recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KDL-40HX755
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KDL-40HX755

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
RKornbek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juni-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RKornbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony KDL-40HX755
    Sendt: 14-Juni-2012 kl. 10:28
Hej Alle.
Jeg har længe været på udkig efter et nyt lækkert tv.
Var ude i elgiganten for kort tid siden og faldt over Sony KDL-40HX755 (elgiganten har så valgt at kalde det KDL-40HX75G for at skjule produktets sande identitet :/, men det er en hel anden snak!)
Uden at have særligt meget styr på det fremstår det som et rigtigt flot og skarpt tv.
Da jeg aldrig har været en stor expert indenfor tv o.l. har jeg efterfølgende prøvet at finde nogle anmeldelser/test af fjernsynet uden det store held.
Jeg vil derfor høre om nogle herinde kender til fjernsynet og evt. har nogle meninger om modellen?
Gerne også en henvisning, hvis nogle kender til en test af tv'et.
På forhånd tak.

Mvh. Rasmus
Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 11:02
Google det eller tjek Flatpanels.
Jeg har sat det op for en bekendt og må sige jeg blev positivt overrasket .
Var dog en 46 , men stadig det samme , he he
Kan varmt anbefales.

Stein
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 11:07
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL42DT50Y/panasonic-42-3d-led-smart-tv-tx-l42dt50y
Har du sammenlignet med Panasonics nye LED, de har virkelig flyttet sig fra sidste serie.
SVP03
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RKornbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Google det eller tjek Flatpanels.
Jeg har sat det op for en bekendt og må sige jeg blev positivt overrasket .
Var dog en 46 , men stadig det samme , he he
Kan varmt anbefales.

Stein

Har selfølgelig googlet det som det første. Men det der mest kommer frem er tyske kommentare som virker ubegrundede. Så jeg tænkte at herinde ved folk i det mindste hvad de snakker om virker det til :) eller har i hvert fald en velbegrundet holdning til tingene!
Men det lyder nice. Det er jeg glad for at høre. Tak for feedback
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RKornbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/TXL42DT50Y/panasonic-42-3d-led-smart-tv-tx-l42dt50y
Har du sammenlignet med Panasonics nye LED, de har virkelig flyttet sig fra sidste serie.

Kender ikke det store til Panasonic må jeg erkende. Har kun lusket lidt rundt i elgiganten hvor Sony HX755  fangede min opmærksomhed med det samme. Men hvis jeg kommer forbi igen kan det da være jeg skal give det et kig.
Tak for feedbacken.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1397
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 13:43
Prøv evt også at kigge på modellen over, Sony HX850
Den har nemlig fået supergode anmeldelser f.eks her:

Her er iøvrigt en anmeldelse af HX755

Og HX853 (fra samme site)

Så du kan sammenligne lidt.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RKornbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Prøv evt også at kigge på modellen over, Sony HX850
Den har nemlig fået supergode anmeldelser f.eks her:

Her er iøvrigt en anmeldelse af HX755

Og HX853 (fra samme site)

Så du kan sammenligne lidt.

Sådan noget som det der var jeg slet ikke i stand til at finde! mange tak :)
det ser dog ud til at det ikke har fået særligt god feedback ifl. disse undersøgelser.
Dog må jeg med det samme erkende at de 2 storebrødre ligger uden for mit budget.
De koster alligevel flere tusinde mere en 755'eren.
Er 753'eren stort set identisk med 755'eren eller hvordan siden det er det fjernsyn du har linket til?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RKornbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 15:11
Tilgengæld faldt jeg over dette i min søgen :)

http://www.digitalversus.com/tv-television/philips-40pfl8606h-p12066/test.html

Det har scoret toppoint i den hjemmesides undersøgelser.
Det slår mig bare at det Dynamisk kontrastforhold er 500000:1 hvor sony 755 ligger på det dobbelte
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af RKornbek RKornbek skrev:

Er 753'eren stort set identisk med 755'eren eller hvordan siden det er det fjernsyn du har linket til?

Den eneste forskeld, er at 755 har DVB-C2 tuner. Er dog kun aktiveret hvis man vælger Deutchland som land, så nytteværdien herhjemme er nok tvivlsom.

J
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2012 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

De har også været noget af det værste lort i lang tid.
At de har flyttet sig en del siden sidste år er da fint.
Men de når altså ikke den Sony trådstarter spørger om .

Køb du bare en Sony HX755. Du bliver ikke skuffet.
Til top
højspænding Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Maj-2010
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér højspænding Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 15:27
Du vil ikke fortryde, hvis du køber dette tv. Virkelig noget af det bedste billede jeg længe har set og er meget tilfreds ( HX755 46 tommer )
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af RKornbek RKornbek skrev:

Den eneste forskeld, er at 755 har DVB-C2 tuner. Er dog kun aktiveret hvis man vælger Deutchland som land, så nytteværdien herhjemme er nok tvivlsom.

J

Nytteværdien af DVB-C2  lige nu  er 'NUL', da DVB-C2 ikke anvendes i Danmark.  

Men det er vel overvejende muligt, at der kommer ny firmware den dag youSee og/eller Stofa begynder med DVB-C2.

Det burde være påbudt, at alle nye tv der sælges skulle have DVB-C/C2/T/T2  eller være påklistret en stor grim mærkat  med teksten 'gammel standard' eller lignende.   Der er næppe 25 kr i ekstra produktionspris.

Lars   Smile

Redigeret af reslfj - 17-Juni-2012 kl. 19:23
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu