recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ID3 tags
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ID3 tags

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ID3 tags
    Sendt: 07-April-2012 kl. 20:21
Hej alle

Benytter pt. WMP12 på min Win 7 maskine. Kan godt lide WMP's layout, funktion og måden man arbejder i det. Men jeg døjer med filer jeg ikke har 100% kontrol over, da jeg ikke altid kan ændre som ønsket, eller fjerne album art. Oplever også at WMP nogle gange selv overruler mod mit ønske, selvom jeg har slået alt fra i indstillinger som omhandler WMP's indflydelse på de data som vedhæftes mine MP3 filer.
Jeg har prøvet, at hente programmet MP3Tag for, at for det første prøve noget nyt og prøve at komme noget album art til livs, som jeg ikke kan få lov at få bugt med i WMP. Men jeg kan dog ikke se, at der er noget album art tilknyttet filen i dette program.
Jeg har forsøgt forskellige ting i løbet af tiden, men kan ikke plukke ud fra hukommelsen hvad. Har i hvert fald prøvet at slette billedfilerne fra min musik mappe. Mener også at have prøvet noget med Windows register (regedit).
Jeg vil meget gerne fortsætte med at benytte WMP, hvis altså det kan lade sig gøre, at få WMP til at undlade at gøre NOGET som helst automatisk ved filerne. Fint nok, hvis jeg skal redigere eller behandle filerne i et andet program. Hvis ikke det kan lade sig gøre, er jeg tilbøjelig til, at immigrere til et andet program. Det må bare meget gerne minde meget om WMP. Jeg har arbejdet med Winamp før, men ønsker ikke umiddelbart at gå tilbage til dette som brugsprogram. Til editering er det OK, hvis det er det der skal til.
Syntes umiddelbart, at skiftet til WMP12 ikke har bragt andet end problemer med sig. Overvejer at prøve at nedgradere til WMP11. Så vidt jeg husker, fungerede det langt bedre.

Jeg modtager gerne forslag som kan hjælpe mig på vej. Syntes jeg oplever mærkelige ting i WMP12. Ved ikke om andre også oplever mærkelige ting. Alt mit musik som ikke er album relateret, får albumnavnet Diverse. Det opdeler WMP så i hvert sit album for hver kunstner. Men når jeg slår op under albums, vil jeg jo gerne finde én mappe der hedder Diverse med alle filerne i. Så derfor samler jeg dem manuelt, og det går også fint nok (hvis man passer på, for WMP kan godt fucke det op og ændre en masse som ikke skal ændres), men der er altså bare lige nogle enkelte sange, som ikke vil blive i den ene mappe. Når jeg lukker WMP og åbner det igen, er sangene hoppet ud igen af mappen.

Nå, måske nogle herinde har nogle inputs?

Mvh

Frank
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 22:45
Jeg bruger ikke selv WMP, men vil give dig et par forslag:

Om covers, så kan det enten være indlejret i ID3 tagen, eller også leder afspilleren efter en billedfil i musikkens rod-mappe. Hvad der har forrang i WMP, ved jeg ikke.

Om flytning af filer; Har du ændret i indstillingerne for henholdsvis 'Bibliotek' og 'Kopier musik fra CD'?

Som sagt kender jeg ikke WMP specielt godt, men kan det være, at WMP indekserer dine musikfiler på sin egen måde, uden at ændre på filplaceringen? Den uvane har eksempelvis iTunes. Fx hvis man har rippet en compilation cd, hvor Madonna er på, så optræder det nummer i Madonna-mappen.

Måske du skulle overveje at skifte afspiller. Der findes mange alternativer, der i mine øjne både er hurtigere og mindre forvirrende end WMP.   
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Om covers, så kan det enten være indlejret i ID3 tagen, eller også leder afspilleren efter en billedfil i musikkens rod-mappe. Hvad der har forrang i WMP, ved jeg ikke.

Jeg ved, at jeg har prøvet at fjerne alt billedmateriale i min musikmappe, men det bliver ved at vende tilbage. Har også slettet hvad der måtte være i temp mappe.

Om flytning af filer; Har du ændret i indstillingerne for henholdsvis 'Bibliotek' og 'Kopier musik fra CD'?

Hvad tænker du på af ændringer?

Måske du skulle overveje at skifte afspiller. Der findes mange alternativer, der i mine øjne både er hurtigere og mindre forvirrende end WMP.

Hvilke kan du anbefale?
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 01:09
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Jeg ved, at jeg har prøvet at fjerne alt billedmateriale i min musikmappe, men det bliver ved at vende tilbage. Har også slettet hvad der måtte være i temp mappe.

Hvilke kan du anbefale?

Om covers:
Prøv at opret en ny mappe, kopier filerne fra et album derned, som ikke har cover i sin tag (Slet det eventuelt i mp3tag), lad WMP indeksere mappen. Derved burde du konstatere, om WMP henter en billedfil og smider ned i mappen.

Om Indstillinger. WMP har nogle indstillinger for bibliotek, som du måske har ændret ved?

Om player: Jeg selv bruger Winamp, men JRiver, Mediamonkey og Foobar er også gode. Der er også lavet en open source version af WMP, kaldet WMP Classic, som ligner en ældre udgave af WMP: Den kan du læse om her:

Andre alternativer kan du finde her:
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 11:21

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Det prøver jeg. Skal lige til noget påske tam tam, så det bliver nok ikke idag. Men tak for input. Kigger på det.

Her er et screenshot af mine indstillinger i WMP. Der er ikke blevet ændret i dem, siden jeg opsatte WMP første gang:

Hvilke kan du anbefale?

Om covers:
Prøv at opret en ny mappe, kopier filerne fra et album derned, som ikke har cover i sin tag (Slet det eventuelt i mp3tag), lad WMP indeksere mappen. Derved burde du konstatere, om WMP henter en billedfil og smider ned i mappen.

Om Indstillinger. WMP har nogle indstillinger for bibliotek, som du måske har ændret ved?

Om player: Jeg selv bruger Winamp, men JRiver, Mediamonkey og Foobar er også gode. Der er også lavet en open source version af WMP, kaldet WMP Classic, som ligner en ældre udgave af WMP: Den kan du læse om her:

Andre alternativer kan du finde her:

Det vil jeg lige kigge på. Skal lige til noget påske tam tam, så det bliver nok ikke idag. Men kigger på det snarest muligt Smile Tak for input.

Her er mine indstillinger i WMP. Jeg har ikke ændret på dem siden jeg opsatte WMP første gang:

Redigeret af fhansen - 08-April-2012 kl. 11:25
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2012 kl. 14:51
Troede i dag, at jeg endelig havde slået WMP i kampen om album art. Har endelig fundet mappen hvor i album art bliver gemt. Filerne skal både slettes i selve mappen hvori musikken er gemt, men også i en mappe lokaliseret her (i win7): C:\Users\"Bruger"\AppData\Local\Microsoft\Media Player\Cover-cache\LocalMLS

...hvor der i  "Bruger" indsættes ens brugernavn.

Det virker fint på en  XP maskine, og nu fremtoner der kun std. album art på alle filer, hvor der vises en node. Men ikke på min Win7 maskine. Her bliver der autogenereret et sort album art, som monteres på alle filer. Jeg har fjernet flueben i indstillinger, som skulle gøre, at WMP selv skulle gøre noget ved album art'en. Tror sgu aldrig jeg bliver helt klog på WMP. Måske heller ikke meningen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu