|
Overførsel mellem to NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jonesdk90 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2012 Status: Offline Point: 84 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Maj-2012 kl. 12:33 |
Hej folk
Jeg står og skal ha flyttet nogle filer over fra min gamle NAS til min nye. Det er hhv. en D-link DNS320 og en Synology DS212j. Hvordan laver jeg en hurtig overførsel? pt. tager det ca 8-9 timer at overfører 250 gb, hvilket jeg syntes jeg er meget - eller det det bare mig? De er begge to på samme netværk og kablet via. en Yousee router (Netgear CG3000, mener jeg den hedder) I begge NAS'er er der en WD Green harddisk. Nogle der har nogle fifs? Tak på forhånd
Redigeret af Jonesdk90 - 03-Maj-2012 kl. 12:40 |
|
![]() |
|
nogames ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: 8310, Denmark Status: Offline Point: 164 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det Gigabit netværk? Jeg kan ikke huske om den router er gigabit. Hvis det ikke er det, så må det siges at være en ok hastighed (ca. 80 mbit/s i forhold til teoretisk maksimum på 100)
Kopierer du direkte fra NAS til NAS eller går du via en PC? Jeg ved, at Synology understøtter RSYNC til kopiering. Ved ikke om D-Link gør. Men med RSYNC kan du kopiere fra NAS til NAS uden at gå via en PC |
|
![]() |
|
Jonesdk90 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2012 Status: Offline Point: 84 |
Ja, routeren er gigabit. Jeg tilgår min D-link via min Mac, hvorved jeg så trækker filerne over på Synology'en.
Mht. RSYNC, er det så noget ala det her jeg skal ha' fat i? http://nas-tweaks.net/276/how-to-mirror-one-folder-from-one-nas-to-another-using-rsync-and-fun_plug/ Sys dog det virker lidt uoverskueligt
![]() Redigeret af Jonesdk90 - 03-Maj-2012 kl. 13:30 |
|
![]() |
|
nogames ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2006 Sted: 8310, Denmark Status: Offline Point: 164 |
Enig, det er noget uoverskueligt. Jeg har en QNAP og en Synology, hvor jeg tager backup af Synology over på QNAP. Jeg bruger de indbyggede backup faciliteter på Synology og siger at den skal tage en komplet kopi til min QNAP via RSYNC. Så jeg roder ikke med de detaljer.
Der er en anden mulighed. Kan du sætte en ekstern USB disk til din NAS(er)? Hvis du da har en på min. 250 GB. Så kan du jo kopiere fra de indbyggede diske til USB disken i NAS softwaren og ligeledes ind igen på den anden maskine. Men 8-9 timer at vente, er det ikke overkommeligt :-) Første gang jeg tog backup af min NAS tog det 165 timer |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
Har selv gjort det samme og jeg endte med at køre det ud fra den ene til en ekstern harddisk og videre derfra over til nye nas. Syntes umiddelbart ikke at det tog så lang tid.
|
|
![]() |
|
Ok, så må jeg bare bide ventetiden i mig :)
Tak for hjælpen!
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Hvis du kopiere via din PC, skal alle data først en tur forbi din PC, så sørg for at den er forbundet med kabel til dit netværk! IKKE trådløst. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |