|
Headamp til PC |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Sethos
Ny bruger Oprettet: 24-April-2012 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-April-2012 kl. 22:19 |
Halløj,
Først og fremmest vil jeg beklage hvis tråden ligger i en forkert sektion. Men sagen er den, jeg er ved at bygge en ny top-of-the-line maskine, med SLI og hele pivtøjet. I min nuværende har jeg et Asus Xonar Essence STX siddende som har indbygget amp, hvilket jeg bruger til mine Sennheiser 650'ere. I den nye maskine, der vil de to grafikkort som er på 3 slot hver, give utrolig lidt plads til det lydkort. Det er plads nok til det, problemet er bare det vil dække for blæsere og lave et helvede med kabinettets airflow. Så derfor tænker jeg at bruge onboard lyd, men have en ekstern hovedtelefon amplifier. Spørgsmålet ligget selvfølgelig i, om nogle kan forslå en der ikke slå bunden ud af budgettet da mine krav ikke er så store. Samtidig vil jeg også spørge, jeg købte en lille en for et par år tilbage jeg prøvede men syntes den hurtig skabte en masse diskant i forhold til mit Asus, men det er selvfølgelig måske mangel på bass justering. Flere bekendte fortæller mig også at alle de 'dyre' headamps bare er slangeolie i realiteten, en lav budget ala den jeg har skulle klarer mit behov fuldt ud ligeså godt som en dyr. Så ville gerne høre nogle forslag og evt. få lidt lys på sagen :) Mvh Sethos.
|
|
dysterland
Bruger Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hovedtelefonerne betyder en hel del mere end forstærkeren - men selvfølgelig betyder det noget, og jeg er da selv glad for min rør-hovedtelefonforstærker. Men hvad med at købe en USB DAC/lydkort i stedet? Det vil give dig den største forbedring, når du nu ikke har plads til et internt lydkort. Det batter ikke ret meget at investere i en hovedtelefonforstærker, hvis du ikke har et godt lydkort. Denne her skulle være supergod, og har jo oven i købet hovedtelefonforstærker: http://www.xssound.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=22&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=54&lang=da |
|
Sethos
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Dysterland, tak for svaret. Jamen jeg er bestemt ikke afvisende over for nogen som helst løsninger, grunden til jeg kun nævner forstærkeren er ren uvidenhed over for andre løsninger - Din løsning har jo også den fantastiske egenskab at man ikke behøver at bruge onboard lydkortet ( )
Prisen er bestemt hellere ikke dårlig! Jeg vil faktisk sige det var et super godt svar, så med mindre der skulle være andre fantastiske indslag tror jeg at der skal ligges en bestilling på den Cube - Den har endda også de nødvendige indgange så jeg kan skifte headset uden at skulle kravle om bag PC'en ( Har også et headset til når der skal spilles med vennerne ). Jeg regner også med den Xssound er et solidt sted at bestille fra? EDIT: Ja, det behøves ikke at svarers så meget. Jeg tog springet og lagde en bestilling - Jeg syntes det sad lige i skabet. Så kæmpe tak Dysterland, især for det prompte svar.
Redigeret af Sethos - 25-April-2012 kl. 10:11 |
|
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv fået anbefalet FiiO, og iBasso..
FiiO'en er mulig at købe gennem Komplett, mens iBasso kun fås i udlandet pt. dog inden ret længe tager Claus-DK fra hoved-fi.dk en sending hjem og begynder at sælge dem her i danmark, de rigtig behjælpelige der inde med at finde en til lige præcist DIT behov, er nemlig igennem det samme lige nu, jeg skal så bare have en portabel :D |
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan kun tilslutte mig hvad andre skriver, en forstærker giver skam et godt løft, især med et godt sæt som dine.
Du skriver at den ikke må være alt for dyr, men måske vil et mere specifikt budget hjælpe med at vejlede.
|
|
Sethos
Funktioner
Tak(0)
|
Takker for jeres svar, som jeg redigerede ind i mit tidligere indlæg så er jeg allerede hoppet på den Prodigy Cube, da dens indgange, pris og ros jeg umiddelbart kan finde passer helt perfekt. Så jeg behøver egentlig ikke at lede meget yderligere. Vil også nævne, det var også omkring det budget jeg havde tænkt mig, 1000,- plus minus, da jeg netop har over 27.000kr bundet i min nye maskine - Så vil jeg helst ikke bruge så meget mere, især ikke på disse 11-time åbenbaringer jeg pludselig får :P
Så jeg siger tak for god support.
|
|
Ken_T
Guld medlem Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selv om du har besluttet dig, så er der jo andre der læser denne tråd senere måske. Og endelig kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan det gik med dit køb når du får det afprøvet?
Men jeg lagde mærke til at du tilsyneladende forstiller dig at et lydkort nødvendigvis er til et PCIx32 slot, der netop ligger under dine grafikkort og derved forhindrer et godt airflow for disse. Men det kunne jo også være et lydkort for PCIx1 der sansynligvis ligger over dine grafikkort. Right? Der kunne du få adskillige virkelig gode lydkort. Men problemet med et PC lydkort og så måske netop en hovedtelefon som din, mere beregnet til forstærker brug?, er faktisk at man ikke kan udstyre hovedtelefonen tilstrækkelig og at den derfor ikke spiller max. Der er også andre gode udvendige lydkort med USB tilslutning man kan overveje, helt ned til omkring 500 kr tror jeg. Så er der jo også muligheden for en hovedtelefon som fx G35 for USB. den er uafhængig af et lydkort og er selv udstyret med et. Har basforstærkning, loudness og bas og diskant volume. Det hele kan slåes til og fra. Har desuden en glimrende microfon og sourround hvis man vil. Sommetider kan alternative løsninger være at foretrække og lyden fra en G35 er svær at slå. Meget detalieret og klar. Specifik til PC. Prisen er under det du nu vil bruge. Jeg bruger forskellige løsninger, en G35, men desuden forskellige hovedtelefoner tilsluttet en forstærker, der igen er forbundet via udgang fra hovedtelefon elller linie udgang fra TV eller PC skærm. Der igen henter signal fra HDMI indgang (forbundet til Grafikkort på PC.) Jeg bruger G35. Det er for at specificere nogle løsninger der kan være. Som sagt, nogle vil jo læse tråden senere, ikke? Det kunne være ret sjovt at høre hvad det er du har sat i din maskine når man tænker på den samlede pris du nævner? Kunne du have lyst til at fortælle det? med venlig hilsen Ken_T |
|
Sethos
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Ken_T, du har ret. Det var bestemt ikke for at afvise folk's svar til fremtidig brug, det var bare så folk ikke kiggede på min konkrete situation og brugte en masse tid på at skrive svar direkte til mig. Jeg vil naturligvis meget gerne vende tilbage når jeg modtager enheden, give mit besyv med hvordan det hele gik og lyder.
Det handler om jeg skal have en x79 chipset / LGA 2011 med 7 slots på bundkortet. Allerede der har man skåret et stor udvalg væk. Samtidig skal de have en placering så det er muligt at køre x16 PCI Express 3.0, da nogle slots kun køre x8 når bestemte porte er fyldte. Der findes ingen bundkort der overholder mine krav og har en x1 port øverst, samtidig med det giver luft til mine grafikkort - Da en port for oven bare vil skubbe de underlæggene tættere sammen. Maskinen ser sådan her ud; CM Cosmos II Intel i7 3930k m. Phanteks PH-TC14PE + Ekstra blæser Asus Rampage IV Extreme 32GB G.Skill Ripjaws 2133MHz 2 x Palit GTX 680 4GB Jetstream 512GB Samsung 830 SSD + 2 x 1TB Samsung Spinpoint F3 Seasonic SS-1000XP Asus Xonar Essence STX ( Som jeg selvfølgelig ikke skal bruge nu ) + HD650 / PC360s / Edifier S730 Som alt sammen skal køre på en Dell U3011 samt Dell 2407WFP. ( Har jeg, ikke inkluderet i prisen ) De to Palit grafikkort fylder 3 slots hver, hvilket er en hel del som jeg har bygget min PC ud efter. Der er plads til mit lydkort, problemet er bare, det vil skubbe sig helt op af det ene grafikkort og blokere for blæseren, samt det vil sidde lige op over det neden under, hen over chippen som er et område der hurtigt kan blive varmt - Jeg ønsker bare at have et frit område der, så grafikkortene får mest luft. Mht. til f.eks. G35 syntes jeg bestemt ikke disse gamer fokuserede headset er nogen lydoplevelse, slet ikke noget jeg ville bruge permanent. Som nævnt oven over har jeg et PC 360 som jeg bruger når der spilles med vennerne, men venner straks tilbage til mit HD650 når der skal laves alt andet. Har været gennem rigtig mange af disse headset, især med deres surround sound som jeg på ingen måde finder en oplevelse værdig. Så målet var egentlig bare at finde en hurtig løsning på at fjerne mit ASUS samt beholde mit nuværende lydoplevelse, som egentlig er baseret på jeg kan ampe HD 650'eren på hvilken som helst måde - Jeg er bestemt ingen audiophile men der er lige en neder grænse jeg gerne vil holde mig over, for at jeg kan nyde oplevelse :) Mvh Sethos
Redigeret af Sethos - 25-April-2012 kl. 16:24 |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville ikke droppe Xonar Essence STX over ret mange andre kort på markedet hvis man spiller.
Det har utroligt god lyd og surround oplevelse i høretelefoner hvis man står dolby headphones til. Man kan høre hvor de fleste modstandere er placeret i spillet. Hvis man erstatter det med nogle af de foreslåede eksterne lydkort, så får man god lyd til musik, men til spil mister man alt!!! Hvorfor går du ikke hele vejen og smider noget vand på de grafikkort, så får du massere plads i maskinen og de lyder ikke som en ren tornado når du spiller. Det koster nogle knaster men det meste kan genbruges når man opgraderer. Jeg har kørt 8 år med vand og vil ikke tilbage til luftkøling, da det efter kort tid larmer for meget og hiver varm luft ind i køleren på grafikkortene. Vandkøling koster, men når du alligevel har kastet så mange penge i din spand, så kan du vel godt klare lidt mere? 2x 725 kr for grafikkort køler 200 kr. slanger 500 kr for en CPU køler 500 kr tripple radiator 3x 100 kr for blæsere 800 kr pumpe. 200 kr resovoir Samlet: 3950 kr for en lækkert vandkølet spand Kig på Coolerkit.dk Du kan se hvor lidt sådan en block fylder: Redigeret af Cyberguyen - 25-April-2012 kl. 22:45 |
|
Sethos
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, skal aldrig nogensinde rode med vand - Det har bestemt ingen interesse. Jeg ved vand har en masse fordele, men syntes de store slanger og tanke ser forfærdeligt ud, samt jeg ikke har overbevist om pris mod fordele. Måske engang om et par år.
Kan også afsløre, intet lyder som en tornado i den maskine. Kortene køre på 3 blæsere som er næsten lydeløse, resten af maskinen er også bygget op omkring store blæser, med et lavt omdrejningstal der skubber en masse CFM :) Så den kommer bestemt ikke til at larme. Mht til lyd bruger jeg ikke kortets Dolby features og hvad det ellers har at byde på. Det skaber en falsk lyd, meget hul som jeg ikke bryder mig om - Man kan stadig nemt identificere hvor folk kommer fra i simpel stereo.
Redigeret af Sethos - 25-April-2012 kl. 22:50 |
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2001 |
Funktioner
Tak(0)
|
Cube'en som dysterland henviser til er bestemt et fornuftigt bud, især hvis du har brug for non-HD AC-3 passthrough.
Hvis man vil bruge lidt flere penge og have virkelig god valuta ud af dem, så kan jeg anbefale den her: http://www.head-fi.org/t/499562/review-yulong-d100-dac-amp-reference-quality-with-a-reasonable-price som jeg selv købte efter at have læse bl.a det linkede review. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
Redigeret af TBC1 - 25-April-2012 kl. 23:00 |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor mange blæsere har du i din maskine? Jeg har 3 i min, 2 på radiator og én på strømforsyning. Jeg gætter på at du har mindst 9 blæsere og de begynder med tiden at larme. Men nok om det. Jeg tror du har sat dine spil forkert op, alle de gamere som jeg snakker med sætter spillene op til flerkanals lyd og lader kortets dolby headphone opsætning konvertere de 8 kanaler om til 2 kanaler hvor man præcist kan høre placering af spillerne. I gamle dage benyttede man EAX opsætning, men Dolby opsætningen er faktisk bedre til høretelefoner.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |