recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan kan det være...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan kan det være...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Fjeder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Sted: 9000 Aalborg
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fjeder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan kan det være...
    Sendt: 03-August-2012 kl. 17:22
... at makemkv laver en mkv fil, der fylder lige ca 5.7 gb mens dvdshrink laver et par filer og disse kun fylder godt 4 gb ?? (dvdshrinks filer fyldte efterfølgende kun 0,7 gb efter en tur gennem handbrake, der samlede filerne til én mkv fil)

Måske det lige skal tilføjes at det var V for Vendetta, der varer lige godt 2 timer...
Jeg har ikke tilladt nogen af programmerne at ændre på opløsningen på nogen måde, men bevare filmen som den er, uden menuer etc... og kun med billed, lyd og dk undertekster...

Håber der er nogen der kan give en forklaring, ellers er det bare ærgerligt Wink
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 21:44
Fordi MakeMKV ikke komprimere filmen overhovedet, som Handbrake gør og som dvdshrink gør.

Dvs du får den fulde dvd kvalitet med MakeMKV.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Fjeder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fjeder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 22:30
ah ok.. havde jeg godt nok en mistanke om.. men var ikke sikker.. tak for svar Tongue
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 22:45
DVDshrink komprimerer kun hvis man beder om det Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

DVDshrink komprimerer kun hvis man beder om det Wink

Korrekt, hvis du har valgt dvd9 gør den ikke. EmbarrassedEmbarrassed
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Fjeder Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fjeder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 11:38
hmmm.. synes jeg bad om ingen komprimering?? nåh hva, kan være jeg bare skal eksperimentere lidt mere med det eller bare glemme de andre og satse på makemkv ^^
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu