråling))

Dvbviewer har et hjælpeprogram transedit, som kan analysere signalet.
Det kan vise kvalitet og pakketab..
Altså man kan direkte få  konstateret om der tabes data og hvor meget.
Stort pakketab vil betyde hakken  i billedet...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 08:13
Hm... Hvilke optagelser drejer det sig om, og hvad er kilden? Det skulle vel ikke være live programmer fra DR, som giver problemerne?
miri
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 09:06
Det er næsten altid kanal 5 eller TV3. Det er så også de eneste kanaler jeg optager på.

DR's kanaler ser jeg blot via nu player. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2012 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Jeg vil mene at den største sandsynlighed er dårlig modtagelse...
(det sædvandlige vedr. splitter, kabler, stik, støj (indstråling))

Dvbviewer har et hjælpeprogram transedit, som kan analysere signalet.
Det kan vise kvalitet og pakketab..
Altså man kan direkte få  konstateret om der tabes data og hvor meget.
Stort pakketab vil betyde hakken  i billedet...

Tak for dit svar..

Jeg prøver at købe DVBviewer :) 
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu