recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs løsning til lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs løsning til lyd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mkbn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Juli-2012
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs løsning til lyd
    Sendt: 24-Juli-2012 kl. 00:06
Hej allesammen.

Jeg leder efter en løsning hvor jeg trådløst kan afspille min lyd fra PC og telefon. Har søgt lidt rundt her på forummet og nettet generelt, men uden det store held. Virker lidt som en jungle for mig. :)

Jeg har på nuværende tidspunkt ikke noget anlæg, så et lydanlæg/højtaler der er trådløst er hvad jeg leder efter.

Prisen må gerne være i den lave ende, da jeg ikke søger en dyr HIFI løsning.

Findes denne løsning derude?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Mark
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af mkbn mkbn skrev:

Jeg leder efter en løsning hvor jeg trådløst kan afspille min lyd fra PC og telefon.

Nåååh, den telefon.......(hvilken)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 08:19
Hvis du ønsker at bruge bluetooth findes der en del løsninger på højtaler halløj til dette.

De fåes fra 300-400.- og op i pris
Til top
mkbn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg leder efter en løsning hvor jeg trådløst kan afspille min lyd fra PC og telefon.

Nåååh, den telefon.......(hvilken)

Klaus

Det er en iPhone 4, men undlod at nævne det, da modellen ikke er relevant hvis det skal køre over wifi. Har nemlig ikke andet apple udstyr.
Til top
mkbn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvis du ønsker at bruge bluetooth findes der en del løsninger på højtaler halløj til dette.

De fåes fra 300-400.- og op i pris

Tak for svaret.

Jeg vil dog foretrække en wifi løsning da jeg lidt har indtrykket af at Bluetooth er lidt mere besværligt at connecte til og forbindelsen er mere ustabil også. Er jeg forkert på den?
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 10:31

Det er en iPhone 4, men undlod at nævne det, da modellen ikke er relevant hvis det skal køre over wifi. Har nemlig ikke andet apple udstyr.

Det er da ret relevant, da iPhone kan bruge Airplay.
Så anskaf et anlæg med Airplay og du kan streame din musik den vej.

Og med programmet Airfoil kan du streame musik fra din pc med Airplay.

Redigeret af Boost - 24-Juli-2012 kl. 10:33
Til top
mkbn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Det er da ret relevant, da iPhone kan bruge Airplay.
Så anskaf et anlæg med Airplay og du kan streame din musik den vej.

Og med programmet Airfoil kan du streame musik fra din pc med Airplay.

Ja, men kendte godt til Airplay og ønskede forslag til andre muligheder. Er ikke så meget for Apple. :) 

Er Airfoil freeware?

Men er det ikke muligt at finde en løsning hvor det trådløse/wifi er en del af anlægget/højtaleren så jeg ikke skal ud og købe en ekstern modtager?
Til top
Boost Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-September-2008
Sted: Hedehusene
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Boost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 11:22
Airfoil koster 25$, så det er ikke så slemt.

De fleste anlæg der kan gå på nettet har også DLNA indbygget.
Men det kræver så en DLNA server installeret på din computer. De kan fås i mange varianter, også gratis.

Er lidt i tvivl om du kan få apps der bruger DLNA på din iPhone, da det jo er Airplay der bruges der.

Jeg har en Windows tablet med Windows 8 og Airfoil og den gratis Spotify.
så kan jeg streame Spotify til mit anlæg via Airplay og styre det hele fra sofaen eller altanen :o)

Samtidig har jeg Logitech Media Server installeret på min pc, og der kan jeg så streame fra min pc til anlægget via DLNA, som jeg så kan styre via min Samsung Galaxy S3 med programmet Bubble UPNP.

Men må sige at Apple har haft fat i noget af det rigtige med hensyn til Airplay.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 11:27
Der er masser af udstyr, der supporterer Airplay (uden at der står Apple på kassen, men lidt licens til Apple bli'r der betalt af firmaet). F.eks. har HIFI-klubben dette udvalg: http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/apple-airplay/

Airfoil (http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/) koster tilsyneladende 25$ - det er jo ikke alverden.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
mTs813 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Sted: KBH V, Denmark
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mTs813 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 19:26
ellers kan man købe en boxee box som også kan køre over anlæg via airplay.
Til top
chjeppe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2011
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chjeppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 19:46
alternativ til nyt udstyr som understøtter airplay er at købe en airport Extreme og slutte til forstærkeren.
Til top
mkbn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkbn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2012 kl. 19:47
Mange tak for jeres svar.

Ingen der har erfaringer med løsninger hvor wifi er installeret i selve anlægget/højtaleren?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu