|
semi automatisk aktivering af 3D |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
QaxXxuZ ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Status: Offline Point: 158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-August-2012 kl. 20:17 |
||
Jeg er ved at få mit mediacenter til at køre med 3d, og er som sådan også lykkedes.
Hvis vi lige starter med hvad jeg har af hardware: TV: LG55LM660S Grafikkort: Nvidia med 3d, kan ikke lige huske hvad for et, men hvis det er nødvendigt for at få den fornødne hjælp finder jeg da det frem:-) CPU: Intel med Ivy Bridge HD2500 GPU som ligeledes har 3d support. Begge grafik løsninger har HDMI udgang. Problemer: Når jeg kører med Nvidia kort virker 3d helt fint, problemet er bare at jeg skal ind i opsætningen og aktivere/deaktivere 3d hver gang jeg skal se Blueray 3d. Dette er problematisk da jeg kun sidder med en fjernbetjening i hånden, og vil have det til at ske automatisk. Spørgsmål: Jeg vil høre om der er en der kan hjælpe med at få det til at ske per automatik når jeg afspiller alm. blueray og i 3d. Jeg har ligeledes prøvet at få Intel grafikken til at virke, men her løber jeg ind i 2 problemer. 1. når jeg slår 3d til, vises det meget mærkeligt på tv'et, ligesom om billedet fra højre vises i venstre side og omvendt, men der ser ud til at der er noget 3d agtrigt over det. 2. Heller ikke her kan jeg få det til selv at skifte mellem 2d og 3d, men skal have et tastatur og trykke Ctrl + Alt + F5. Og igen, jeg vil IKKE have et tastatur liggende i stuen. Håber der er nogen der har mod på at hjælpe mig her.
|
|||
![]() |
|||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
AMD kører det pr automatik, hvert fald da jeg testede med AMD HD5650, som sidder i min bærbar.
Ovre i det tekniske, som jeg ikke præcis ved hvordan skal udføres, men der burde det være muligt lave et script til 3D, som du kan aktivere via en bestemt knap på remoten i fx eventghost. DVS. du mapper CRTL+ALT+FM5 til en bestemt knap på din remote i eventghost. Redigeret af JordanDK - 18-August-2012 kl. 16:16 |
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
![]() |
|||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
||
Hvis du bruger din Ivy Bridge og TMT 5.3 sker det hele automatisk
|
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
QaxXxuZ ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2011 Status: Offline Point: 158 |
||
Det er godt nok TMT, men kun 5.0. Og her skifter den ikke selv. Men det nytter ikke just lige nu, da der ikke er et billede i 3d der kan bruges når jeg bruger Ivy, som jeg skrev i det første indlæg, så er billedet delt mærkeligt op, og kan ikke finde en forklaring på det.
|
|||
![]() |
|||
||
Jo, det med at trykke Ctrl+Alt+F5 er kun hvis jeg bruger CPU'en, altså Ivy Bridge, som i sig selv skulle kunne skifte mellem 2d og 3d uden jeg skulle gøre noget, har bare ikke fået det til at virke. Så når vi snakker Nvidia kortet, som det lyder til at du henviser til, så skal man ind i kontrol panelet, og derfra ind i enheder, og så i Nvidia kontrol og aktivere 3d, eller skifte tilbare til 2d efter man har set en film. Her er mit spørgsmål så om der er en der kan hjælpe mig med at lave noget fixt, så det kan ske automatisk, eller i givet fald, at det kan aktiveres på flimmer kontrollen. Men jeg har bare ingen erfaring med hvordan. Så det skal være en fuldstendig guide til det... som sådan da.
|
|||
![]() |
|||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
||
nu er det ikke fordi jeg er speciel klot på mediacenter, men er der en spicel grund til du har 2 3d kort i den ?
har du prøvet at afmonterer nvidia kortet, her tænker jeg på der måske kan være noget konflikt mellem kortene når der afvikles 3d |
|||
![]() |
|||
||
Ja, grunden er at jeg købte den med ét grafikkort i, altså Nvidia kortet, det andet grafik, er CPU/GPU'en, eltå ikke et decideret grafikkort, men et "onboard" Men ja, i enhedshåntering er Nvidia kortet deaktiveret når jeg har prøvet at køre med Intel's, men har dog ikke prøvet at pille kortet ud af masikinen, tror i da det har noget at sige, for i mit hoved burde det jo være nok bare at deaktivere det i enhedshåndtering.
|
|||
![]() |
|||
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 893 |
||
Du kan jo prøve at hente trial udgaven af TMT 5.3, og se om det ikke løser dit problem med 3D på Ivy bridge CPU/GPU'en. På Nvidias GPU'er har jeg ikke hørt at der er nogen der har fået dem til at skifte til 3D pr. automatik. Til din orientering så er grafikdelen på en Ivy Bridge alt rigeligt til at afvikle 3D og alle andre formater, så behovet for eksternt grafikkort er ikke tilstede hvis du kun bruger den som HTPC |
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
![]() |
|||
||
Ja, jeg ved godt at Ivy Bridge er alt rigeligt, det er også kun fordi Nvidia kortet sad i pc'en at jeg har kørt lidt med det. Det var også meningen jeg ville have Ivy til at klare det. Men vil lige prøve at opdatere TMT.
|
|||
![]() |
|||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
||
"1. når jeg slår 3d til, vises det meget mærkeligt på tv'et, ligesom om
billedet fra højre vises i venstre side og omvendt, men der ser ud til
at der er noget 3d agtrigt over det."
Det lyder lidt som om billederne kommer modsat af hvad dine briller skal have leveret, inde i tv'ets 3D menu kan du vælge om det skal vises Venstre/Højre eller Højre/Venstre Jeg oplevede det selv på vores LG da vi prøvede de briller vi fik fra biffen efter at have set Avatar, der skal vores tv stå til de modsatte af hvad den skal til de briller vi fik ned tv'et og jeg ved fra da jeg legede lidt med et 3D Nvidia kort at i dets indstillinger kunne man gøre det samme, så måske dit ivy bridge sender billerderne i modsat rækkefølge |
|||
![]() |
|||
||
Ok, nu er Nvidia kortet taget ud, så det er ikke det der kan være problemet, ligeledes er Intel HD Grafik driveren opdateret til den nyeste version. Tv'et er ligeledes med 1:1 pixel mapping. Men jeg har stadig samme problemmed at 3d vises underligt. Det skal siges at 3d vises KORREKT da jeg brugte Nvidia kortet, så det er altså ikke fordi mit tv ikke kan vise det rigtigt. Men her er nogle billeder, så i kan se hvad der sker når jeg trykker på Ctrl+Alt+F5 ![]() Her vises der uden 3D aktiveret. ![]() Og sådan ser billedet ud 1. gang der trykkes Ctrl+Alt+F5 ![]() Og sådan vises det 2. gang der trykkes på Ctrl+Alt+F5 3. gang der trykkes Ctrl+Alt+F5 går den tilbage til normal 2d visning. Jeg håber der er en der kan se hvad problemet er nu hvor jeg har taget billeder af det, da det er lidt svært at forklare hvad der sker når man skifter til 3d.
|
|||
![]() |
|||
||
Det virker som om at dit tv ikke automatisk skifter´til korrekt format men derimod skifter som 3D side by side eller som 3D top bottom
|
|||
Jesper
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |