recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Samsung 55es8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Samsung 55es8005

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Samsung 55es8005
    Sendt: 01-Juli-2012 kl. 19:57
Jeg er blevet den heldige ejer af et nyt TV, men jeg har lidt spørgsmål til dem som har lignende modeller.

1) Jeg har bøvlet lidt med at få iphone App remoten til at tænde TV'et. Jeg har dog kun prøvet via Wifi men vil man kunne gøre noget med WOL eller noget via bluetooth?

2) Er der nogen som har opsat en NAS som de benytter sammen med deres AllShare TV og virker det fornuftigt med stort set alle video formater? Jeg sidder på en noget langsom wifi linje, men har prøvet at få nogle avi og MKV filer til at spille via dlna fra Windows 7 med lidt blandet held. Planen er at erstatte mit mediecenter med dette TV og en NAS på et tidspunkt hvis det kan lade sig gøre?

3) Den nye touch remote og ir blasteren ser ikke ud til at spille med min onkyo receiver. Den understøtter kun bd afspiller og settop boks. Er der nogen der har haft mere held med dette? Er der nogen der har haft held med at opsætte CEC?

Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af kasper-n kasper-n skrev:

1) Jeg har bøvlet lidt med at få iphone App remoten til at tænde TV'et. Jeg har dog kun prøvet via Wifi men vil man kunne gøre noget med WOL eller noget via bluetooth?

Grunden til det ikke virker, er fordi det ikke virker :p
Remote App'en på din iPhone kører via WiFi, og eftersom Samsung tv'et slukker Wifi når der slukkes for tv'et, kan du ikke tænde tv'et.
Remote App'en er kun til for at styre dit tv. Når det er startet op :)
Til top
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2009
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kasper-n Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 20:19
Det er noget lort. Så må jeg bruge stemmefunktionen til at tænde. Den fungere faktisk rimeligt hvis man skruer helt ned for lyden
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2012 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af kasper-n kasper-n skrev:

Det er noget lort.

Det er Samsung...... ;-)

Spøg til side - den kan ikke tænde via WiFi, da det ikke må bruge noget strøm i standby og dermed lukker ned for wifi forbindelsen i standby.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NN1123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Maj-2009
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NN1123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 00:42

Du kan godt tænde tv via iphone app. Det forgår over "BT" og når det er tænd skifter det jo over til wifi.

Og det med HDMI CEC virker bare perfekt med min Pioneer SC-85 på nær at tænde reciveren automatisk når tv tænder, men det er noget samsung har valgt at tv ikke skal kunne gøre, men så kan man jo bare trykke "Tools" og så HDMI-CEC og sætte reciver til "ON".

Og det med NAS så virker det bare perfekt, har ikke oplevet en film som all-share ikke kunne afspille, og mit tv er koble op via wifi, selv Avatar 25GB version afspille den uden at hakke.

Redigeret af NN1123 - 17-Juli-2012 kl. 00:53
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB

Til top