recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skal man købe et Pio krp 500a?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skal man købe et Pio krp 500a?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skal man købe et Pio krp 500a?
    Sendt: 08-Juni-2012 kl. 23:31
Hvordan vurderer i et godt gammelt pio krp-500a i lyset af alle de nye modeller som kommer i 2012? vil gerne opgradere mit nuværende og overvejer meget at erhverve mig et eksemplar. Er det en god eller dårlig idé?

Redigeret af geuken - 09-Juni-2012 kl. 16:30
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 08:27
Økonomisk er det en dårlig ide.

For bedre billede er det en dårlig ide.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

Hvordan vurderer i et godt gammelt pio krp-500a i lyset af alle de nye modeller som kommer i 2012? vil gerne købe et nyt og overvejer meget at erhverve mig et eksemplar. Er det en god eller dårlig idé?

Hvis du alene går efter billedekvalitet, så er der som sådan ingen grund til at skifte TV. Går du efter alle de nye muligheder der ligger i streaming, netfunktioner og 3D, så kommer du jo ikke uden om et skift.

Så ovenstående er forhold som du må gøre op med dig selvSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 11:16
Det er stadigvæk et "Toppen af Poppen TV". Behold det og sæt ext boxe til efter behov, du mister for mange penge ved at skifte det ud nu - TV'et har mange gode år endnu, og det er på sit højeste i øjeblikket. Et nyt TV skal først køres til. Så med mindre det er et ønske om en større skærm, så behold det!
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 14:00
Tusinde tak for jeres vurdering:)

Tror jeg udtrykte mig i misvisende vendinger:) 

Jeg vil rigtig gerne købe et KRP500a... Eller måske nyere skærm anno 2012. Heri består valget!

Hvad tænker I om det?

Redigeret af geuken - 09-Juni-2012 kl. 15:31
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 16:25
så ændre dit v til k i dit emne geuken ;)
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

så ændre dit v til k i dit emne geuken ;)
DONESmile!
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 16:43
Så er det jo en helt anden vurdering, - og dog! Mener stadigvæk at du får et Top TV til en meget billig penge i et KRP500. Men hvis du har de næsten 20k til et nyt Pana 50VT50 ville jeg nok købe mig et spritnyt TV. Der er nok ingen forskel på performance på de to TV.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

og det er på sit højeste i øjeblikket. Et nyt TV skal først køres til.

aaah er det ikke lige at stramme den lidt. Indkøringsperioden er vel højest ca. 200 timer, og derefter går det altså kun ned ad bakke med billedkvaliteten (langsomt forståes, men dog nedad).

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

aaah er det ikke lige at stramme den lidt. Indkøringsperioden er vel højest ca. 200 timer, og derefter går det altså kun ned ad bakke med billedkvaliteten (langsomt forståes, men dog nedad).

Måske! Men nu har jeg så været så heldig at få skiftet panelet for 1½ år siden på garantien, så mit TV ER på sit højesteTongue Ingen false contour, grønne slanger eller andre skavanker, men et panel, der uden den mindste mislyd bare viser et korrekt billede.

Redigeret af Kampus - 09-Juni-2012 kl. 18:17
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 19:16

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Måske! Men nu har jeg så været så heldig at få skiftet panelet for 1½ år siden på garantien, så mit TV ER på sit højesteTongue Ingen false contour, grønne slanger eller andre skavanker, men et panel, der uden den mindste mislyd bare viser et korrekt billede.
Jeg må bryde sammen og tilstå, at nu har jeg haft både VT30 og VT50, og jeg har ikke observeret nogen af de skavanker du nævner, ej heller har jeg observeret nogen af de andre mærkværdigheder som er lidt oppe i tiden omkring de ny VT50Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 22:15
Nu kan jeg se at i begge er erfarne herre ud i skærme...og så jeg vil gerne bede om lidt rådgivning omkring hvad vil være en rigtig god pris for KRP500a - og modsat hvad vil være for dyrt? Skyd fra hofte!

Tak for jeres indlæg - sætter pris på dem.

Redigeret af geuken - 09-Juni-2012 kl. 22:16
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu