recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - trådløse højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

trådløse højtalere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
madcat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-April-2012
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madcat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: trådløse højtalere
    Sendt: 04-April-2012 kl. 11:04
hej
Ejer idag et sonos anlæg, nas og en phillips soundbar. Nu har jeg så fået wimp, og det virker rigtig fint via sonos.
men jeg vil hellere tage skridtet fuldt ud, og bruge min pc, da wimp virker nemmere og mere overskueligt på en pc end på på sonos.
Dvs jeg skrotter min nas, sonos og soundbar.
Nu skal jeg have lyden fra min pc til et par trådløse højtalere. Har kigget lidt på libratone og dynaudios xeo, men inegen i de butikker jeg har besøgt ved om jeg kan streame fra min pc trådløst til højtalerne, udenom itunes.

så er der nogen i forummet der kan hjælpe, så jeg kan køre 100 % trådløst fra min pc ( wimp ) til externe trådløse højtalere.

/Lars
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 12:22
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 12:33
Xeo transmitteren har usb-indgang. Dvs du kan sætte den til din pc som vil opfatte den som et lydkort. Du kan således sende al lyd fra pc'en trådløst ud til højtalerne, uanset om det er iTunes, Wimp eller lyden fra spil/film. Dog ved jeg ikke om der vil være en forsinkelse på lyden som kan opfattes træls ved film og spil, men som er ligegyldig ved musik og anden lyd der ikke hænger sammen med et levende billede..
Til top
madcat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madcat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 12:35
hej

kender godt broshuren naturligvis.
jeg kan sikkert godt connekte min pc til xeo's transmitter ( allerede der er jeg jo ikke trådløs ), men hav sp hvis min kone vil spille musik på hendes pc inde i stuen....

Syntes det underligt med wimp og spotify og yousee for den sags skyld, ikke kan finde en 100 % trådløs løsning

/Lars
Til top
madcat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madcat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 12:37
Hej Muele

jeg skal lige forstå dig rigtigt.
Skal jeg sætte min pc sammen med xeotransmitteren med et usb kabel ?

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 12:39
http://www.hifiklubben.dk/produkter/ipod-iphone/ipodiphone-tilbehordocks/qed_uplay-bluetooth-receiver_-.htm
Sættes til anlægget og pc'en forbinder til den trådløst. Igen opfattes det af pc'en som et lydkort så al pc-lyd kan sendes videre. Lydkvaliteten er ikke audiofil, men det er wimp vel i forvejen ikke.
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af madcat madcat skrev:

Hej Muele

jeg skal lige forstå dig rigtigt.
Skal jeg sætte min pc sammen med xeotransmitteren med et usb kabel ?

Ja.
Til top
madcat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madcat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 12:47
Tak Muele

det er en ok løsning, så længe min bærbar er stationær.....
for hvis nu min kone i stuen gerne lige vil høre lidt musik....., så skal hun ind til mig i kontoret og connekte til transmitteren via usb....

Der må da kunne findes en løsning.....
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 12:52
Jeg tror det tætteste du kommer på en "trådløs ledning" som er let at pille ud og sætte i et andet sted er bluetooth (billedligt talt). som f.eks. dimsen jeg linker til ovenfor.

Men hvis der findes noget bedre, tror jeg der er mange interesserede.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af madcat madcat skrev:

så er der nogen i forummet der kan hjælpe, så jeg kan køre 100 % trådløst fra min pc ( wimp ) til externe trådløse højtalere.

Airport express + airfoil.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Peren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Januar-2009
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 15:46
Enig med KlausDM. Airfoil bruger Apples airplay standard, og det fungerer super godt (bortset fra et delay på cirka 2 sekunder).
Til top
madcat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madcat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2012 kl. 16:39
Hi lads

så er der kommet svar fra libratone:

Hej Lars,

Tak for din mail.

Ingen problemer med at streame fra Spotity eller Wimp til Libratone Live.

Du kan f.eks. benytte 3. parts programmet AirFoil.

Her får du linket til  AirFoil (MAC) http://rogueamoeba.com/airfoil/mac/

Det findes i en gratis trial version, og man kan købe en fuld licens til USD 25,00.

Det fungerer rigtigt fint. Jeg benytter selv løsningen.

Har du flere spørgsmål må du endeligt skrive igen.

God Påske.

Hilsen Henning"

Så nu ved hvad jeg skal ha ;-)

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu