|
HTPC Setup som bare virker og køre rigtig lækkert. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2012 kl. 21:55 |
Hej med jer.
Jeg vil bare dele med jer, at jeg er hoppet af ATV2 med XBMC til en lille Atom med Xbmc. :) Jeg har købt mig en Asus Eebox EE1501P og herefter instaleret Openelec med XBMC. alt gik smerte fri dog med et lille problem jeg arbejder på, men ud over dette virker det rigtig godt og masser af kræfter samt. afspiller alt i 1080P det ser super lækkert ud.
Hvor jeg lige skriver dette er bare for at fortælle om et setup som virker godt for mig. Har lidt problemer jeg stadig arbejde med, men ser dem kun som et bonus fra det som jeg havde før (ATV2) Blu-Ray kan ikke afspilles Jeg må nøjes med Optiske udgangen til digital lyd da det driller med at få det over HDMI |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Leger med Openelec med XBMC på Raspberry PI.
Har prøvet stream af musik, film og streaming fra DR NU. Ser lovende ud. Og til lykke med dit setup. ![]() |
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1764 |
Raspberry PI er også et kunstværk :) (Og dejlig billig)
Hvis den eller kan levere vare hoppe jeg også på den til resten af værelserne :) Dov grimmer det mig der ikke er en kasse til den i nu, har godt nok en grandfætte som kan et par ting i metal, det ender nok med vi skal have lave et skabelon til den maskinen og lave lidt alu kabinetter :) |
|
Hilsen
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
En ripped bluray kan vel godt? Min ubuntubaserede atom ion kan ihvertfald fint tumle dem, så jeg ville gætte på at openelec også kunne og at det bare er drevet i sådan 1501 der ikke læser bluray. Jeg har også været via det der ATV2 med xbmc dog i modsat retning. Jeg startede ud med en atom ion med xbmc og da ATV2'eren dukkede op og efter sigende kunne det samme, så anskaffede jeg sådan en for at se om jeg kunne få opgaven løst med sådan en lille designerkasse i stedet for min ikke helt så æstetiske atom boks. Jeg har haft ATV2'en fremme nogle gange siden da når der kom nye builds der efter sigende skulle have løst børnesygdommene, men hver gang er den røget tilbage i skuffen fordi min atom stadig løfter opgaven enormt meget bedre. |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
XBMC understøtter ikke afspilning direkte fra bluray drevet endnu, Men kan sagtens afspille en 1:1 kopi fra hdd'en eller et rip hvad man nu vælger og anvende...
|
|
![]() |
|
1501 her er født med et bluray drev :)
Det er denne her jeg har :) http://www.proshop.dk/Stationaer-computer/ASUS-Eee-Box-EB1501P-Black-2217940.html Anyway, jeg har ikke haft med XBMC & Linux at gøre før, jeg går ud fra at det her openelec er en skrabet Utumbu udgave. Anyway, jeg er meget grøn med det her (Med andre ord, jeg er microsoft mand) Hvad er den rigtige fremgangs måde til alt dette her, men henblink med at installere ting osv. ? Xbmc kender jeg jo fra ATV2 verden hvor man SSh ind i den og flyttet de filer over man skulle bruge. Det kan man jo også her, men nemmere måde? Henblik på at afspille bluray, er der nået som er til at anbefale, og som er begynder nemt :D, tænker om der mangler software til køre det med. |
|
Hilsen
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
|
miri
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Mon ikke bd afspilning kommer med i næste udgivelse, når hd lydformaterne kommer med.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
Det kan man håbe på, jeg har set den er på deres liste over ting der er med i næste rls.
Det er også korrekt at anydvdhd fungerer sammen xbmc for bluray afspilning, men det er efter min mening en bekostelig affære og købe anydvd hd for kun afspilning!
|
|
![]() |
|
Bygone, skal jeg forstå det sådan at der er en løsning til at afspille Blu-Ray på Openelec?
Kunne læse mig frem til at DTS-HD Samt DolbyTrue-HD er på plads hvad angår rippet formater. Det hele starter her, hvad jeg kan læse mig frem til er det iorden, bare ikke fra drevet i nu. http://openelec.tv/forum/68-audio/30233-hd-audio-passthrough-is-it-possible-to-bitstream-dtshd-and-dolby-truehd-over-hdmi |
|
Hilsen
|
![]() |
|
De arbejder på det og håber at få den med i v12 der skulle komme senere på året mener jeg. Det med hd lyd udgaven der ligger på forum virker for det meste med v11...har fundet et par film den ikke brød sig om, men det er de færreste. Om openelect udgaven virker med det ved jeg ikke jeg kør selv windows versionen.
|
|
![]() |
|
dynrambo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2010 Status: Offline Point: 115 |
Kan denne køre BD-rip uden problemer (eller kalder man det BD-ISO)?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |