|
Airplay på "stand alone" lofthøjtaler i badeværels |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
theztq
Junior bruger Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-Marts-2012 kl. 14:39 |
Hej kloge mennesker.
jeg har været ved at undersøge sagen rundt omkring, men kan ikke finde lige det svar jeg søger. Jeg har været i gang med at renovere badeværelset der hjemme. jeg har købt en lille Jamo lofthøjtaler på små 45W, som jeg vil installere i loftet over brusekabinen. Den skal bare spille baggrundsmusik og ikke noget højt eller vildt. Iden med denne højtaler er nu at jeg gerne vil at kæresten eller jeg når vi går i bad kan (med hver vores iphone) sætte den til at spille fx. radio eller musik og vælge airplay til højtaleren i loftet på badeværelset. på sigt kunne jeg godt tænke mig at lave samme løsning i køkkenet. det jeg forespørger er i princippet at på vores iphones kan få valgmuligheder under AirPlay der hedder fx. Apple tv2, Badeværelse, køkken. fx. jeg har appel tv 2 i stuen og det fungere rigtig fint. jeg ønsker på billigst mulig måde en AirPlay menupunkt der hedder badeværelse. den højtaler jeg har købt er ikke aktiv. det vil sige den kan kun modtage et højtaler signal gennem en 2 leder højtaler kabel. skal jeg købe en airport express eller et Apple tv til hver "zone" hvis ja: er det så nok eller skal der en form for en forstærker eller DAC ind over? på forhånd tak for svar. |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal have en Airplay enhed pr. zone, og dertil også en forstærker til at drive højttalerne, formentlig også én pr. zone.
|
|
theztq
Junior bruger Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 29 |
Funktioner
Tak(0)
|
øv det var en dyr løsning ;)
men tak for hurtigt svar. er det lige før det kan svare sig at gå over i noget zoners ? :) når det er en passiv højtaler, kan man vel ikke bare købe fx en airport express og så sætte en DAC imellem den og højtaleren ? |
|
Hvedstrup
Bruger Oprettet: 17-Marts-2008 Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er mange muligheder, men en fed løsning kunne være en Airport Express (Airplay) samt en meget lille stereoforstærker såsom http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=300-383 |
|
Mvh
Hvedstrup |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vil betale for Sonos er det en oplagt løsning, du skal dog have deres forstærker enhedern hvis du vil undgå at købe en forstærker til alligevel.
En passiv HT skal have en forstærker dette er der ikke i en stand-alone DAC, som blot konverterer en digitalt signal til en analogt. Du kan godt få forstærkere med indbygget DAC men oftest er de dyre, eller også skal du købe fra kineserne på eBay uden at høre, røre eller se produktet først.
|
|
theztq
Funktioner
Tak(0)
|
Det var faktisk rigtig smart det der :) og så har man da en "billig" forstærker løsning, som stadig er fleksibel tror i sådan noget grej kan tåle at stå på loftet ? for så er den da helt hjemme. men med den der "mini forstærker" bør man bare have en Airport express eller apple tv2 (kan jo være de kan købe billigt nu) og så være kørende. den var ikke så gal enda. tak :) |
|
theztq
Funktioner
Tak(0)
|
og vi er enige om at sådan en airport express ikke skal have noget netstik men bare hopper på wifi?
skal man bruge en MAC for at kunne sætte den op eller klare den selv at det når man slutter den til stikkontakten. der skal vel indtastes password osv. for wifi? men ellers tror jeg da at det bliver løsningen. det ser ud til man kan få dem rimeligt billigt små brugt. http://www.dba.dk/soeg/?soeg=airport+express men den koster vist heller ik meget mere en 600 kr af ny. men så er man da næsten kørende for små 1000 kr :) det er ik så galt. |
|
clausols1
Guld medlem Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Alternativ forstærker til vilde 8 $ med fragt, så er der ikke problemer med told. Dog tager leveringen ret lang tid: http://www.dealextreme.com/p/vma2012-class-d-audio-amplifier-evaluation-module-evm-board-44127
Jeg har selv købt en til køkkenet (fremtidigt), men jeg har ikke fået testet den endnu. Du kan jo evt. sætte forstærker + airplay enhed i huset, f.eks et teknik-skab & trække højttalerkabel over loftet. |
|
theztq
Funktioner
Tak(0)
|
det var dælme heller ikke mange penge. du må meget gerne skrive når du har fået den testet om det er noget der virker? det er som sagt ikke ret højt eller ret mange W den skal trække. så det er da bestemt muligt at den kan klare sagerne :) jeg takker. |
|
clausols1
Guld medlem Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg skal nok opdateret tråden engang i næste uge, når den er testet. Min er købt som alternativ til en transistor i køkkenet.
|
|
theztq
Funktioner
Tak(0)
|
Perfekt :)
højtaleren var også i rastordre hos Solar. så der går lige lidt inden jeg får det sat i gang :) jeg takke for alle de gode svar. |
|
esbenjensen
Ny bruger Oprettet: 19-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også haft kig på små forstærkere i "print-plade" format til kobling med airport. Hvordan leverer man strøm til dem? "Skræller" man bare en ledning og sætter de to wirer ind i på printpladen og den anden ende i stikkontakten eller hvorledes? Og ved du om det samme gælder for class-d forstærkere som fx. de der Hifimediy forstærkere? :) Redigeret af esbenjensen - 04-April-2012 kl. 16:23 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |