|
Macmini + Homerune + OS? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pirat ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2012 Sted: 2100 Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Juli-2012 kl. 17:57 |
Hvilke styresystem windows eller mac os? og kan man få tv in i xmbc programmet så man ikke skal til at åbne noget andet?
Sidder lige lidt fast hvis nogen har et hurtigt svar ville jeg blive meget glad. |
|
![]() |
|
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis der skal ses tv via XBMC, så er det kun Windows , en udgave af XBMC med pvr funktionalitet til Mac OS findes endnu ikke. Og ja du kan med en backend server (kan være samme maskine) få live tv i xbmc.
Se her: Edit. Så ikke du havde nævnt en Hdhomerun? Fordi der kan du faktisk uden en speciel XBMC version få vist tv bare ved at angive url'en som en strm fil til HDhomerun.....
Redigeret af ridderdk - 10-Juli-2012 kl. 18:35 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Der findes en EyeTV plugin til XBMC - virker fint på OS X med HDHomeRun.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Mlarsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 215 |
...og er det en god løsning, hvis man tænker programmering af optagelser og se tv? Er der høj WAF, så det er nemt at tilgå for alle og vil man anvende en remote løsning som Remote Buddy til at styre det hele med?
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Nu ser jeg LiveTV på mit TV. Jeg ser til nøds TV på min mini på kontoret via EyeTV
Men hvis man bruger EyeTV findes der også en IOS App så man man se LiveTV på f.eks. en iPad og programmere optagelser. Fordelen ved at bruge EyeTV er at den tilpasser kvaliteten til den aktuelle båndbredde (evt. med hjælp fra en Elgato Turbo.264 HD usb stick). Hvis du skal hente noget direkte ud af en HDHomeRun er det jo den rå digitale data du skal sende ud til enhederne, og det fylder altså.
|
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |