|
benq 1100 vs epson tw3200 vs optoma hd23 |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
Tunfisken
Guld medlem Oprettet: 17-September-2007 Status: Offline Point: 561 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-August-2012 kl. 18:33 |
Nogen der kan hjælpe med at vælge? den ene er DLP den anden LCD pris ca det samme
og hvilket lærred skal man bruge til dem?
Redigeret af Tunfisken - 07-August-2012 kl. 18:35 |
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
thcleaner
Bruger Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 227 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvis du ikke har brug for lens shift ville jeg tag hd23 pga. optoma RGB farvehjul med højhastighed(mod virker regnbue effekt), har lav støj og dlp har bedre farve, kontrast, skarphed, bevægelse opløsning i forhold til lcd
|
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Okay tak, hvad med benq w1060? grunden til jeg spørger om den er at den er 1500 kr billigere og OGSÅ FULL HD!
nogle erfaringer? Det skal lige siges det ikke udelukkende blir pengene der afgør det!
|
|
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie AFSPILLER - PS4 mobilabonnement FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1 RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX SURROUND - |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du bliver nød til at finde ud af om du er følsom overfor DLP-teknikken.
Så ud og se på en, bevæg dine øjne fra side til side, hvis ikke du bliver generet af "regnebuer", farveforskydelse eller hvad man skal kalde det, så er der ikke noget som taler imod DLP. Husk at lade evt. andre som skal benytte den afprøve det også. Har du ikke brug for 3D ? Har du ikke brug for lensshift (forskydning af billedet vertikalt/horisontalt) ? |
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
Umiddelbart ser jeg ikke regnbuer, jeg ved ikke med lensshift? Jeg tror godt jeg kan opsætte projektoreren præcist enten på hylde eller loft, 3D er lige meget
|
|
Optoma HD141X
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har selv Epson TW3200 og er super glad for den.
En ting der for mig der er altafgørende, er den store fleksibilitet mht. placering. DLP- har som regel ikke ret stort zoom-område, så hvis du ikke kan placere projektoren bag din siddeposition, kan du ikke komme op i en ret stor billedstørrelse. Billedkvaliteten er rigtig god, og den larmer næsten ikke i eco-mode... Redigeret af Supergris - 07-August-2012 kl. 23:35 |
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
projektor kommer til at være ca 1 meter bag i mig, stue er ca fra væg til væg 3,6-3,8 meter. Har lige set review af benq w1060 det ser også ok ud!
Det her er jo nærmest religion!
|
|
Optoma HD141X
|
thcleaner
Bruger Oprettet: 11-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 227 |
Funktioner
Tak(0)
|
w1060 har et brillantcolor farvehjul som hjælper på lysstyrken og farverne men skaber et mindre korrekt farve billed og har større tilbøjlighed til regnbue effekt |
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
hvis jeg har 3.5 fra linse til lærred kan det så passe jeg ikke ville kunne have en Epson 3200 i min stue?? det synes jeg beregningerne fra projectorcentral viser. den skriver MIN 3.65 i afstand fra linse til lærred ved bare et 90" lærred, og jeg ville jo helst ha haft et 100"
|
|
Optoma HD141X
|
Supergris
Guld medlem Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1473 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er netop her, at Epsonen har sin styrke. Jeg har projektoren hængende lige over mit hoved, hvor afstanden fra linse til lærred er ca. 3,5 m. Jeg kan lige nøjagtigt fylde et 112 " lærred, hvilket jeg synes passer perfekt fra min siddeafstand! Du må have kigget forkert på Projectorcentral... Mine beregninger giver et billede på op til 123 " med 3,65 m. afstand. Du har sikkert glemt at justere på zoomen!
Redigeret af Supergris - 07-August-2012 kl. 23:53 |
|
Tunfisken
Funktioner
Tak(0)
|
hvorfra ved jeg hvor meget zoom den skal have? og ja den har jeg ik pillet ved
|
|
Optoma HD141X
|
Supergris
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du vil have det største billede muligt, skal du selvfølgelig vælge den største zoom og omvendt...
Det er zoomen som er større end de fleste DLP, og derfor giver den mulighed for et større billede eller kortere afstand. Jeg havde selv en Optoma HD700 i starten. Den kunne kun blæse et billede op på 80 " på samme afstand, hvilket var alt for lidt.
Redigeret af Supergris - 08-August-2012 kl. 14:04 |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |