recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVsource 4.5 og Epg problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TVsource 4.5 og Epg problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TVsource 4.5 og Epg problemer
    Sendt: 14-August-2012 kl. 17:48
Hej,

Da TVsource 4.5 kom ud for knap 14 dage siden tog jeg springet og reinstallerede hele PC'en fra scratch.

Har genindlæst backuppen fra v4.1 og alt ser ud til at virke fint.

Men.. Nu er hele min EPG opsætning pludselig røget og alle kanaler kom bare med Update Playready! Bruger Nrossen's program og ontv.dk

Efter en genstart virker kanalerne fint igen men der er stadig ingen programoversigt
På alle kanaler i 7MC's programoversigt står der bare "Der er ingen tilgængelige data"

Nu kan man så gå i gang med at gen-definere EPG for 50+ kanaler :-(

Nogen andre der kører med TVsource 4.5 / Ontv.dk EPG?

/Kim

Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 06:29
jeg bruger det, jeg har forsøgt at bruge NRossens program, jeg synes dog at have lidt problemer med at det ikke virker 100%, så jeg er gået over til at bruge ontv.dks xml direkte i tv source - det virker fint for mig.
Du opretter en XMLTV source i indstillingerne og kopierer XML filen til C:\ProgramData\DVBLogic\DVBLink\xmltv
genstart computeren, så burde din xmltv stå under epg i channel settings. Jeg plejer at matche dem efter navn, det kræver dog de hedder nogenlunde det samme for at kunne matches (de kan omdøbes igen senere). Kør TV setup igen i media center. Når det er klaret, så gå ind under menuen ekstra - DVBLink og sychronize channels. Efter et par minutter burde de være der, derefter synkroniserer den selv 2 gange om dagen
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 13:35
Jeg tror ikke at det er Nrossens program der har lavet balladen da jeg lige har opdaget at jeg ikke fik defineret at den skal køre automatisk ifbm. reinstallationen.
Jeg er åbenbart heller ikke alene med det problem: http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=56&t=19004
Men den metode du beskriver lyder interessant. Det ser ud til at være meget nemmere at definere EPG for den enkelte kanal via TVsource WebIf end at gøre det i W7.
Det prøver jeg lige :-)

/Kim
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 14:01
Hov.. Var der ikke noget om at hvis man benytter XML filen fra ontv som den er, mangler der en del nyttig information såsom episode numre og markering af genudsendelser?

/Kim

Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2012 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Hov.. Var der ikke noget om at hvis man benytter XML filen fra ontv som den er, mangler der en del nyttig information såsom episode numre og markering af genudsendelser?

/Kim

det er muligt - jeg bruger ikke diverse ekstra download steder ned NRossens program, jeg synes det tager alt for lang tid. Men som sagt, så kører jeg lige nu med et endnu ikke færdigt setup, så jeg prøver bare at få de forskellige ting til at virke - primært noget XML respons via remote server API og det driller en smule, men umiddelbart virker det til at køre fint
Til top
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 13:37
Hej,

Prøvede som du beskrev og fik så bekræftet  at episode numrene manglede når jeg benytter xml filen fra ontv :-(

Så prøvede jeg med EPGcollector som henter epg info via en EIT scanning.

Så får jeg episodenumrene med men kun Epg for 7 dage. Det er ok med mig.

Men her til morgen kunne jeg se at der var hentet ny egp men de er ikke med i programoversigten.

TVsource skulle ellers opdatere inden for en time når XMLTV filen bliver opdateret?

/Kim

Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af KL KL skrev:

Hej,

Prøvede som du beskrev og fik så bekræftet  at episode numrene manglede når jeg benytter xml filen fra ontv :-(

Så prøvede jeg med EPGcollector som henter epg info via en EIT scanning.

Så får jeg episodenumrene med men kun Epg for 7 dage. Det er ok med mig.

Men her til morgen kunne jeg se at der var hentet ny egp men de er ikke med i programoversigten.

TVsource skulle ellers opdatere inden for en time når XMLTV filen bliver opdateret?

/Kim

Med version 4.5 er det blevet ændret fra en time til hver 12. time den opdaterer XMLTV filen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu