|
htpc men hvilken? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
DonBirger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 592 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Juni-2012 kl. 22:53 |
Jeg går og leger lidt med tanken om at få htpc igen. og det eneste den skal kunne er at køre xmbc eller plex. og 1080p flydende.
Har kigget lidt på zotac færdige modeller, men hvad skal man vælge? Nvidia ion2 eller amd fusion... eller er der bedre alternativer? Specifik modeller jeg har kigget på er zotac zbox id41 og ad04 hvad skal jeg vælge og er andre bud i prisklassen omkring de 2000-2500 kr |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan også købe en intel i3 processor, bundkort, samt et kabinet. Jeg købte f.eks. en i3 2125 samt en shuttle xh61 barebone. Det stod mig i 2200 kr.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Kan også kun slutte mig til i3 løsningen.
Der er en verden til forskel på i3/Pentium/celeron, og Atom+Ion1/2 Glem Atom, den er for langsom i forhold til effekt forbrug. Jeg anbefaler Intel DH61AG + en i3 (hvis blueray 3D er et krav), ellers en Pentium, samt 8GB ram (jeg ved det er overkill, men 8GB koster 330,-) Det hele fås til 1500-2000 alt efter cpu. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Atom+ion er vel ikke for langsom, hvis man vælger openelec versionen af xbmc. Men den er selvfølgelig langt fra så god som i3
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |