|
Tunnel/VPN - Kan ikke få adgang til delt Mappe |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juni-2012 kl. 08:32 |
|
Hej...
Jeg har sat et VPN op og dette kalder udemærket op og får forbindelse, men jeg kan ikke se den mappe, som er delt med Skrive/læse-rettigheder på min NAS Synology DS412+. Jeg kalder op med det brugernavn, som skal have tilgang til mappen... I første omgang benytter jeg PAP, men dette ændres senere, når PAP-opkaldet er funktionel.
Jeg kan se at forbindelsen ingen netværksrettigheder har umiddelbart. Jeg har sat Portforwarding op til 17xx og også prøvet med port 5000 på routeren. Kan det evt. skyldes at jeg sortere på MAC-adresser også i routeren og kommer udefra, omend de to maskiner jeg har testet med (1 stk WIN7 PRO og WinXP) begge melder denne fejl.... Begge maskiner er dog oprettet med MAC-adresse på det lokale netværk.
Noget specielt jeg skal gøre i WIN7?
Jeg har prøvet at slå NFS samt andet til og fra i NASen, men intet virker... Jeg kan fint tilgå og pinge NASen fra lokalt netværk.
Nogen der evt. kan hjælpe her og evt. guide?
![]() |
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Når du har forbindelse via VPN får du så en adresse i samme range som din NAS? Og kan du Ping'e NAS'en?
BS Redigeret af Bschmidt - 03-Juni-2012 kl. 19:07 |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Jeg har set VPN klienter der optræder som netkort og derfor har deres egen MAC adresse.
Så du skal måske tillade den MAC adresse som er på din VPN klient. Jeg ville dog slå MAC adresse filtrering fra, da det er et levn fra en tid hvor man ikke vidste bedre. Det er uhyre nemt at foregive at man kommer fra en anden MAC adresse og derved falsk sikkerhed. Sørg hellere for at køre WiFi med WPA2 og AES i stedet for MAC filtrering og skjult SSID - det er kun security by obscurity... Tilføjelse: Du har ikke behov for portforwarding hvis du kører VPN - men sørg for at dine rettigheder i VPN gateway er sat op til at du må tilgå det netværk hvor din NAS er på.
Redigeret af Cyberguyen - 03-Juni-2012 kl. 11:01 |
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
|
Hej Brian...
Jeg får en IP a la 10.5.0.1 og jeg kan pinge begge porte på NASen. De svarer begge fint med reply.
IP-adresse: 10.5.0.1
Undernetmaske: 255.255.255.255
Standardgateway: 10.5.0.1
Så jeg må være inde....
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
|
Hej Cyber...
Som du kan se af mit ovenstående svar til Brian, så ser det ud til, at jeg har hul igennem. Da jeg kan pinge NASen's IP-adresse og den svarer igen. Jeg tester udefra et Telenor-trådløst net og ind.
Men jeg ser stadig ikke den mappe, som er tildelt det BRUGERNAVN og ADGANGSKODE jeg logger ind i VPN med.... Og skal jeg ikke kunne se denne som et netværksdrev eller rettere kunne oprette et sådanne efter login?
Samtidig har jeg en anden og nyere Router, som skal sættes op senere, ved en gennemgribende ændring af nettet. Men ja - jeg benytter pt. WPA, MAC-filtrering og skjult SSID. Og jeg ved godt hvor nemt en MAC-adresse kan ændres. Men dette umiddelbart den sikring jeg har valgt på min nuværende router - en netgear af lidt ældre dato.
Men AES er??? Kan du uddybe, tak
![]() |
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19651 |
|
Ovenstående passer ikke vel? Hvis din VPN forbindelse får 10.5.0.1 og din subnetmask er 4x255, så vil enhver forespørgsel til enhver anden ip adresse forsøge at køre ud gennem din standard gateway, som er samme ip som du kommer fra. Klaus |
||
![]() |
||
|
Hej Klaus...
Jo - det er ganske vist. 10.5.0.1 dynamisk IP-adresse , som jeg sætter VPN-serveren til at give klienter, som logger på.
Men det ser ud til, at såfremt jeg afkrydser "Brug manuel DNS" og denne DNS-værdi er min egen altså standard 192.168.0.1... Så kan jeg få adgang, når jeg indtastede BRUGERNAVN og KODE.
Hvorfor kan jeg ikke umiddelbart sige. Nogen der kan begrunde dette i et logisk og forståeligt sprog og er dette klogt?
Jeg tester lige fra jobbet i løbet af de kommende dage og så kan jeg returnere, om det er lykkedes eller om jeg stadig har problemer.
Eller har jeg en forkert opsætning alt i alt?
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19651 |
|
Hvis din VPN forbindelse få en 10.x.x.x adresse og dit lokale net er 192.168.x.x så bliver det noget blandet noget. Spørgsmålet er, hvilen ip adresse VPN forbindelsen præsenterer sig med overfor NAS.
Klaus |
||
![]() |
||
|
Hej...
Jeg lovede at komme med en tilbagemelding.
![]() Jeg kan fint logge på med VPN, men jeg kan ikke få lavet et netværksdrev til den angivne mappe jeg ønsker.
![]() Jeg har delt med bruger-adgang på synologyen, men...
Jeg har prøvet med:
- /volume1/Test
osv...
Hvis jeg logger på web-interfacet og tager eneskaberne på mapperne, så hedder de /volume1/Test, men "Synolygy Assistenten" hedder servernavnet "synonas".
jeg kan fint pinge IP-adressen, men jeg kan ikke oprette nogen kontakter til nogen af de oprettede delte mapper.... Og jeg kan heller ikke lave nogen CD-kommando e.l.
Nogen der kan hjælpe her eller har nogen ide til, hvad jeg evt. kan prøve...
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Hovedstaden Status: Offline Point: 278 |
|
har du kigget på Rettigheder på deling og drev?
|
||
![]() |
||
|
Hej Raum...
Nu har jeg kontrolleret op på rettighederne og det undrede mig lidt, at der kun var 2 GRP.
- Administrator
- User
Og angivelsen heraf virkede lidt mystisk. Da jeg afprøvede funktionen, så havde min admin-konti kun adgang til user-kontiene, selvom jeg i opsætningen havde angivet anderledes. Dette virker mystisk for mig.
Men nu har jeg oprettet en tredie user-gruppe og så ser det ud til at virke... Ihvertfald har "user" adgang til user-mapper og admin adgang til det de skal have adgang til... hmmm
Jeg tester i løbet af næste uge på afstand og skriver lige konklusionen herinde - sidst på ugen...
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
||
|
Hej...
Jeg lovede en tilbagemelding...
Det spiller max - tak for hjælpen gutter og gutinder....
![]() Og så er der også sat kryptering på, da jeg kun har kørt test uden kryptering. Der er ingen grund, til at gøre tingene for besværlige fra starten.
Herligt - men kan være jeg vender tilbage med yderligere spørgsmål senere til denne Synology-boks og VPN e.l.
Fortsat god dag.
|
||
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |