recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det muligt? (Boxee Box og NAS)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det muligt? (Boxee Box og NAS)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
martin_skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er det muligt? (Boxee Box og NAS)
    Sendt: 13-April-2012 kl. 22:10
Hej kloge hoveder!

Da jeg optager en del film med DVBViewer på min computer, og min DVD/AVCHD-samling efterhånden fylder lidt, tænkte jeg at Boxee Box og en netværksharddisk (NAS) vil være en fin løsning. Så jeg vil høre om følgende kan lade sig gøre, og om der er nogle her i forummet, som har erfaring med Boxee Box og en NAS:

Er der muligt at koble netværksharddisken direkte til Boxee Box og samtidig have adgang til netværksharddisken fra begge mine bærbare? Jeg ved at min ene bærbare har DLNA (som vist nok er en trådløs forbindelse udenom routeren), men ved ikke om den anden har (den er købt i 2010), så det er måske sandsynligt.

Grunden til at jeg gerne vil koble netværksharddisken direkte til Boxee Box'en, er fordi jeg har en teori om, at det vil køre bedre end hvis de to enheder kommunikerede trådløst, og jeg ved at Boxee Box har to indbyggede USB-porte.

På forhånd tak for hjælpen Smile

Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 11:14
Du kan ikke koble en NAS direkte til din Boxee Box. Der skal du kører begge dele gennem din router/switch.

Samtidig vil jeg sige, at den trådløse del i Boxee Boxen fungerer rigtig godt, men som udgangspunkt vil jeg altid kable sådanne løsninger. DLNA virker også med kabel.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 13:09
Så du foreslår at jeg benytter mig af en almindelig ekstern harddisk?
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 14:06
Jeg vil blot foreslå du benytter dig af en Nas. Der er tale om optagelser der måske har en bitrate på 5-10 Mbit i sekundet. Det burde du uden problemer kunne streame trådløst fra en Nas til din Boxee, hvis du ellers har et nogenlunde trådløst netværk.

Det bedste er selvfølgelig kabel, men der er ingen ko på isen med den slags video klip hvis du spørger mig. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 15:07
Nogle film vil nok ligge over 10 Mbit, da der vil være nogle optagelser fra HD-film. Kører HD-videoer fint for dig?

Og hvis man ser en film som man stopper uden at have set den færdig, vil Boxee Box automatisk foreslå at man fortsætter derfra hvor man nåede til sidst, eller vil filmene altid starte forfra, hvor man så skal spole hen til der hvor man vil fortsætte filmen?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu