recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC - kan Atom bruges?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HTPC - kan Atom bruges?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
runehl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runehl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC - kan Atom bruges?
    Sendt: 26-Juni-2012 kl. 23:03
Hej

Jeg går med overvejelser om at anskaffe en lille pc som skal tilsluttes mit tv (1080P).

Den skal kunne vise film fx. via voddler, youtube eller anden streaming og også mine DVD'er som jeg vil lægge ned som AVI eller lign.

Jeg har kigget på Shuttle XS36V og XS35 modellerne som alle har Atom D525 eller D2700, nogle med en separat GPU. Tænker at lægge en Windows 7 på den med Media Center og måske koble en enkelt DVB-T tuner på til DR's programmer.

Kan en sådan virke uden at video hakker eller skal man op i noget I3 eller lign?

Håber der er nogen af jer som har erfaring med CPU/GPU'erne.

Pft
Rune
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 00:17
Jeg stod selv i samme situation. Jeg blev rådet til at tage en i3'er. Gpu'en er ikke så stærke. Bemærk de er gået væk fra at bruge Nvidia ion.
Jeg valgte selv en Shuttle xh61 til 1200 kr. Det er et kompakt kabinet med h61 baseret itx bundkort. Der medfølger desuden strømforsyning og en low noise cpu køler. Hvis du kombinere den med en i3'er, bliver pris differencen. ikke så stor igen. Du skal så stadig have ram og hdd, men det ville du også skulle have med dem du nævner. Ellers laver zotac nogle alternativer med amd cpu/gpu.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Ellers laver zotac nogle alternativer med amd cpu/gpu.

Og også med i3 CPU.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 13:27
Ikke så vidt jeg ved.
Men de laver dem med atom og amd 350 og 450 cpu`er
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Ikke så vidt jeg ved.
Men de laver dem med atom og amd 350 og 450 cpu`er

http://www.proshop.dk/Stationaer-computer/ZOTAC-ZBOX-ID82-2338922.html
Så blev du det klogereWink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 19:33
Ja.
Den stødte jeg ikke på, da jeg selv var på jagt efter htpc.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 13:42
jeg havde den tidlige ACER REVO med ATOM med NVIDIA GPU som perfekt trækker 1080p. men synes bare alt var langsomt, at bladre i feks. plex på linux, og så videre.

jeg var ikke positiv over den, så gav 4400kr og fik en Mac mini den mindset der dengang havde en T8xxx CPU og den er lydløs (som acer ikke var) og kører FANTASTISK..

det kan godt være den er lidt dyrere, men den er UTROLIG kompakt har indbygget PSU.. så for mig der er det klart bedste valg.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 14:57
har selv sådan en amd 450.
Den trækker fint 1080p. 
Men det eneste jeg oplever problemer med er når jeg ser TV udsendelser via yousee+s webplayer. Så går den i knæ.  
Til top
runehl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2012
Sted: Danmark
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runehl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 09:14
Jeg takker mange gange for jeres svar, god sommer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu