|
Krypterede programmer på DvbViewer RS |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Maj-2012 kl. 21:46 |
Hej, eller nærmere : hjææælp!
For knap en måneds tid siden, opgraderede jeg til den nyeste DVBViewer og deres Recording Service... før benyttede jeg tidligere versioner (fra dengang før der kom nyt medlems download område, hvis nogen her kan huske så langt tilbage) og alt virkede perfekt (i flere år). Alt så ud til at køre fint efter opgraderingen, og det nyere web interface til RS er langt at foretrække, ikke at der er sket så voldsomt meget, men det som er ændret er efter min mening af ret stor betydning... Kort efter opgraderingen startede jeg på at få fejl på optagelser, når jeg optog fra krypterede kanaler (Canal+ FirstHD og Canal+ Series), et eksempel kan ses neden for. Jeg ved ikke med 100% om det skete præsis efter opgraderingen, eller om det var en uges tid efter, men det var i hvert fald efter. Sagt med andre ord, jeg er ikke sikker på det skyldes opgraderingen eller noget andet, men jeg tror det er sket i forbindelse med opgraderingen. C+Seri 20-05-2012 Optagelser fra alle andre kanaler virker stadig perfekt (DR HD, Kanal5 HD, TV2, Zulu, Discovery etc.) I dag har jeg så forsøgt at opgradere RS igen (der var en endnu nyrer), men det hjalp ikke. Jeg har også lige prøvet at opgradere BDA drivere fra v4.8 til v5.0 (FireDTV_setup_5-7.zip) men der er stadig lige mange problemer. Mit setup er YouSee kabel tv, 3 stk. FireWire DVB-C, hvor et af dem har et CI kort (det er naturligvis denne som benyttes til kodede kanaler) og RS kører på en PC med Windows XP. Tip som kan hjælpe mig til at få det til at spille igen modtages med kyshånd, så tøv ikke med at skrive hvis du har nogle løsnings forslag, eller bare forslag til ting jeg kan forsøge. Mvh Peter |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Var ude i samme fortvivlende sitution. Alle optagelser var med masser af errors.Når det blev vist hakkede det helt vildt. Overvejede antennemand osv. (har parabol), men så gjorde jeg det som hjalp: Gennemgik alle kabler. Først fandt jeg at skærmen var faldet ud på forbindelsen til tuneren, og så var der et kabel der var bukket. Nu er der Zero fejl på optagelserne. Så start der. Alle mine optagelser fra den sidste måned er med nul fejl
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Og en lille follow up
DVBViewer er aldrig årsagen til problemerne. Det er altid driver eller modtage forhold der er problemet Så der er ingen hjælp i opdateringer etc. DVBViewer har været stabil siden første version
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
Hej MCenterFreak
Tak for tip'et! Kablerne er jeg sikker på, da det er en F-stik installation med rigtig gode kabler som jeg selv har lavet (og derfor ved den er optimal). Men antenne stikket på FireWire'en kan naturligvis sagtens have løsnet sig, det er desværre ikke F-stik. Jeg har også tænkt på, at det nødvendigvis ikke kun er de krypterede programmer som fejler. De krypterede programmer optages jo af min tredje FireWire, så der skal være tre ikke kodede programmer, der skal optages samtidig, før den tredje FireWire begynder at opdage et ikke kodet program, hvilket nok sker sjældent, derfor har jeg opfattet det som om det kun er de krypterede programmer som har disse fejl, men faktisk kan det bare være alle programmer optaget på tredje FireWire - i så fald giver dit tip om antenne forbindelsen rigtig god mening. Jeg checker om antenne stikket sider ok. Hvis det ikke giver et resultat, så prøver jeg at flytte CAM+CI til en af de andre FireWire og ser om fejlene flytter sig eller forsat er på samme enhed. Jeg melder naturligvis tilbage om hvad jeg finder ud af. PS: Ja DVB-Viewer og RS er normalt klippe stabile, dog har jeg oplevet at web interfacet (serveren) kunne gå død på den gamle RS jeg brugte tidligere, håber det er løst i den nye jeg nu benytter. |
|
![]() |
|
Det har jeg ikke oplevet en eneste gang, og jeg kan se at den ældste RS jeg har er fra 2007
|
|
|
![]() |
|
Hej igen
Jeg oplevede det jævnligt, måske en gang hver anden uge. Måske blev det trigget af, at min PC går i standby når der ikke skal optages. Den nye version har endnu ikke lavet det nummer ![]() Redigeret af Prasmus - 21-Maj-2012 kl. 10:28 |
|
![]() |
|
Det er nok forskellen. Min RS kører 24/7
|
|
|
![]() |
|
Så er jeg tilbage med en update..... den er desværre ikke særlig munter!
Jeg kontrollerede antennestikket til FireWiren og den så ok ud. Derfor flyttede jeg CAM og CI kort fra 3'eren (som er den som fejlede) til 2'eren (som har optaget ukodede programmer uden problemer) og ændrede settings så det nu er 2'eren som benyttes til kodede programmer. Nu optager 3'eren fint ukodede programmer (det gjorde det sikkert også før) og 2'eren melder masser af fejl ved kodede programmer (lige som 3'eren gjorde). Og nej, jeg har ikke bytte antenne kabler/stik på enhederne. Nu kommer det sjove..... Jeg optog et program fra Canal+ FirstHD og et andet program fra DR HD på samme tid på FireWire 2. Den kodede C+HD har masser af fejl og DR HD har ingen fejl overhovedet. Ud fra det vil jeg forsigtigt konkludere, at det ikke er antenne kabler/stik. Hvad er der så tilbage... CAM kortet (nej, det har jeg også skiftet), CI kortet fra YouSee (en mulighed), at YouSee har problemer med Canal+ kanalerne og/eller de krypterede kanaler (en mulighed), BDA driverne (måske) og endelig DVB-Viewer RS. Jeg hælder mest til sidstnævnte.... Det er i hvert fald en af de få ting jeg selv kan forsøge at ændre på.... Hvordan fjerner man nemmest den nyeste version og smækker den gamle ind i stedet ? Kører man bare en install af den gamle RS, eller skal man uninstaller den nye først ? Jeg vil helst ikke tabe min opsætning. Og naturligvis, hvis en eller anden ligger inde med viden eller et tip, hører jeg det meget gerne! Mvh Peter Edit: Slåfejl.... Redigeret af Prasmus - 21-Maj-2012 kl. 21:14 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Jeg forstår ikke hvordan du kan optage en kodet kanal samtidigt med en ukodet med samme TV-kort?
Er det rent faktisk, det der sker? Anvender du gruppering af TV-kort, f.eks. et bestemt kort til ukodet? Eller anvender du blot hak i "has CI-interface", for de kort, der rent faktisk har det? |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Vil foreslå at du opretter en case på DVBViewer forumet, med en support.zip, men jeg er ret overbevist om at de vil sige signal problemer
|
|
|
![]() |
|
Det er fuldt ud muligt, i hvert fald på FireWire/FloppyDVB-C, bare kanalerne er på samme MUX, hvilket Canal+ FirstHD og DR HD netop er. Man skal bare huske, at sætte "Open hole transponder" (eller noget der ligner) i opsætningen for kortet (det sættes permanent). Jeg mener også der er et par men'er. Jeg mener at man skal start den kodede optagelse først, ellers kan den ikke dekode den kodet kanal (jeg er dog ikke sikker). En anden lille hage er, at når optagelsen af det kodede signal er i gang, og der startes en ny optagelse af en ukodet kanal på samme kort, så kommer der et lille kort udfald i optagelsen af det kodede program (sikkert en software fejl i kortet, drivere eller DvbViewer optageren). Dette klare jeg ved at starte den kodede optagelse 5 minutter før programmet starter, og så lægger jeg en dummy optagelse af f.eks. DR-HD ind til at starte 4 minutter før det kodede program starter, for så ødelægger det korte udfald ikke optagelsen. Dummy optagelsen slutter så 1 minut efter start af det rigtige DR-HD program som ønskes optaget, så er der ingen problemer. Håber det gav mening ![]() |
|
![]() |
|
Det kan vel næppe være signal problemer, når både Canal+ FirstHD og DR-HD er i samme MUX, og det derfor er samme signal (stream) som der optages fra ? support.zip, er det fra det support tool til FireWire som blev installeret sammen med BDA driverne ? Jeg har desværre endnu ikke benyttet deres forum, men har da naturligvis skimmet/googled det for noget der måske kunne ligne min fejl. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |