|
IMac panel type |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Mr.G ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-April-2012 kl. 17:45 |
Hey folkens
Jeg har de sidste par måneder arbejdet med en Imac 20"/21"?? Og jeg er blevet forelsket i selve skærmen, damn den ser godt ud! Men jeg er ikke meget for resten af IMac'en. Så jeg vil høre om der er nogen der ved hvilket panel Apple propper i dem og om der er andre producenter der bruger samme panel?? For en skærm med den kvalitet ville dælme pynte på mit skrivebord. Så hvis der var nogen kloge hoveder, der kunne henvise til en specifik producent/model ville jeg blive rigtig glad :) På forhånd tak :) //Martin
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Generelt bruger Apple IPS-paneler i deres monitors.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
Hvis det er den øverste så er ubuntu rigtig lækkert bud
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
Laver Ubuntu skærme?
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Det er forhåbentlig 21,5" du har arbejdet på - 20" modellen havde ikke særlig god skærm. Apple sælger en løs 27" skærm, men den koster tæt på 8000, ellers kunne du snuppe en 21,5" iMac, og så smide Windows 7 på den, hvis det er fordi du ikke kan lide Mac OS. Selve hardwaren er også OK med de aktuelle Intel CPU'er. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Dell har det samme panel siddende i deres Ultrasharp-skærme. De har samme gode billedekvalitet og koster mindre - MEGET mindre.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Dells U2711 har samme panel som Apples 27" og den kan købes hos DustinHome.dk til ca. 5000 kr.
Redigeret af Yakken - 27-April-2012 kl. 22:01 |
|
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
Nåh på den måde paneler. Ups
|
|
![]() |
|
Hygom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 431 |
Selve OS'et gør jo også en forskel mht. billedkvaliteten - Det er påpeget tit og ofte at Mac OS X ser bedre ud end Windows på de samme skærme. Det har til dels noget med hvordan tekst fremstår, da det bliver behandlet meget forskelligt i de to styresystemer.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Jeg har både imac og dell skærmen og selvom panelerne er ens så syntes jeg også skærmen "ser" bedre udpå imaccen, så jeg må tilslutte mig at der er mere end blot panelet
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Selvom man måske har en personlig præference, så har målinger vist, at Apples skærme desværre ikke leverer et specielt korrekt billede. Dell-skærmen er tilnæmelsesvist korrekt indstillet fra fabrikken, så et foto vist på denne burde fremstå med korrekt farvegengivelse.
|
|
|
|
![]() |
|
NPIversen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2011 Status: Offline Point: 43 |
Den eneste mærkbare forskel, ud over fejlagtig/manglende kallibrering, er at Dell skærmen bruger en (måske grynet) anti-glare overflade, mens iMac'en bruger en glas-overflade som giver et skindende billede -med alt hvad det indebærer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |