recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Airplay - Hjælp :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Airplay - Hjælp :)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Leafblower Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juli-2012
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leafblower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Airplay - Hjælp :)
    Sendt: 05-Juli-2012 kl. 13:50
Jeg vil på forhånd gerne beklage hvis jeg har oprettet denne tråd i den forkerte kategori. Men det var så mange jeg blev forvirret :)

Anyways, jeg søger et alternativ til Apple Air-Play, så jeg kan høre musik direkte fra min bærbare, over netværket til nogle højtalere i stuen.

Jeg har endnu ikke købt højtalerene, så setupet afhænger ikke af at det skal passe til noget eksisterende, udover min pc. Og så skal det være stabilt selvfølgelig.

Syntes Air-Play er det smarteste apple nogensinde har lavet, men jeg nægter at skifte til Mac bare pga. det.

Air-Play har efterhånden eksisteret så længe, nogen må da være kommet med et alternativ til PC.

Nogle der kan hjælpe her? Mine Google søgninger har ikke gjort mig klogere :)

/Leaf
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 13:58
Du skal vel bare have en simpel bluetooth modtager smidt til anlæget. Så kan du vel sende musik fra din PC til den.
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Langmack Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 14:03
Jeg har rigtig dårlig erfaring med bluetooth enheder, som tilnærmelsesvis ikke har samme rækkevidde som Airplay via trådløs.

Hvad mener du med "Skifte til Mac"? Du kan sagtens køre iTunes fra en Windows PC, og så benytte Airplay.
Vil du ikke bruge iTunes, kan du med "Airfoil" streame til dine Airplay enheder:

Problemet er vel ikke større end man gør det til. Du behøves ihf. ikke skifte alt dit udstyr ud.
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage
Beoremote One
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 14:08
Du behøver ikke skifte til Mac, jeg mener da også at iTunes til Windows har Airplay.

Venlig hilsen
KB
Til top
Leafblower Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juli-2012
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leafblower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 14:34
Jeg troede ikke Airplay virkede fra en PC med iTunes, det gør det hele meget nemmere :)

Tak for hjælpen!
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 15:09
Airplay fungerer helt fint, men der er et lag på nogle sekunder som godt kan irritere. Et reelt alternativ er vel Sonos. 
Til top
kriztian Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2011
Sted: København
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kriztian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 17:24
Altså, jeg sværger personligt til Sonos, som jeg pt. har i 3 rum med flere på vej. 

Men ellers så lyder denne nyhed jo interessant: Big Jambox...

Redigeret af kriztian - 07-Juli-2012 kl. 17:25
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu