recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man se 3D via en computer ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man se 3D via en computer ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man se 3D via en computer ?
    Sendt: 14-Maj-2012 kl. 21:14
Hej, jeg har en pc som jeg bruger som medie center og har lige anskaffet mig et 3D tv.
Mit spørgsmål er om jeg kan se ægte 3D via computeren og hvad det kræver af stik udgange ?
Jeg tænkte det kun kunne virke med 1.4 HDMI udgang.... kan man evt købe det som løs port til sin pc ?
Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 10:11
Ikke nogen der ved dette eller har prøvet det før.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2012 kl. 10:15
Der er lidt at læse på HER

BS
Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 08:26
Damn det er helt sort snak for mig.... er der nogen der kort kan skitse det op for mig så jeg forstår det :-)
Der er tale om et problem med Nvidia driver omkring man skal skifte manuelt mellem 2D og 3D
Det bedste bud var noget med intel, men hvad kort var det ? Er det onboard på nogen bestemte bundkort ?
Jeg har en Lenovo og kan kun have et lowprofile kort siddende i.... hvad ville være bedst den dag i dag ?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Djaz Djaz skrev:

Damn det er helt sort snak for mig.... er der nogen der kort kan skitse det op for mig så jeg forstår det :-)
Der er tale om et problem med Nvidia driver omkring man skal skifte manuelt mellem 2D og 3D

Korrekt.

Oprindeligt skrevet af Djaz Djaz skrev:

Det bedste bud var noget med intel, men hvad kort var det ? Er det onboard på nogen bestemte bundkort ?

Intel laver kun onboard grafik. Så du skal se på chipsættet til evt. nyt bundkort. Efter min vurdering hedder det minimum H55 idag.

Jeg har en Lenovo og kan kun have et lowprofile kort siddende i.... hvad ville være bedst den dag i dag ?
[/QUOTE]

ATI hvis du har mod på at slås med deres driverer og deres ligegyldighed over for brugerne.
Nvidia, hvis du kan leve med det påpeget problem, som blot betyder, at du manuelt selv skal skifte mellem 2D og 3D, evt. i form af bat filer.
Intel - Mangler endnu at samle min nye HTPC, så jeg har ikke så store erfaringer med det endnu. Men i løbet af de kommende dage forventer jeg at være en hel del klogere.

ATi vil jeg personligt selv aldrig vælge mere. Har været der een gang, og det var rigeligt!
Nvidia synes jeg har kørt bedst, men klart det er et problem med skiftet mellem 2D og 3D. Det er så også det eneste problem jeg kan komme på. Alt andet har virket klippe stabilt.
Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 14:29
Tusind tak for du skar det lidt ud for mig :-)

Jamen da jeg ikke kan sifte bundkort på den pc jeg har, må jeg jo kigge efter et low profile gfx.
Det lyder som om jeg skal have et Nvidia, hvilke modeller skal jeg så vælge, der var kun 3 at vælge i mellem ikke sandt ?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 15:31
GT430 eller GT520 vil jeg gå efter. Mener begge fåes i low profile.
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2012 kl. 15:33
Jeg kører et GT430, det er lowprofile og fås også som passivt kølet.
Er meget tilfreds med dette.
Derudover bruger jeg Arcsoft TMT5 til bluray 2D og 3D, ingen problemer der.
Har dog skiftet fra Windows Mediacenter over til XBMC.
Tror du skal holde dig til windows mediacenter og arcsoft tmt5 hvis du vil have noget, der er brugervenligt.
Det med en semi automatisk aktivering af 3D funktionen, kan vi altid hjælpe dig videre med.
Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2012 kl. 11:20
Jamen det lyder godt, kan se begge kort ligger til under 500 kr.
Med hensyn til afspiller, jeg går ud fra at Arcsoft TMT5 er en medie player, jeg bruger dog et program der hedder Plex, nogen der ved om den kan afspille 3D ?
Selv computeren er en Core2 Duo med 4 GB ram og Windows XP på, vil jeg få problemer med nogen former for afspilling ?
Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 09:35
Jeg prøvede lige for sjov at teste mit 3D med det udstyr jeg har... brugte det gamle onboard grafikkort og et analog kabel op til computeren og underligt nok virkede det som det skulle. Mit spørgsmål er så hvad vil jeg få ud af at få et bedre grafik kort og et hdmi kabel i stedet for ?
Er det noget jeg rent faktisk tydeligt ville kunne se ?
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 10:46
Det kommer vel også an på hvilket materiale du vil afspille i 3D? Jeg ville teste min nye projektor med 3D og downloede (shhhh!) derfor en animationsfilm i 3D. Den ligger som "Side-by-side", så når man afspiller den "almindeligt" så er der to billeder ved siden af hinanden.
Dette kunne projektoren så lave om til et 3D billede. Dette er uden nogen ændringer i drivere og jeg kører det igennem en ældre reciever som ikke har HDMI 1.4. Det var det samme da jeg prøvede 3D fra Xbox 360 i Call of Duty.
Dette givertilgengæld også et dårligere billede, da opløsningen jo er halveret, men det var ikke noget jeg lige bemærkede.
Som jeg har forstået det, så vil "rigtig" 3D være et helt billede i fuld opløsning og så skifte ved meget høj hastighed imellem de to 3D-vinkler, hvilket kræver anden opsætning af grafikkortet.
Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Djaz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2012 kl. 13:55
Ahh... så man kan sige jeg kørte kun billede i 3D i 720p, frem for hvis det var rigtig 3D var jeg oppe på 1080p ?
Men som du siger så kørte filmen med side by side indtil jeg lod mit tv ændre billedet.
Kan man kun få den fulde 3D effekt ved at se originale 3D film ?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu