|
24, 50 eller 60 Hz i film |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Maj-2012 kl. 07:45 |
Et hurtigt spørgsmål:
I dag har jeg en wireless projektor (TW6000W) som kan afspille i 1080p. Projektor er koblet på et hjemmelavet media center, hvor kræfterne bestemt ikke er en begrænsning. Mine film ligger hovedsageligt komprimeret i et MKV format og langt de fleste kommer fra USA. Jeg har haft en del problemer med at det hakker og at billedet ikke kører 100% flydende. Jeg har også fundet løsningen på mit problem. På mit media center kan jeg stille Hz til fx 24, 50 eller 60 Hz hvilket nok hænger sammen med film formatet. Jeg ved ikke hvilke film der supporter hvad, så jeg forsøger mig frem: Prøv i 24 Hz, og hvis det hakker, så skift til 50 Hz ... og hvis det hakker så skift til 60 Hz. Der er altid en af de 3 formater hvor filmen kører flydende. - Er dette virkelig nødvendigt? - Kan man få en afspiller som selv tilpasser Hz indstilling så den passer til filmen? - Kan man få et lille program som hurtigt viser hvad filmen understøtter (blot opløsning, ntsc/pal og om 24P er understøttet) I dag bruger jeg VLC og Windows 7, men jeg synes ikke sådanne indstillinger skal komme fra VLC men fra selve Windows. |
|
![]() |
|
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lidt ala samme problem med min computer, som afspiller MKV i 1080p, via HDMI til mit tv.
Har hørt et sted at der er et plugin som man kan installere for at løse dette problem. Det er dog ikke et problem jeg kender løsningen på endnu, så håber der er nogle klogere mennesker her inde som kan hjælpe 'os' ad :o)
|
|
![]() |
|
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 385 |
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til autodetekterer XBMC selv framerate i filen og afspiller den korrekt.
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Det er helt korrekt som du skriver. XBMC, skifter automatisk af sig selv, hvis det bliver sat op i det. XBMC er generelt også langt federe end VLC. ![]() Har lige selv fået et 3D tv, og XBMC klarer også uden problemer de klip jeg har testet med indtil videre, har endnu ingen 3D film. Redigeret af JordanDK - 03-Maj-2012 kl. 08:54 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |