|
-claus- htpc |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2012 kl. 21:33 |
Nu har jeg fået samlet min nye htpc, som består af
- Shuttle Xh61. En kompakt barebone medfølgende. Et intel h61 baseret bundkort. En 90 watt strømforsyning. En lavprofil køler, der ikke larmer for meget, samt kølepasta. Kabinet i lakeret aluminium, deksler foran er dog blank sort plast. - Intel i3 2125 - 2x2 gb corsair value ram ddr3, dimm 240, 1333 mhz - 120 gb panasonic sata 2 hdd, som jeg havde i forvejen. - sony 5500 bluray, som jeg har fra en gl bærbar. Sidder dog ikke i da stikket ikke passer. Ind til videre køre det fint og køligt. Jeg overvejer dog at skifte til ssd disk da, hdd støjer lidt. Jeg skal også lige have fundet en løsning på bluray stikket. Det der sidder i afspilleren er ikke to delt, som det skal være. |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal bare have dig sådan et kabel her: http://www.av-cables.dk/computer_kabler/sata_kabel/sata_stroem_adapter/hdd_microsata_cable_03_m_7282_da.html
Hvad har du tænkt dig at fjernstyre den med? |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
|
|
![]() |
|
Mht remote
Jeg har købt en chill innovation kb-1rf. Men jeg håber butiken vil tage den retur. Selve remoten virker fint, Men rf modulet er alt for svagt. Man skal ikke meget over 2 meter væk, før den ikke virker. Jeg har prøvet at skifte frekvens, men den taber stadigt forbindelsen. |
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Ang konverter til dit blueray drev. Søg på ebay "jae50 slim"
så bliver det et sata drev. Findes og til usb-slim pata. Mvh gigabyte. |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Update.
Har nu opgivet xbmcbuntu, og kører nu med windows 7, hvor xbmc starter op som shell. Jeg syntes ikke hd3000 gpu'en er ordentligt understøttet i linux. Der var også en del problemer med bluetooth delen. |
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
Interlaced Video / TV bliver ikke vist korrekt hvis ikke AMD / ATI catalyst manager er kørende på mit setup.
Måske Intel ikke har samme krav som AMD for at udnytte deres UVD
|
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
Du vil heller ikke kunne afspille blueray på Linux, mig bekendt!
|
|
![]() |
|
Mit billede ser fint ud. Kan du ikke sætte den til at loaded catalyst, under opstart.
|
|
|
![]() |
|
Ok
Så skulle jeg til at se film. Og så det hakker helt vildt. Så satte jeg den tilbage til at boote normalt og det hjalp ikke. Windows havde dog lige lavet en update. Så jeg geninstallerede, den originale driver fra intel. Men det hjalp heller ikke. Alt andet kører fint, og xbmc er sat op til automatisk at bruge samme refreshrate som videon og til at bruge hardware afkodning. |
|
|
![]() |
|
Det er åbenbart kun ved 24p
|
|
|
![]() |
|
Ok fandt en løsning
Jeg havde aktiveret, brug fuld vindue i stedet for fullscreen |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |