|
IPTV og HTPC |
Besvar |
Forfatter | |
Krjstoff
Guld medlem Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Marts-2012 kl. 09:29 |
Jeg har ledt vidt og bredt, men kan ikke rigtigt finde et svar på mit spørgsmål.
Er det muligt at kombinere IPTV med alm. tunersoftware og evt. en CAM-læser, så man kan udnytte mulighederne i sin HTPC? |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er muligt f.eks. med dvbviewer (og vist også mediaportal) at opbygge en kanaliste, som består af input fra forskellige tuner typer (DVB-T, dvb-c og dvb-S) og med kanaler modtaget via IPTV (via et netkort).
Dog mener jeg ikkke man kan udnytte CAM-læser i relation til IPTV...
Dvs. det er helt transparent, hvordan kanalerne modtages.
Der kan være nogle problemer meed EPG-data til IPTV, men det kan klares ved import af EPG-data fra nettet... Redigeret af avh - 19-Marts-2012 kl. 10:06 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er vist lidt besværligt at finde IP-adresserne til de forskellige kanaler, hvis din udbyder ikke offentliggør dem.
I MediaPortal har jeg set eksempler hvor folk bruger logningsværktøjer (til netværk), for at se hvilke adresser IP-boksen tilgår på de forskellige kanaler. |
|
Krjstoff
Guld medlem Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er der nogen af jer som har erfaringer med de forskellige udbydere af IPTV og om de anvender kryptering eller lignende, som gør direkte overførsel via LAN til HTPC umulig?
|
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg tror ikke det er muligt at anvende løsningen til krypteret kanaler.
Det er ærgerligt, der ikke findes en løsning, så man kan abonnere på diverse pakker og kanaler uden skulle være henvist til deres egne bokse, som ikke kan kombineres med noget som helst...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |