|
Asus EeBox + OpenElec & Xbmc |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juni-2012 kl. 20:31 |
Hej med jer. :)
Har forsøgt overståene og jeg er ikke på hjemmebane, lige ud sagt jeg er Windowsmand og kan slet ikke finde ud af det længere, men jeg kan ikke få lyd på nu, og har forsøgt at ændre på alle instillingerne i Xbmc, uden held :) Så hvad jeg kan finde frem til skal jeg igang med at lave et eller andet SSH og have en fil ændret/oprettet Nogen som vil evt give mig en håd med dig, og lige sparke mig igang. Har aldrig haft med Linux verden at gøre Jeg er villig for at give lidt mønt for det hvis det evt kunne være hos mig Det er en Asus Eebox 1501P med Bluray, drevet skal bare kunne fungere som dvd og cd afspiller Redigeret af Benjamin7 - 16-Juni-2012 kl. 09:41 |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken eeebox køre du? hvilket openelec build?
Har testet openelec på intel cpu + ati gfx og på amd fusion hvor jeg bare valgte hdmi som lydudstyr og så virkede det begge gange. Prøv at tjekke under system > settings > audio (mener jeg det er) hvad har du valgt her?
|
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
Hej igen
Denne version af Elec jeg bruger, og det er en Atom D525 med Ion grafik. Har sat den til HDMI under instillinger samt prøvet lidt forskeldigt. :S Jeg vil lige rette i denne besked og skrive at det med valg mulighederne fik jeg ikke lige sagt. man jeg har nok 20 forskeldige muligheder. Den registere et eller andet Intel HDA samt Nvdia HDA plus diverse HDMI1 -2 3 ect..... Men ingen steder kan jeg få oplys hvad den reealt har instalere og hvad svare (Tilsvarene enhedshåndteringen i Windows) Jeg er villig til at give en sum penge hvis der er nogen som lige vil få det her kickstartet, for er virkelig på bar bund. (Microsoft er sku nok for tilgroet) :) Redigeret af Benjamin7 - 16-Juni-2012 kl. 09:38 |
|
Hilsen
|
![]() |
|
RasmusS ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-September-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 5 |
Hej Benjamin,
jeg har selv den samme model 1501p og har stået i samme situation du skal sikre dig at Alsa kører mindst version 1.0.22 for at det virker. - jeg brugte dog XBMXFreak som OS, men er sikkert samme princip her er hvad jeg gjorde: det skal lige siges at jeg også er til windows (som jeg kører på maskinen nu) men ovenstående fixede lyd-problemet for mig. |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Har du prøvet at vælge hdmi alsa under indstillingerne.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Ja, og der er en del at vælge imellem, men har være dem alle igennem, og man kan via ssh køre en "Lyd test" på forskeldig kanaler, og det virker desværre heller ikke. :(
|
|
Hilsen
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Jeg boksede lidt med at få lyden i rigtig retning dengang jeg satte min atom ion boks op, i bios'en var der nogle valgmuligheder for om lyden skulle være "internal" eller "external". "Internal" betød at lyden blev sendt til lydkortet på bundkortet og ikke over til mit tv sammen med hdmi signalet. "External" betød at lyden blev sendt via hdmi'en sammen med billedsignalet. Jeg kunne også vælge "Internal + external" hvilket resulterede i at det var lidt tilfældigt om der var lyd, sikkert noget med hvilken lydudgang der først svarede efter opstart eller noget i den stil?
Prøv at trykke Del eller F2 eller hvad man nu skal trykke for at komme i bios på din maskine og kig efter om du kan finde et punkt der siger noget om hvordan maskinen leverer lyden, om den bruger on-board lydkortet eller skovler det ud på toslink eller hdmi eller hvad. |
|
![]() |
|
Her har jeg en mulighed for slukke og tænd det. og onboard spifd on/off
Har været lidt forskeldigt igennem her uden vider held. |
|
Hilsen
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |