|
55" på "wire-beslag" på gipsvæg? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Peoke ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-August-2012 kl. 20:53 |
Jeg flytter i ny lejlighed hvor jeg bliver omgivet af gipsvægge. Min 55" LG 55LM760T LED har indtil nu hængt på væggen i et såkaldt wirebeslag.
Vil jeg fortsat kunne benytte det, nu når væggen er gips? Vil belastningen være for stor? - Den hænger jo kun i 2 skruer. Og hvilke plugs skal jeg i såfald bruge? Det virker til at folk anbefaler disse. Hvad siger i? Andre ting jeg skal være opmærksom på?
|
|
But did you die?
|
|
![]() |
|
bclaus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 185 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mit 50" plasma hænger i en billig wire fra kina på osett på en to-lags gipsvæg
Var meget bekymret da jeg satte det op, for havde alligevel givet 15000 kr for tv'et. Det har nu hængt der i små 2 år, og har roddet meget med det. |
|
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel · |
|
![]() |
|
Peoke ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
Glemte lige - Mit TV vejer 21,3 kg
|
|
But did you die?
|
|
![]() |
|
Ok. Så det hænger også bare i 2 skruer? Hvor meget vejer dit TV og hvilke plugs brugte du?
|
|
But did you die?
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg har hængt tunge lamper op i enkel lag gipsloft med tillex swip plugs.
Fordelen ved dem er at man kan benytte sin egen skrue som på alm. plugs. Fandt dem hos min lokale el installatør i en pose med 8 stk. ![]() |
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Hvis det er trælægter som er brugt inde bagved gipsen så kunne man også bare skrue beslaget direkte fast i dem. Så burde det i hvert fald blive hængende.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Søg inspiration her:
http://www.fischerdanmark.dk/PortalData/8/Resources/fixing_system/catelogue_datasheets/documents/h_ndbog_i_bef_stigelse/gips.pdf Klaus |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Expandett i den røde model kan holde mellem 70 og 85 kg pr. skrue, så det skulle være fint med et wirebeslag i disse. Jeg bruger dem selv på min soveværelses-TV, som dog kun er 40", men da de først var skruet i, så var oplevelsen at jeg kunne hænge hvad som helst i dem - de sidder bare fast!
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Ved du om man kan bruge de røde hvis det det kun er et lags gips vægge?
|
|
But did you die?
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Ved enkeltlags gibs er det så vidt jeg husker de blå som man skal bruge, de kan dog af gode grunde ikke bære helt så meget som de røde.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |