|
valg mellem 2 setups, what to do? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Juli-2012 kl. 18:02 |
Hallehøj
Jeg er fortsat igang med at lede efter et projektor setup hjem til min stue. Jeg har tidligere skrevet herinde og har droppet tanken om kun at have en projektor. Så planen er at beholde min 50" G20 og så bruge projektor til sport og film via bluray/ATV2 Min stue er med hvide vægge og hvidt loft, der er et stort vindue til venstre for setuppet. Jeg har tænkt mit at investere i mørklægning, så jeg burde kunne få OK styr på udefra kommende lys. Jeg har kigget på disse ret forskellige setups. Er i tvivl om hvad jeg skal gøre, så hvad ville du gøre? Setup 1: Epson TW 3200 og et 92" lissau california taptension lærred. Fordele ved dette setup: TW3200 har lensshift hvilket er en klar fordel da det gør at jeg har langt lettere ved at placere min projektor hensigtsmæssigt i min stue. Tap tension lærred. Ulemper: Projektoren er ikke helt ny mere Setup 2: Epson TW6000 og et quality screen diplomat lærred 92" uden tap tension Fordele: Ny og meget rost projektor, 3D, mulighed for wireless HDMI, Elemper: Ingen lensshift som gør at jeg er nød til at montere projektor i et beslag som manuelt skal hæves og sænkes hver gang projektoren skal benyttes da billedet ellers vil komme til at starte 1,2 meter over gulvet. Projektoren skal monteres over en dør mellem 2 stuer for at den kan komme til at side midt for lærredet, derfor kan jeg ikke montere den i hvilken som helst højde. Så et sidste spørgsmål. Er sådan et lissau et langt bedre lærred end eks. hvis det quality screen eller andet billig lærred. Håber på nogle konstruktive svar ;-) Sig endelig til hvis vi i skal bruge mere data. I kan se nogle billeder af min stue inde i "Min hjemmebio" Hilsen Skaarup
|
|
Andy666
Bruger Oprettet: 05-Oktober-2011 Sted: Kgs. Lyngby Status: Offline Point: 87 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du linke til de billeder i Din Hjemmebiograf?
Mht Setup 2, så har jeg min TW6000 monteret på dette beslag:
Kan det ikke bruges?
Det kan jo tiltes :-)
|
|
LG OLED 65B7V
Pioneer VSX-934 DALI Lektor 3 DALI Lektor LCR DALI Lektor 1 DALI FazonMikro OPTOMA UHD42 EliteScreens 120" Cinegrey Panasonic DP-UB450 |
|
JakobSkaarup
Funktioner
Tak(0)
|
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=107052&KW=&title=fra-20-til-51
Lærredet skal køres ned foran TV. Har tænkt mig at smide den montana reol ned på noget sokkel. De giver at lærredet lige kan komme knap 30 cm længere ned Hvis du tilter det hvordan retter du så billedet op efterfølgende? W6000 har jo ikke lensshift
|
|
Andy666
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor langt er der fra hvor projektor skal hænge, til lærred?
Der er ikke billeder af bagvæggen, så hvor meget der EVT. skal tiltes er jo svært at sige :-)
Så det med at rette op forstår jeg ikke helt...
|
|
LG OLED 65B7V
Pioneer VSX-934 DALI Lektor 3 DALI Lektor LCR DALI Lektor 1 DALI FazonMikro OPTOMA UHD42 EliteScreens 120" Cinegrey Panasonic DP-UB450 |
|
JakobSkaarup
Funktioner
Tak(0)
|
Der er cirka 3 meter fra projektor til lærred. Hvis du tilter din projektor så bliver billedet vel skævt ? Det er du vel nød til at kompensere for efterfølgende?
Via epsons egen calculator på hjemmesiden har jeg regnet mig frem til at W6000 ville komme til at hænge 40 cm lavere end det er muligt hos mig pga den omtalte dør. Hvis jeg gerne vil have lærredet til at starte i samme højde som bunden af mit panasonic tv.
|
|
Andy666
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg mener tilte som i pege nedad (eller opad for den sags skyld)
Så der er ikke noget der bliver skævt.
Med det beslag jeg linker til, kan den vippes op og ned og det er jo ikke meget der skal vippes før det passer.
Hvad er det for en calculator du mener?
|
|
LG OLED 65B7V
|
JakobSkaarup
Funktioner
Tak(0)
|
Prøver lige med et billede. For at projektoren kan hænge center i forhold til lærred skal den monteres lige over buen. Det begrænser min mulighed for at få den langt nok ned i forhold til lærredet.
|
|
Andy666
Funktioner
Tak(0)
|
Nææ du skal måske bare have den vippet lidt på beslaget. No biggie så vidt jeg lige kan se :-)
|
|
LG OLED 65B7V
|
JakobSkaarup
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm jeg forstår godt hvad du mener med at tilte projektoren lidt ned af på beslaget for at få den til at skyde længere ned på den modsatte væg. Men jeg tænker umiddelbart at billede så må blive skævt, altså at højre/venstre side at det projektere bliver tiltet ligeledes. Det ville jo så ikke være noget problem hvis projektoren havde lensshift.
|
|
jonaskp
Guld medlem Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
Funktioner
Tak(0)
|
Andy666: Billeder bliver da også skævt når projektoren tiltes nedad. Billedet vil blive bredere i bunden end i toppen.
Det kan korrigeres digitalt (hvad er det nu det hedder?), men vil så forringe billedekvaliteten. Jeg har selv min Epson TW6000 monteret hvor den tilter nedad og jeg har korrigeret det på projektoren. Hvor meget det påvirker billedet tør jeg dog ikke sige.
|
|
Andy666
Funktioner
Tak(0)
|
Nå ok det var jeg ikke lige klar over.
Så har jeg da vist været mere end heldig da jeg hang min op :-D
jonaskp: kan du måske prøve at lave en sammeligning før/efter korrigering? Eller er det for meget bøvl?
For ellers må Jakob jo bare have en projektor med lensshift :-)
|
|
LG OLED 65B7V
|
JakobSkaarup
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ved at jeg ville blive rigtig træt af at skulle bruge keystone til at kompensere for et skævt billede da jeg derigennem ville opnå et dårligere billede. Jeg går meget op i at jeg får så meget ud af mit udstyr som muligt :-)
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |