recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic ST50 VS GT50 VS VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic ST50 VS GT50 VS VT50

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic ST50 VS GT50 VS VT50
    Sendt: 17-Juni-2012 kl. 12:09
Overvejer at købe Panasonic 50ST50, da jeg kører med Apple TV m.m. har jeg ikke rigtig brug for smart tv m.m.

Er der nogle 50ST50 ejere der vil dele deres erfaringer og evt. nogle GT og VT ejere der vil fortælle hvordan det kunne være at de valgte den dyre model?

BH,
Geuken    
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 12:21
Jeg er ved at hjælpe min far med nyt TV, og jeg er også meget tæt på at anbefale ham ST50. Han bruger ikke Smart-TV funktionerne, og det virker som om at det er her GT50 og VT50 sætter fokus med dual-core processor osv. Selvfølgelig er der nok også forskelle i billedkvaliteten, men ikke en forskel der kan retfærdiggøre at betale 50-100% mere.

Redigeret af kalk23 - 17-Juni-2012 kl. 12:22
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 12:28
Jeg gik også lidt og lurede på ST50, indtil at jeg så det ved siden af VT50. Sortniveauet er en del mere nuanceret på VT50. Det er lige som om, at ST50 bare viser sort, uden de store nuancer (det er jo ikke alt der er lige sort - af det sorte) Big smile At jeg så synes at VT50 er langt mere guf end ST50 er så en anden sag. Men jeg kunne sagtens have "Levet" med designet af ST50Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Tjansen87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2012
Sted: Odense
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 10:27
Står netop i samme situation og tænker også over om billedkvalitetten er så meget bedre i forhold til den store merpris. Tror som Hother siger, at man skal se dem ved siden af hinanden for at vurdere.
Det kan måske så bare være farligt, for så vil den dyre model jo som regel virke mere tiltalende.
Ved man kan se dem begge i av-connection
Pioneer SC-LX75 - BDP-LX55
Dali Concept 10 - Concept CT - Concept 1 - CW CLS12S
Panasonic TX-P50ST50Y
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 12:42
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af geuken geuken skrev:

Overvejer at købe Panasonic 50ST50, da jeg kører med Apple TV m.m. har jeg ikke rigtig brug for smart tv m.m.

Er der nogle 50ST50 ejere der vil dele deres erfaringer og evt. nogle GT og VT ejere der vil fortælle hvordan det kunne være at de valgte den dyre model?

BH,
Geuken    

Hvis du kan høre "naboen pille bussemænd" skal du vælge en uden blæser
f.eks 50ST50
Hvis du er smådøv skal du vælge 50VT50 eller 50GT50 med blæser + en soundbar

Sagt lidt i sjov:
Der der fantastiske skærme alle 3.
E.L.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

BH,
Geuken    

f.eks 50ST50

Sagt lidt i sjov:
Mja - altså jeg er ikke halvdøv, og har et 55VT50. Jeg kan høre blæseren, men ikke ved normalt lydniveauSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

BH,
Geuken    

f.eks 50ST50

Sagt lidt i sjov:
GT50 er ikke udstyret med blæsere, det er kun VT50 serien der har blæsere.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 15:54
Jeg valgte VT50 pga det bedre filter samt design. Endvidere var jeg rundt i nogle butikker og der havde VT50 bare det bedste billede. Jeg har tilgode at høre blæserne endnu og min læge påstår jeg har en go hørelse Embarrassed
Jeg har endda hængt det på et beslag, hvor der kun er 1,5 cm til væggen, så man skulle synes at blæserne skulle arbejde lidt mere Approve
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Jeg valgte VT50 pga det bedre filter samt design. Endvidere var jeg rundt i nogle butikker og der havde VT50 bare det bedste billede. Jeg har tilgode at høre blæserne endnu og min læge påstår jeg har en go hørelse Embarrassed
Jeg har endda hængt det på et beslag, hvor der kun er 1,5 cm til væggen, så man skulle synes at blæserne skulle arbejde lidt mere Approve
Blæserne arbejder i samme hastighed, med undtagelse af billede sat til Dynamisk. Hvis temperaturen svinger i tv'et, har det ikke indflydelse på blæsernes hastighed.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 19:10
Er der nogen der har sammenlignet med G30/GT30 som vel er modellen som ST50 efterfølger?

Selvfølgelig er VT50 bedre end ST50, men den er altså også groft sagt dobbelt så dyr. Det er sgu meget at betale 100% ekstra for en smule bedre sorte nuancer og lidt mere bling og lækkerhed.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 19:37

ST falder næppe meget mere i pris men det gør VT garanteret. GT kan jeg desværre ikke udtale mig om

Og jeg syntes ST er liiidt grynet i billedet. VT er heeeelt skarpt og sort er bare sort. Pioneer sort ;-)
Men hvor er krom kanten dog grim/billig! Og enig med Fredtoft, så var VT30 remoten meget lækrere :-)  
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu