recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Virker min "nye" Dali fazon sub 1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Virker min "nye" Dali fazon sub 1?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Gjerluff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-August-2012
Sted: Rinkøbing, DK
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gjerluff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Virker min "nye" Dali fazon sub 1?
    Sendt: 10-August-2012 kl. 21:17
Hej brugere! 

kan se at der er flere der har spørgsmål omkring deres subber herinde, men kan ikke helt se om der er svar på mine spørgsmål, det er jo en mindre jungle! 

Men ja, jeg har fået en fazon sub af de gamle i gave. De har købt dem over dba, uden at hører den -.-, nu vil jeg tilslutte den og sætte den derfor et almindeligt phonostik imellem min gamle pioneer forstærkes tape-out udgang og over i min sub. Jeg tænder nu for det hele, men subben giver sig strakt til at brumme som om den fik et konstant fuldt signal ind, inden jeg har skruet op for forstærkeren. 

Jeg prøver nu at slutte den til mine forældre denon-mini reciever via dens monoudgang, her tilslutter jeg med et sub-rca kabel fra hfk. Igen den samme ukontrollerede brummen. 

Jeg prøver at tage at tage kablet ud af subben, og brummen stopper. jeg sætter kablet i igen, brummen kommer igen.
 jeg tager kablet ud af forstærkeren, men beholder den i subben. Brummen fortsætter. Altså subben brummer ukontroleret når jeg sætter et kabel i, om det så sidder i noget i den anden ende eller ej! 

Jeg er straks bange for at jeg har gjort noget galt, der har brændt noget af? 

Jeg notere mig desuden at så snart at jeg rører den kølende gril eller nogle af skruerne på bagpladen stopper denne brummen. Det virker som noget hæftigt overgang. 

Jeg har på intet tidspunkt fået noget der lignede et spor af "rigtig" ydsignal igennem .

Nogle tanker? 
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 21:34
Forkert subudgang..

Prøv at læse i manualen.
Til top
Gjerluff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-August-2012
Sted: Rinkøbing, DK
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gjerluff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 21:38
jeg ser der være to muligheder

1. der er noget overgang inde i subben, der bliver aktiveret når jeg sætter et signal kabel til. 

2. jeg har ikke den rigtige udgang til den.

Ps. 
Brummen følger volumen kontrollen på subben, altså når jeg skruer ned forsvinder den. den mindskes også når jeg skruer ned for "crossover". 



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Gjerluff Gjerluff skrev:

-.-, nu vil jeg tilslutte den og sætte den derfor et almindeligt phonostik imellem min gamle pioneer forstærkes tape-out udgang og over i min sub.


Forkert udgang, med mindre at du vil have megameget bas hele tiden.

Oprindeligt skrevet af Gjerluff Gjerluff skrev:

Nogle tanker? 


Hvad er jordet og hvad er ikke jordet på dit anlæg?
Kræver subben jord?
Har du fællesantenne til noget?
Har du en PC koblet til?
Har du prøvet at koble den til forstærkeren alere og kun strøm til forstærkeren?
Har du prøvet at vende strømstikket til subben 180 grader?
Har du prøvet at have en bærbar enhed (mp3 afspiller eller lignende) til?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gjerluff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-August-2012
Sted: Rinkøbing, DK
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gjerluff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 21:40
tak for svaret steve jones! 

Den forstærker jeg har adgang til lige nu har kun denne udgang, men når jeg kommer hjem til min oknyo sr-608 har jeg en sub udgang, så skulle det ikke være et problem? 
Til top
Gjerluff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-August-2012
Sted: Rinkøbing, DK
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gjerluff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Gjerluff Gjerluff skrev:

-.-, nu vil jeg tilslutte den og sætte den derfor et almindeligt phonostik imellem min gamle pioneer forstærkes tape-out udgang og over i min sub.


Forkert udgang, med mindre at du vil have megameget bas hele tiden.

Oprindeligt skrevet af Gjerluff Gjerluff skrev:

Nogle tanker? 


Hvad er jordet og hvad er ikke jordet på dit anlæg?
Kræver subben jord?
Har du fællesantenne til noget?
Har du en PC koblet til?
Har du prøvet at koble den til forstærkeren alere og kun strøm til forstærkeren?
Har du prøvet at vende strømstikket til subben 180 grader?
Har du prøvet at have en bærbar enhed (mp3 afspiller eller lignende) til?

Klaus

Intet er jordet på mit anlæg, da jeg ikke gik ud fra det skulle dette når ingen af origanale kabler var med jord. 
ingen fællesantenne
ingen pc koblet til 
har ikke prøvet at koble den til forstærkeren uden at der var strøm på subben. 
har ikke prøvet at vende strømstikket. 

Jeg har prøvet at sætte et alm. phono-minijack med min iphone, samme brummen. 

Tak for de mange forslag! 


Redigeret af Gjerluff - 10-August-2012 kl. 21:49
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Gjerluff Gjerluff skrev:

tak for svaret steve jones! 

Den forstærker jeg har adgang til lige nu har kun denne udgang, men når jeg kommer hjem til min oknyo sr-608 har jeg en sub udgang, så skulle det ikke være et problem? 
 
Tror bare du skal vente med at gøre mere til du får sat den til den rigtige forstærker. Det andet du har gjort er ikke rigtigt. Det med at den holder op med at brumme når du røre "stel", forsvinder også når du får koblet subben rigtigt til. Lad os håbe du ikke har brændt indgangen på din subforstærker af Sleepy
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Gjerluff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-August-2012
Sted: Rinkøbing, DK
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gjerluff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 21:53
yes silverline, det gør jeg ^^

havde bare sådan lyst til at få gang i den, efterfulgt af frustration over det ikke lige gik som planlagt, men jeg må være tålmodig, så skriver jeg igen, hvis det fortsat ikke virker! 

Tak for jeres input 
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:20
Altså, det du har gjort er at tage den eneste udgang tilbage på din forstærker og tro alt tilfældigvis ville virke??

Amen.. for fan...

Jeg håber for dig du ikke har ødelagt den.. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Gjerluff Gjerluff skrev:

har ikke prøvet at vende strømstikket. 


Prøv det....

Oprindeligt skrevet af Gjerluff Gjerluff skrev:


Jeg har prøvet at sætte et alm. phono-minijack med min iphone, samme brummen. 


Skru helt op for delefrekvensen og ikke volumen over ½ effekt. Brummer den stadig?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:51
På tungt hifigrej (f.eks. mit eget) er der en lydmæssig gevinst i at fase-vende tingene rigtigt (fase til fase, og nul til nul) Men at det ligefrem kan fjerne eller tilføje en høj brummelyd, den tror jeg godt nok ikke på. Tror du skal lede andre steder end lige her..

Redigeret af SilverLine - 10-August-2012 kl. 22:53
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:52
Den er defekt. Den er tilsluttet korrekt på min anlæggets sub udgang... og da den stadig brummer, er den defekt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu