recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Færdig HTPC produkt, gode råd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Færdig HTPC produkt, gode råd?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Les Rock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Les Rock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Færdig HTPC produkt, gode råd?
    Sendt: 09-August-2012 kl. 11:04
Jeg har behov for et media center der er færdiginstalleret med Windows Home (så jeg kan bruge Windows media center på mit TV). Media centeret skal gerne have en Blueray afspiller indbygget.

Men det ser ikke ud som om de store PC brands laver den slags mere, det er enten stationære eller bærbare computere. Jeg er umiddelbart heller ikke interesseret i en rå boks, hvor jeg selv skal installere Windows eller andre systemer på (det har jeg ikke talent til, desværre).

Jeg har netværk, en NAS (QNAP) og vil gerne se mine digitale fotos på TV i stuen og det samme med mine små vidoer fra kameraetr. Jeg vil også gerne have adgang til en almindelig browser på mit TV i stuen (derfor en PC).

Mit Sony TV kan vise fotos fra en PC på netværket, men den sorterer dem mærkeligt, ikke efter de filnavne jeg eller mappenavne jeg bruger på pc'en (jeg tror Sony TV'er er meget afhængig af hvordan Windows Mediaplayer sorterer billeder), Og der er andre foto-begrænsninger. Så derfor ønsket om et media center.

Jeg streamer ikke film eller TV, og har derfor ikke behov for den type funktioner. Jeg skal heller ikke bruge boksen til at optage TV.

Er der nogen der har kendskab til et sådant - færdigtbygget og aftestet - mediacenter?

Redigeret af Les Rock - 09-August-2012 kl. 11:06
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 16:56
De eneste jeg kender til der laver den slags løsninger er http://www.mm-vision.dk/ i Roskilde.

En helt anden indgangsvinkel kunne være en android device, fx. en mk802 til $75 https://www.miniand.com/products/MK802%20Android%20Mini%20PC. Hdmi kabel til tv'et, strøm og et trådløst usb tastatur og mus, så er du flyvende. Browser, mediaafspiller og billedfremviser er indbygget, plus at du har mulighed for at installere et bjerg af android apps hvis du spille små spil, checke vejret i Kina, holde øje med dsb's køreplan eller hvad du nu finder på. Check evt. nogle af videoerne på hjemmesiden, dimsen laver basalt dit tv om til en "tablet" med alle de muligheder sådan en giver.

Et andet interessant bud kunne være Pivos Xios http://www.pivosgroup.com/xios.html der også er en android device til dit tv. Den er en anelse dyrere end mk802'eren, men kommer med en fjernbetjening så du kan undvære mus og tastatur og få en mere "tv agtig" oplevelse. Pivos har netop indgået samarbejde med xbmc (der laver noget forrygende medieafspiller software) og på sigt kommer den til at kunne starte op direkte i xbmc, hoppe til android apps som fx. en internet browser direkte og hoppe tilbage i xbmc når du lukker browseren ned. Samarbejdet mellem pivos og xbmc er dog stadig ret nyt og ikke helt på plads endnu, heldigvis kan du bruge pivos'en som alm. android device i mellemtiden.

Med de behov du remser op ville jeg klart hoppe på sådan en android dims, de er billige, kan det du ønsker og er lige til at sætte til tv'et og give den gas uden yderligere konfiguration.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 17:35
Jeg tror dog Pivos er et firma som bliver sagsøgt af Apple.. nuhar jeg bare glimset til billederne, men det ligner meget et Apple TV produkt..
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 18:43
Mvh
Bo

Til top
Les Rock Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2012
Sted: Århus
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Les Rock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 19:37
Tusind tak for jeres hurtige svar.

Strandvasker: jeg har også set på MM Visions hjemmeside, men jeg kan simpelthen ikke finde et sted på deres side, hvor produktet fremgår. Der står man kan vælge med forskellige typer TV-tunere (og mellem aktive og passive blæsersystemer), men der synes ikke at være nogen produkter. Måske er jeg bare blind...

Dine to meget alternative forslag ser dog ret spændende ud, det er helt sikkert muligheder til de opgaver jeg vil have løst, så dem studerer jeg nærmere - mange tak for dén inspiration!!

bomndk: Jeg har også set på Electrola's hjemmeside, men jeg synes godt nok de er dyre. De billigste af dem der har Bluray koster knap kr. 11.000. Jeg havde forestillet mig det halve eller derunder. Måske er jeg for kræsen? Men tak for dit bud.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Les Rock Les Rock skrev:

Strandvasker: jeg har også set på MM Visions hjemmeside, men jeg kan simpelthen ikke finde et sted på deres side, hvor produktet fremgår. Der står man kan vælge med forskellige typer TV-tunere (og mellem aktive og passive blæsersystemer), men der synes ikke at være nogen produkter. Måske er jeg bare blind...

Det kan du have ret i, det er nok noget med at kontakte dem og høre hvad mulighederne er..

Oprindeligt skrevet af Les Rock Les Rock skrev:

Dine to meget alternative forslag ser dog ret spændende ud, det er helt sikkert muligheder til de opgaver jeg vil have løst, så dem studerer jeg nærmere - mange tak for dén inspiration!!

Er dog lige kommet i tanke om at de ikke har bluray afspilning, så de matcher ikke 100% dine ønsker. Såvidt jeg kan se kan de afspille 1080p H264 og hvad det nu hedder, så de bør kunne tumle en rippet bluray liggende på din nas, men det er nok tvivlsomt om de fungerer med et bluray usb drev hvor du smider skiven direkte i, kan ikke lige huske om usb har hastighed nok til det.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 00:24
I forhold til Strandvaskers forslag med Pivos

Så vælg denne http://www.ebuyer.com/388070-sumvision-cyclone-nano-slim-plus-smart-android-2-3-cyclonenanoslim-

Den er helt magen til Pivos og der opdatering til nyeste android, men sendes her i Europa, du kan sågar flashe den med Pivos software hvis det ønskes. Det er testet på XBMC's forum.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu