|
Er det muligt? (Boxee Box og NAS) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
martin_skov ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 64 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-April-2012 kl. 22:10 |
Hej kloge hoveder!
Da jeg optager en del film med DVBViewer på min computer, og min DVD/AVCHD-samling efterhånden fylder lidt, tænkte jeg at Boxee Box og en netværksharddisk (NAS) vil være en fin løsning. Så jeg vil høre om følgende kan lade sig gøre, og om der er nogle her i forummet, som har erfaring med Boxee Box og en NAS: Er der muligt at koble netværksharddisken direkte til Boxee Box og samtidig have adgang til netværksharddisken fra begge mine bærbare? Jeg ved at min ene bærbare har DLNA (som vist nok er en trådløs forbindelse udenom routeren), men ved ikke om den anden har (den er købt i 2010), så det er måske sandsynligt. Grunden til at jeg gerne vil koble netværksharddisken direkte til Boxee Box'en, er fordi jeg har en teori om, at det vil køre bedre end hvis de to enheder kommunikerede trådløst, og jeg ved at Boxee Box har to indbyggede USB-porte. På forhånd tak for hjælpen ![]() |
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan ikke koble en NAS direkte til din Boxee Box. Der skal du kører begge dele gennem din router/switch.
Samtidig vil jeg sige, at den trådløse del i Boxee Boxen fungerer rigtig godt, men som udgangspunkt vil jeg altid kable sådanne løsninger. DLNA virker også med kabel. |
|
![]() |
|
martin_skov ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 64 |
Så du foreslår at jeg benytter mig af en almindelig ekstern harddisk?
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
Jeg vil blot foreslå du benytter dig af en Nas. Der er tale om optagelser der måske har en bitrate på 5-10 Mbit i sekundet. Det burde du uden problemer kunne streame trådløst fra en Nas til din Boxee, hvis du ellers har et nogenlunde trådløst netværk.
Det bedste er selvfølgelig kabel, men der er ingen ko på isen med den slags video klip hvis du spørger mig.
|
|
![]() |
|
Nogle film vil nok ligge over 10 Mbit, da der vil være nogle optagelser fra HD-film. Kører HD-videoer fint for dig?
Og hvis man ser en film som man stopper uden at have set den færdig, vil Boxee Box automatisk foreslå at man fortsætter derfra hvor man nåede til sidst, eller vil filmene altid starte forfra, hvor man så skal spole hen til der hvor man vil fortsætte filmen? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |