recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC, Samsung UE55D7005 og Lip Sync Problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC, Samsung UE55D7005 og Lip Sync Problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC, Samsung UE55D7005 og Lip Sync Problem
    Sendt: 31-Marts-2012 kl. 12:09
Hej med jer,

Jeg har et mildest talt irreterende problem med at billedet er forsinket i forhold til lyden på mit Samsung UE55D7005.

Mit setup er som følger.

I kælderen har jeg mit mediecenter og forstærker som sprøjter lyd og billede ud til stuen og soveværelset med sådan en her: http://www.octavainc.com/HDMI%20distribution%20amp_splitter%202%20port.html

HTPC er koblet op til ovenstående splitter med HDMI (inkl. lyd), herfra går der 2 x HDMI extender ud til henholdsvis stue og soveværelse. Min Primareforstærker er koblet til ovenstående splitter med et phonostik og sprøjter lyden op til stuen med dertil trukket højtalerkabler.

Lyden passer perfekt når jeg benytter fjernsynslyden (både i stue og soveværelse), men lyden fra forstærkeren er foran billedet i stuen. (Ergo: fjernsynets efterbehandling af billedet giver en forsinkelse).

Jeg har prøvet en del forskellige indstillinger, og kan komme frem til at fjerne lydproblemet ved at aktivere "spiltilstand" på fjernsynet, men her bliver kvaliteten betydelig dårligere.

Kan jeg manuelt forsinke lyden i mediecenteret eller rette en indstilling i TV'et, for at fjerne eller formindske problemet?

Håber på nogle gode inputs.

PFT.

Vh Kasper
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 12:17
hvis du ændrer indstillinger på lyden i mediecenteret vil problemet så ikke flytte til de andre TV med modsat fortegn?

Jeg ville nok prøve at føre lyden ind i TV'et og fra TV'et til primare forstærkeren. Ja det er et led mere i kæden men måske et nødvendigt led for at få lyd og billede til at passe.

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 12:37
Jo, det vil det. Men tænker måske et lille kompromis. :)
Hvis det kunne lade sig gøre, vil jeg nemlig gerne have undgået at lave det ekstra kabeltræk (25m).
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 13:48
Hvilken forstærker fører du lyden igennem. Synes da at de fleste forstærkere med HDMI jeg har set, har en funktion til at synkronisere lyd og billede.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 16:08
Allerførst vil jeg sige at jeg selv ville trække det kabel uden at tøve, især efter at have læst hvordan løsningen involverer installation af en codec pack! Hvilket kan give en masse ekstra besvær.

Dernæst vil jeg lige nævne at du ikke nævnte hvilken software du kører med så jeg har gået ud fra at det er noget med Win 7!

BS
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 16:43
Jeg ville da prøve at se om forstærkeren ikke kan forsinke lyden i første omgang. Du skal også være opmærksom på, at ikke alle tv kan sende lyden tilbage i 5.1/7.1 og endnu færre kan sende HD-lyd tilbage (hvis overhovedet nogen kan).
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 16:52
Hvilken forstærker er der tale om?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg ville da prøve at se om forstærkeren ikke kan forsinke lyden i første omgang. Du skal også være opmærksom på, at ikke alle tv kan sende lyden tilbage i 5.1/7.1 og endnu færre kan sende HD-lyd tilbage (hvis overhovedet nogen kan).
Jeg kører med nedenstående forstærker:

Det er en ren stereoforstærker uden mulighed for HDMI split eller lignende.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Allerførst vil jeg sige at jeg selv ville trække det kabel uden at tøve, især efter at have læst hvordan løsningen involverer installation af en codec pack! Hvilket kan give en masse ekstra besvær.

Dernæst vil jeg lige nævne at du ikke nævnte hvilken software du kører med så jeg har gået ud fra at det er noget med Win 7!

BS
Det er Windows 7 Ultimate 32bit,

Én af grundene til at jeg også valgte denne sammenkobling er, at jeg kan afspille musikken på mit mediecenter uden at TV'et er tændt.

Men kan godt være at jeg er nødt til at trække kablet. :(
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 20:27
Løsningen kunne involvere 2 indgange på forstærkeren (1 til TV kigning og en til musik lytning) og så lave noget automatisk skift mellem lydudgang (HDMI til TV og Line out til musik) måske automatisk med Eventghost eller lign.

Der er flere issues Mht lyd og forskellig brug af HTPC hvor det kan være en opgave at få et "let i brug" system, netop på grund af at man kun bruger en udgang/indgang men ønsker forskellige indstillinger af apparaterne.

BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Løsningen kunne involvere 2 indgange på forstærkeren (1 til TV kigning og en til musik lytning) og så lave noget automatisk skift mellem lydudgang (HDMI til TV og Line out til musik) måske automatisk med Eventghost eller lign.

Der er flere issues Mht lyd og forskellig brug af HTPC hvor det kan være en opgave at få et "let i brug" system, netop på grund af at man kun bruger en udgang/indgang men ønsker forskellige indstillinger af apparaterne.

BS
Jeg prøver at kører lidt videre med systemet- som det er nu. Egentlig for at se, hvor slemt det er i daglig brug, hvor man ikke sidder og stirrer sig blind på det. Kan jeg ikke leve med det ender jeg nok med et phonokabel retur til forstærkeren.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu