recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV i MP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV i MP?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simonselmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simonselmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV i MP?
    Sendt: 24-Marts-2012 kl. 17:06
Hej

Jeg er ikke sikker på dette kan lade sig gøre og vil derfor høre nogen kan be- eller afkræfte om det kan lade sig gøre.

Jeg overvejer et apple tv så jeg kan smide skærmbilledet fra min iphone eller ipad op på tv-skærmen. Jeg går ud fra man skal slå TVet over på den den HDMI indgang hvor apple tv er tilsluttet.

Nu har jeg jo et mediacenter, netop for at jeg aldrig skal skifte indgang på mit tv men alt jeg har brug for er i MP, altså TV, billeder, video osv. 

Så jeg tænkte det kunne være rigtig lækkert hvis man kunne sætte apple tv til en PC, og den funktioner kunne bruges igennem MediaPortal. 

Jeg ved ikke om det giver mening, det jeg vil, og jeg er i tvivl om det kan lade sig gøre, men det kunne jo være :)

PS: Hvis ikke det kan lade sig gøre via apple TV, findes der så andre plugins til MP, der gør jeg kan smide billedet fra min iphone, android eller ipad op på TV-skærmen vi Mediaportal?

Mvh. Simon
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 17:55
Men MediaPortal har et Airplay plugin, så du slet ikke behøver en ATV.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 17:58
iPimp er faktisk et endnu bedre bud. Den kan streame begge veje. både fra MP til iPhone og den anden vej. Og du er ikke begrænset til de formater som Airplay understøtter.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simonselmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 18:10
jeg har allerede installeret MPdroid da jeg selv har en android tlf. Min kone har iphone og interesseret i at kunne smide billedet op på TVet meget nemt via den apple TV funktion.

Jeg har meget kort læst på ipimp og kan ikke lige se den også kan smide ting fra iphone og ind i mediaportal. Altså ikke streame musik, men primært hvis hun har taget et billede så skal hun på sin telefon kunne vise det på tvet.
Mener du ipimp kan det?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 18:18
Det mener jeg den kan ja. Men det er længe siden jeg har leget med det. Jeg er også selv hoppet på Android i dag. Kigger lige på det og vender tilbage.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simonselmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 18:30
Jeg har fundet et AirPortal plugin som vist er det jeg leder efter. Meeen det er ikke at finde på mediaportals hjemmeside endnu, så jeg er i tvivl hvor moden det er, men det er selvfølgelig bare at prøve
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2012 kl. 18:35
Hehe.. Det var lige den jeg ledte efter. Kan godt se iPimp ikke kan det du leder efter. Nå, men håber det lykkedes med den der så :)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér simonselmer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2012 kl. 10:03
Jeg kan konstatere det virker, mht til at smide et billede på TVet, men jeg vil sige kun det første billede går hurtigt nok. Som de skriver på forummet så går det desværre langsom med de efterfølgende billeder.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu