recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - sorte kanter Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

sorte kanter Stofa

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 751
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: sorte kanter Stofa
    Sendt: 23-Marts-2012 kl. 09:46
Jeg oplever tit at formatet skifter fra 16:9 til 4:3 på mit Panasonic plasma tv.
Bruger zaptor hdmi

Det er især tegnefilm om morgenen der først vises i 4:3 den næste i 16:9 format
Har også bemærket at nogle amerikanske serier vises med sorte kanter

3+hd , de fleste hd-kanaler vises som 4:3

Er det normalt ?

Førhen kunne zaptor strække alle kanaler , men det vil den ikke mere . Øv
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
ballade Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2011
Sted: Østjylland
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ballade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 09:58
jeg tror de sorte kanter er med i tv-signalet fra f.eks 3+hd, så zaptoren tror du ser et widescreen billede
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2012 kl. 17:43
Jeg ville ønske kende svaret, men de kommer jeg næppe til.  Cry   Så vidt jeg ved har man nægtet de med 16:9 og HD modtagelse muligheden for selv sætte bjælker på, hvis der blev sendt helt ud til kanten, og folk var lavere.  Embarrassed
Når dette er prisen for HDTV forekommer denne mig for høj!

En anden tilgangsvinkel fortæller mig at dette skyldes forskellen mellem Objektiver for SD og så for moderne HDTV udstyr, men OK DR vil altså nok ikke ændre herpå. Og når der måske kommer sort kant hele vejen rundt?

Redigeret af skyking - 23-Marts-2012 kl. 17:46
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu