recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbmc / win7 / codecHejs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbmc / win7 / codecHejs

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Kjelstrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xbmc / win7 / codecHejs
    Sendt: 13-Juli-2012 kl. 21:53
Jeg er ved et bygget et lille mediacenter, med win7, xbmc.
Men det ser vild dårlig ud når den afspiller sd film, hd film er ingen problem for der bruger den grafik hw.
Jeg har så fundet ud at at den mangler et andet codec.
Jeg har brugt ffdshow og win7dsfiltertweaker til at vælge de rigtige codec, men jeg syntes ikke det virker, det er som om den ikke bruger ffdshow´s codecs.
Jeg har sat den til at scaller sd op til fuld hd, men det tror jeg ikke den gør, fordi billede er stadig total dårligt.
Mit wdtv 2011 live står 100gg bedre! ,-(
Nogen der kan hjælpe med det codec halløj??

Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 22:23
Hvad for noget hardware sidder du inde med? Windows 7 codecs er gode, ingen grund til at hente andre, da slet ikke hvis du bruger xbmc.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 22:41
zotac id 80
Men jeg har lad mig fortælle at gpuén i grafik kortet gør arbejdet når det er fuld HD, det står også skide godt.
Men npr det er SD materiale så er det grynet og det er fordi den bruger software til det og scaller ikke op til fuld HD som en dvd afspiller eller wdtv osv gør.
Men måske tager jeg fejl?

ModelZBOX-ID80-U
Assembly ConfigurationBarebone (no RAM, HDD, and OS)
CPU IntegratedIntel Atom D2700 2.13 GHz Dual-Core
ChipsetIntel NM10 Express
Cooler TypeFan (Single Slot)
Onboard VideoNVIDIA GeForce GT 520M (512MB)
Onboard AudioHigh-definition analog stereo
Optical Digital S/PDIF output
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 22:58
XBMC bruger sine egne codecs, og er ligeglad med hvilke codecs du har installeret i windows 7.

Hvad størrelse TV smider du tingene op på? Hvilken form for SD materiale, for SD på en HD skærm kan ofte se rigtig grimt ud.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 08:33
Samsung 55" plasma, film er nogen jeg har rippet en til en, de streams fra min NAS.
Det ser ud af helvede til.
Men det står knivskarp når jeg steramer via min bette wdtv box til 600,-
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 08:47
Lyder mærkeligt. Gpuen skulle også gøre arbejdet selvom det er sd du afspiller. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 09:03
Er det nogle indstilliger i xbmc eller i win7 jeg skal rode med.
Gik fra ubunt ver til win fordi jeg troede det var noget med de codec
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 10:09
Har du aktiveret dvxa2 og juster skærmensopdateringshastighed til det samme som videoens? Jeg har også fjernet markering ved brug fuldskærmsvindue fremfor ægte fuldskærm under indstillinger system video.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 11:35
ja og render står til dxva
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 17:51
Du starter en dvd film op, pauser den.

Går ind i video indstillinger, sætter De-Interlace video til On, Vælger De-Interlace video og Metode til videoscalering, vælger du Lanczos 3 optimeret.

Derefter trykker du vælg som standart på alle film og går ud af det. Den husker det nu fremover til alle DVD film og de står skarpt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 18:10
Tak Jordan.
er det i xbmc du mener jeg skal sætte de settings.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kjelstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2012 kl. 18:12
Jeg er desværre først hjemme om en uge til at prøve. men jeg ligger søvnløshed. :-)
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu