recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med streaming mellem Synology DS712+ og
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med streaming mellem Synology DS712+ og

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Takamine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Takamine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med streaming mellem Synology DS712+ og
    Sendt: 09-Juli-2012 kl. 21:25

Jeg er ejer af en Synology DS712+ og har for nylig købt en TVIX S1, Så jeg kan steame min film til tv´et. Jeg har bare de her problemer, hvis jeg afspiller en film at lyden ikke kommer med det samme? eller det kan være under en film at den går i sort og efter et stykke tid er billedet der igen? Jeg har også oplevet at lyden ikke altid følger efter når de taler i filmen?Cry

filmene er i IMG,TS,MKV,iso formater.

Er der nogen der kender til fænomenet?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 06:44
Det lyder som om din TVIX ikke kan følge med. Det er ikke umidelbart et fænomen der kan tilskrives NASen (medmindre du transkoder direkte på den).

/ask
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2010
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 07:38
Du kan prøve at disable Jumbo Frames på din NAS (hvis det er muligt), dette har Tvix haft problem med.
Derudover kan du prøve at læse fra din NAS via SAMBA istedet for NFS, dette virker langt bedre hos mig (ingen hakken).
Jeg formoder at streaming via DNLA kører uden problemer?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 08:01
Generelt er NFS at foretrække frem for SAMBA, men det må komme an på en test
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 08:21
Enig, performance burde være bedre med NFS, men af en eller anden grund er det ikke altid sådan med en Tvix. Guderne vide hvorfor. Hos mig kan jeg fint streame film fra 2 Tvix'er på samme tid (via SAMBA), men ikke fra een via NFS uden hakken (i blueray film dog).
Jeg har selv bøvlet lidt frem og tilbage for at få det hen, og lige pt. kører det rigtig fint, har 3 Tvix'er i huset.
Til top
Takamine Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2012
Sted: DK
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Takamine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 01:15
Jeg kan se i min nas at Jumbo Frames er diableThumbs Up. Har nu prøvet med Samba men kan se at alle min film informationer (som jeg henter via TVIX´s eget program Tvixie) ikke er med?Hmm..ErmmHvordan ligger man film information ind via brug af samba mode? I øjeblikket kan jeg kun se sort felter?Wacko.

Og et spørgsmål mere:
Hvilken file format er det optimal valg til TVIX? fx.. IMG, TS, MKV? Hvad bruger i?Smile
Til top
beolion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beolion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 19:24
Mht format, jeg bruger faktisk alle formater (har vist ikke nogen AVI og MOV), og det er det som jeg synes er ret godt med Tvix, den æder bare alt, selv eksterne subtitles på MKV filer. Jeg ripper som regel i MKV, men nogle gange tager jeg hele filmen ned (DVD og BR). Sjældent ripper jeg ISO filerne (gider ikke alle forfilm mm).
Mht. coverart, det undrer mig, det kan ikke ses med DNLA, men om det er SAMBA eller NFS burde være ligemeget. Jeg har et Share på min NAS som hedder Movies, under dette Share har jeg folderne MOVIE + PHOTO + MUSIC
Under MOVIE har jeg folderne Action, Tegnefilm etc, og under disse igen ligger de enkelte film med coverarts (fra Tvixie)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu