|
Mini PC som Media Center ?? istedet for Boxee Box |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2012 kl. 19:13 |
|
Har en Boxee Box som jeg egnetlig er glad for. men synes den driller til tider, f.eks. låser fast og er langsom osv..
kunne så godt tænke mig at prøve noget mere Media center pc agtig...
Har så sidet og overvejet en lille media PC med Hdmi out i stedet.. har kikket på denne men jeg er total ny inden for Media center PC så har nogle spørgsmål.. hvilket media center software anbefaler i som kan tage alle div. formater ? Er den overnævnte stærk nok, til at kører som medie center ? Hvad med billede kvaliteten og lyd er det på højde med f.eks. Boxee ?? hvad synes i ? min plan er den skal forbindes med HDMI igennem min Denon Reciver op til mit GT30 pana 50" |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Den boks du linker til har Radeon HD grafikkort, jeg ville finde en med Nvidia istedet, det er mit indtryk at der er langt bedre understøttelse for at bruge grafikkortets processor til det hårde arbejde med Nvidia.
Hvad skal dit mediecenter kunne? Snakker vi ren afspiller ala boxee box hvor du har nogle film liggende på netværket og dem vil du gerne have afspillet? Eller vil du have mulighed for at optage tv? Har du ønske om at kunne sætte live tv på pause og hurtigt smide resten af programmet til optagelse når telefonen ringer og moster Oda insisterer på at ævle i 45 minutter? |
||
![]() |
||
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
|
det er for det meste medie på lokal netværk og hdd monteret direkte på...
vil ikke bruge den til tv.. og de apps som f.eks. boxee box har bruger jeg ikke... synes bare boxee box er total sløv og fryser fast selvom jeg har net kabel direkte mellem både mac, router og boxee box... har dog overvejet en Popcorn A-300 kan få en billig og efter kikke lidt på nettet er det vist den jeg skal prøve... |
||
![]() |
||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
|
Har samme chipset i min HTPC, tjek eventuelt link i min signatur. Vil personligt sige god for den, dog er den ikke lige så kraftig som en intel i3 maskine. Den er mere at sammenligne med en nyere Atom maskine, specielt under windows. Køre hurtigere i linux.
Jeg køre Linux med XBMC på den, hvis man har nogenlunde styr på Linux så er det en rigtig lækker løsning, som spare en for en windows licens.
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Hvis det er til afspilning af medier, enten lokalt eller fra netværk. Så er XBMC meget svært at komme uden om, man får ikke meget pænere brugerface end det. Det kræver en smule opsætning, men da du kender til Boxee er det lige ud af landevejen. Plus jo mere "nørd" du ønsker XBMC skal være, jo federe bliver det også, samtidigt med det er utroligt WAF.
De apps der er til Boxee, eksisterer også til XBMC og flere til. Navi-X, 1Channel, Project Free Tv, bliver meget brugt herhjemme. Hvis du har Apple grej så understøtter XBMC også airplay. XBMC understøtter alle formater med undtagelse af blu-ray med menu. Men dette kan også fikses, så det kan virke via external player code, så original film som er rippet komplet fx afspiller i TMT eller PowerDVD. Der er også en super remote Android og IOS. Ved ikke med Windows Phone. Ved HD lyd, skal man dog installere enten Eden+HD Patch eller et Nightly Build (Frodo), da HD lyd ikke officielt er understøttet i sidste officielle stabile release. (Eden). Som nævnt af Psymon er den ikke lige så kraftig som en i3 fx, men den er kraftig nok til at kunne æde alt uden at få sved på panden. Angående det Strandvaskeren skriver om Nvidia eller AMD grafikkort, så er det vidst mere en personlig præference som med AMD og Intel cpu'er. Har begge dele herhjemme når vi snakker om grafikkort og begge klarer sig uden nogle former for problemer, vil mene 3D er meget bedre integreret i AMD og Intel kortene end i Nvidia kortene. Da man ved et Nvidia kort skal aktivere og deaktivere 3D selv. Det kan AMD og Intel gøre automatisk. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Jeg har absolut ikke fingeren på pulsen hvad angår den slags, så jeg kan sagtens tage fejl. Jeg smed for nylig et Radeon 6670 i min "gamer pc" fordi jeg ville have lidt mere fart på grafikken i mine spil, havde et tudsegammelt nvidia før. Det fungerede fint i spillene, men jeg havde ikke længere grafikacceleration i xbmc fordi vdpau er nvidiaspecifik. Med til historien hører at jeg kører ubuntu. Tilsvarende er dxva grafikacceleration under windows vist også nvidiaspecifik, det er muligt der findes noget tilsvarende til radeon kortene? |
||
![]() |
||
RasmusS ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-September-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 5 |
|
Hej,
har selv denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=619284#info den er dog en 1000 dyere end den du har kig på.. den bliver leveret med fjernbetjening + den har Blueray drev.. og det spiller bare, kører Win7x64 og XBMC på den. tror også som andre siger her, at du burde kigge efter en Nvidia løsning fremfor AMD, i forhold til hardware acceleration på video afspilning (DVXA og VDPAU) - som understøttes af XBMC og mange andre mediecenter programmer.
Redigeret af RasmusS - 30-August-2012 kl. 14:45 |
||
![]() |
||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
|
Nej hov... Klap lige hesten... Det svarer lidt til at sige at DirectX kun virker men Nvidia det i render og skriver... DXVA er noget MS har hittet på for at lave en fælles måde at hardware accelerere video dekodning på tværs af forskellige grafikkort. Alle grafikkort producenter kan understøtte DXVA eller DXVA 2.0 hvis de lyster. Lige nu er der fuld support for DXVA 2.0 på alle nyere AMD(Radeon) kort, Onboard intel grafik gøjl og ja sjovt nok også Nvidia kort. Specifikt har redeon kortene kunnet lege DXVA siden 3xxx serien og DXVA 2 siden 4xxx. Grunden til at du ikke kan bruge andet end Nvidia til VDPAU er fordi VDPAU er lavet af nvidia specifikt til deres kort.... Der findes noget tilsvarende til AMD kort (VA-API eller hvad det nu hedder). Men det er ikke noget der bruges i XMBC og vidst også noget lukket hat... Personligt har jeg i mange år brugt radeon kort til mit windows baserede media center uden problemer med hardware accelerationen. (nu bruger jeg dog onboard intel HD graphics halløj som også hardware accelerere BlueRay film og alt muligt andet ganske fint.) Redigeret af gensplejs - 30-August-2012 kl. 17:32 |
||
![]() |
||
Psymon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
|
Det der kræves for hardware acceleration under ubuntu er XvBA som ikke understøttes direkte af XBMC, men der er en gren hvor det er indbygget og det virker fint.
link til XvBA http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=116996
|
||
![]() |
||
dumb ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 439 |
|
Lidt off topic måske, men både VDPAU og VA-API er åbne api'er som det står enhver frit for at bruge. VDPAU er udviklet af Nvidia (og bruges så vidt jeg ved kun af dem), hvor VA-API er udviklet af Intel og understøttes af både Intel og til dels af AMD.
|
||
![]() |
||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
|
"In November 2009, VA-API also gained a new proprietary backend named "xvba-video" which allows VA-API powered applications to take advantage of AMD Radeon's proprietary fglrx drivers for its chipsets with UVD2 support via the XvBA library (X-Video Bitstream Acceleration API designed by AMD)."
Så jeg tog ikke helt fejl... XvBA er et backend til VA-API. Anyway. Jeg er ikke linux bruger. Min pointe var bare at der er samme hardware acceleration på alle nyere kort på windows. Selv CoreAVC har support for AMD og Intel via DXVA idag selv om de længe insisterede kun at lave hardware acceleration via CUDA. http://corecodec.com/products/coreavc |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Lige til Ubuntu og Linux, er nvidia eller intel gpu klart de bedste valg. Havde selv store problemer med få mit ati kort til at køre ordenligt, da jeg rodede med xbmcbuntu og opgav til sidst. Under Windows har jeg ingen problemer med hardware acceleration til hverken radeon kortene eller nvidia kortet. Redigeret af JordanDK - 31-August-2012 kl. 20:44 |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |