|
Fjernbetjening med automatisk valg af kilde? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6376 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Juni-2012 kl. 08:46 |
Findes der en universalfjernbetjening, der automatisk registrerer, hvilken enhed der er tændt?
Dvs. at man ikke skal huske at skifte kilde på fjernbetjeningen
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min Harmony One Husker måske ikke. Men den Klarer den ønskede opgave.
Den slukker det der ikke er brug for, og alt andet er skiftet til rigtig kilde. BD afspiller, Youseboks, mediecenter, forstærker, sonos osv. Alt klares med et enkelt valg. Dog kan jeg ikke styre afspillingen af sonos, |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
Prøv lige at forklare, hvad du mangler, eller ønsker. Jeg forstår det ikke helt. Hvis du bruger tænder en enhed manuelt på fronten af apparatet, er der ingen fjernbetjening (så vidt jeg ved) der kan se at apparatet er tændt, ensidige se, hvilken indgang der er valgt på apparatet. Klaus |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Det som du kræver er vist en fjernbetjening der har 2-vejs kommunikation så apparaterne kan "fortælle" fjernbetjeningen om det er tændt etc. Men det finder du ikke i en fjernbetjening til 1000kr, tvivler også på du vil kunne finde det. Det vil også kræve at alle apparaterne understøtter det og det er vist kun dem der har RS-232, netværkstilslutning og lign. hvor det vil kunne virke.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |